Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@13:57:35 GMT

انتشار هفتمین جلد از نشریه «تراث کربلاء»

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۵۱۵۰

انتشار هفتمین جلد از نشریه «تراث کربلاء»

مرکز "تراث کربلاء" وابسته به بخش امور معارف اسلامی و انسانی آستان قدس عباسی، به تازگی شمارگان اول و دوم از هفتمین جلد نشریه "تراث کربلاء" در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل،‌ مرکز "تراث کربلاء" وابسته به بخش امور معارف اسلامی و انسانی آستان قدس عباسی، به تازگی شمارگان اول و دوم از هفتمین جلد نشریه "تراث کربلاء" در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشریه، فصلنامه‌ای است که به میراث کربلا می‌پردازد.

این هفتمین سالی است که نشریه "تراث کربلاء" منتشر می‌شود و دو شماره اول و دوم این مجله، بیست و سومین و بیست و چهارمین شمارگان آن هستند که در طی این سالها منتشر شده‌اند. نشریه "تراث کربلاء" موفق شده است در این مدت بیش از دویست و بیست پژوهش در زمینه‌های مختلف میراث منتشر کند.

دو شماره جدید از این نشریه دربرگیرنده پژوهش‌های ویژه‌ای درباره حضرت سید الشهداء (علیه السلام) در میراث کربلاست. علاوه بر آن مباحث متنوعی در باب علوم تراجم، رجال، اصول، فهرست، ادبیات، تاریخ و اجازات حدیث را شامل می‌شود. ضمن آنکه در یکی از پژوهش‌های آن به نامه: (مجالس المواعظ) نوشته شیخ محمد تقی بن حسین علی الهروی الحائری (۱۲۱۷ه) پرداخته شده است.

این نشریه در راستای تکمیل طرح و برنامه‌ای که دو گروه مشاوره و تحریریه برای آن ترسیم کرده‌اند و به منظور ارتقاء سطح علمی خود و مشارکت فعال خوانندگان در مستندسازی میراث کربلا، از قلم‌های توانمند استقبال نموده و از پژوهشگران دعوت می‌نماید تا در زمینه‌های مختلف میراث به ارائه پژوهش بپردازند؛ چرا که جنبه‌های بیشماری در باب این موضوع وجود دارد که امید است پیش از گذشته به آن پرداخته شود. از آن جمله میتوان به موضوع ادبیات و هر آنچه که به شعر و پژوهش‌ها و مطالعات ادبی مربوط می‌شود و همچنین مطالعات وقایع تاریخی و سیاسی که بر شهر کربلا گذشته است، به ویژه حوادث تاریخی که در پژوهش‌های پیش از این به آن پرداخته نشده است، اشاره کرد. تمام این موضوعات با رویکردی تازه قابل توجه و پژوهش است. ضمن آنکه جنبه‌هایی همچون علوم اسلامی، قرآن کریم، فقه و اصول، حدیث شریف و همچنین پژوهش میراث خطی علماء و مشاهیر کربلا نیز از جنبه‌های حائز اهمیت محسوب می‌شود.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: زائران کربلا کربلای معلی کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۵۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۳۷(سی و هفتمین)جایگاه سوخت استان در یاسوج

دیگر خبرها

  • کتاب اولویت‌های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • افتتاح ۳۷(سی و هفتمین)جایگاه سوخت استان در یاسوج
  • انتشار برای نخستین بار| سروده رهبر انقلاب و روایت ایشان از «وعده صادق»
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران
  • دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد
  • معرفی برترین‌های جایزه سالانه ادبی بشیر علوی در منطقه دلوار
  • انتصاب دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران
  • انتشار رباعی‌های حمید رضا شکارسری پس از ۷ سال
  • سریال‌های ایستاده در صف شبکه نمایش خانگی