Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه افزایش تردد خودروها می‌تواند سبب افزایش آلودگی هوا و کاهش ایمنی بدن افراد شود، گفت: مدیریت شهری در مورد لغو یا اجرای طرح ترافیک تابع تصمیمات ستاد کرونا است.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره موضوع لغو احتمالی طرح ترافیک اظهار داشت: موضوع طرح ترافیک یک مسأله دو لبه است و باید به آن دو سویه نگاه کرد از طرفی طرح ترافیکی که در حال حاضر اجرا می‌شود متفاوت از طرح ترافیک سابق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اصولا زمانی که تردد خودروها در سطح شهر افزایش یابد آلودگی هوا بروز می‌کند که این آلودگی ایمنی بدن را کاهش می‌دهد و این مسأله به ویژه در کسانی که دچار بیماری هستند حادتر است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه وزارت بهداشت باید این موضوع را بررسی کند و نتیجه لغو طرح ترافیک بر سلامت انسان را هم اعلام کند، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر همه فعالیت‌ها در پایتخت در حال انجام است و کسب و کارها فعالند باید دقیق بررسی شود که آیا برداشتن طرح به نفع یا ضرر مردم است و آیا مسافران حمل و نقل عمومی با لغو طرح کاهش چشمگیر خواهند داشت؟

هاشمی بیان داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا می‌تواند هر تصمیمی را درباره طرح ترافیک اتخاذ کند، شهرداری نیز ملزم به اجرای آن است ولی بهتر است که اگر تصمیمی در مورد لغو طرح ترافیک وجود دارد آن را با شورای شهر مطرح کنند تا مسأله به صورت قانونی صورت گیرد چرا که بر اساس قانون لغو طرح ترافیک باید مصوبه شورای شهر هم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت‌های ورزشی را در سطح شهرها آزاد اعلام کرد ولی آن را منوط به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرده است، گفت: در مورد استفاده اجباری از ماسک نیز ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفت و اکنون در مورد طرح نیز خود ستاد تصمیم‌گیر نهایی است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: متأسفانه در حال حاضر مسؤولان درباره طرح ترافیک توپ را در زمین یکدیگر می‌اندازند و این مسأله سبب سردرگمی شهروندان می‌شود و اگر ستاد ملی کرونا تصمیم نهایی را بگیرد و البته پیش از آن از نظرات کارشناسی شورای شهر استفاده کند، دیگر شاهد سردرگمی در این زمینه نخواهیم بود.

هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر برخی توپ را به زمین شهرداری انداخته‌اند و می‌گویند شهرداری به خاطر اینکه درآمدش از لغو طرح ترافیک کاهش می‌یابد مخالف لغو آن است و این مسأله حرف درستی نیست. مجموعه مدیریت شهری تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محسن هاشمی رئیس شورای شهر طرح ترافیک شهر تهران ژ رئیس شورای شهر تهران ستاد ملی مقابله لغو طرح ترافیک حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۵۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان روستایی در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی نادر شریفی افزود: در این طرح حدود ۳۰۰ دانش آموز روستا‌های آغجه کهل، مردق و تازه کند قشلاق با مسائل ایمنی و ترافیک آشنا شدند و روش‌های صحیح سوار شدن به ماشین، موتور سواری، عبور از عرض جاده‌ها، علایم راهنمایی و نحوه بستن کمربند ایمنی را آموزش دیدند.

وی هدف از اجرای این برنامه آموزشی را ارتقاء فرهنگ ترافیک وآموزش ایمنی وترافیک به دانش آموزان دانست و افزود: علاوه بر دانش آموزان حدود ۱۵۰ نفر از اولیای آنها نیز در این دوره‌ها شرکت کردند.

شریفی گفت: به منظور فرهنگ سازی برای استفاده از کلاه ایمنی، برای ۱۰۰ نفر ازموتورسواران دارای گواهینامه کلاه ایمنی هدیه داده شد.
وی اضافه کرد: این طرح با مشارکت راهداری، پلیس راه و آموزش و پرورش مراغه اجرا شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • واکنش معاون وزیر کار به مسأله کاهش حقوق/تکلیف حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه چیست؟
  • آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز
  • واژگونی تانکر روغن به دلیل خواب‌آلودگی راننده
  • اجرای طرح آموزش ایمنی و ترافیک در مراغه
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • شناسایی ۸۳۱ مکان پرخطر در قم
  • آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان روستایی در مراغه