Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  سید محمد ابراهیم اقبالی زارچ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر در دیدار با مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد، گفت: جایگاه اداره منابع طبیعی در حفاظت از اراضی ملی و جلوگیری از زمین خواری و تلاش جهت رفع بعضی از تداخلات اراضی از ناحیه مدیریت این  اداره با دغدغه حفظ منابع طبیعی و کمک به مردم قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید برای حفظ سرمایه‌های ملی بخصوص صیانت از منابع طبیعی به صحنه آمده و مشارکت جدی در این زمینه داشته باشند.

اقبالی حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه‌ای همگانی دانست و تصریح کرد: دادستانی شهرستان اشکذر در برخورد با متجاوزان به اراضی ملی بسیار جدی است و در برخورد با تخریب کنندگان و متعرضین به منابع ملی و طبیعی، هیچ گونه مماشاتی نخواهد داشت.

دادستان اشکذر با تاکید بر اینکه صیانت از منابع طبیعی را باید اجتماعی کنیم عنوان کرد: این امر نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است و باید مردم را در ارتباط و پیوند با منابع طبیعی قرار داده تا افکار عمومی بدان تعلق خاطر داشته باشند.

اقبالی ابراز کرد: تسریع در رفع تصرف از اراضی ملی و منابع طبیعی بلافاصله پس از گزارش مدیریت حفاظت از اراضی از اولویت‌های دادسرای عمومی و انقلاب اشکذر می‌باشد.

در این دیدار مدیرکل منابع طبیعی استان یزد ضمن تقدیر از اقدامات مؤثر و حمایت‌های بی‌دریغ دستگاه قضا در شهرستان اشکذر از جمله صدور احکام بازدارنده و اصلاحی، خاطرنشان کرد: باتوجه به مشکلات شهرستان در بحث کمبود اراضی مورد نیاز، هدف اداره منابع طبیعی حفظ اراضی ملی و در عین حال تلاش برای اجرای قانونی طرح‌ها و مصوبات نیازمند زمین، در شهرستان اشکذر است.

او گفت: خط تلفن ارتباطی رایگان ۱۵۰۴ در تمام ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارش مردم در ارتباط با هرگونه تخریب، تصرف به عرصه‌های منابع طبیعی است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی اراضی ملی محیط زیست زمین خواری منابع طبیعی شهرستان اشکذر اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۵۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است

غلامی  در حاشیه تشکیل میز خدمت و ارتباطات مردمی در جهاد کشاورزی استان سمنان به عنوان‌نماینده رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: اجرای طرح «کاداستر» اراضی ملی و دولتی از اهداف برنامه ششم توسعه با همکاری سازمان ثبت و اسناد املاک و حسب قانون مربوطه بیش از ۹۹درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: حدنگاری اراضی ملی، دولتی و موات یکی از راهبردها و برنامه‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

وی یادآور شد: حدنگاری یا کاداستر فهرست مرتب شده اطلاعات مربوط به قطعات زمین است که مشخصه‌های زمین مانند اندازه، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی و یا حقوقی به نقشه بزرگ مقیاس اضافه می‌شود و حدنگاری اراضی ملی بر اساس قانون مربوطه و اعتبارات تخصیصی از سال ۹۴آغاز و تداوم یافته است.

وی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۳۶ میلیون هکتار تثبیت مالکیت اراضی ملی، دولتی و موات درکشور انجام شده و زمینه جلوگیری از دغدغه‌ و سرگردانی های ارباب رجوع با این اقدام فراهم‌گردیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • صیانت از جان شهروندان با برقی سازی خودروها
  • درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام