Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم بر لزوم مصرف هوشمندانه تر منابع آبی در قم تاکید کرد.

احمد حاجی حسینی مسگر در گفت وگو با ایسنا با اشاره به منابع آبی موجود استان قم گفت: حجم مخزن سد کوچری تا ابتدای هفته جاری حدود ۱۸۸میلیون مترمکعب و حجم مخزن سد ۱۵ خرداد بیش از ۱۱۱ میلیون مترمکعب برآورد شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دو سد ۱۵ خرداد و کوچری برای تامین منابع آبی موردنیاز قم،‌ بسیار مهم هستند.منابع آبی ذخیره‌شده در این سدها برای مصارف شرب، کشاورزی،‌ زیست‌محیطی و سایر بخش‌های استان استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: حجم آب ذخیره‌شده درسدهای کوچری و ۱۵ خرداد به‌عنوان مهم‌ترین سدهای استان ۲۹۹ میلیون مترمکعب است.

وی ادامه داد: از مردم شریف قم می‌خواهیم در مدیریت مصرف آب نهایت دقت را داشته باشند چرا که آب مورد نیاز استان به‌سختی و با هزینه فراوان تامین می‌شود و بدون صرفه‌جویی در مصرف،‌ چرخه تامین آب برای قم با مشکل مواجه خواهد شد.

حاجی حسینی مسگر گفت: ‌بیشترین حجم آب موردنیاز قم از طریق سرشاخه‌های دز تامین می‌شود که در همین رابطه سال گذشته ۱۳۰ میلیون مترمکعب آب از طریق سرشاخه‌ها به استان منتقل شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با ذکر این مطلب که کشاورزی‌،‌ بیشترین سهم مصرف آب را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در جریان تفاهم‌نامه‌ای با سازمان جهاد کشاورزی قم به دنبال کاهش چشمگیر مصرف آب در این بخش با استفاده از روش‌های نوین آبیاری و سایر اقدامات موردنظر هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آب سد منابع آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۵۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه برتر خبرنگار ایمنا در جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب»

با برگزاری مراسم اختتامیه، برگزیدگان جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب» معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ظهر امروز_ چهارشنبه بیست‌و نهم فروردین_ با برگزاری مراسم اختتامیه، برگزیدگان دومین دوره جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب» تجلیل شدند.

در دومین دوره جشنواره قاصد آب ۲۰۱ اثر در قالب هفت سرمقاله و یادداشت، خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، کاریکاتور و هفت اینفوگرافی به دبیرخانه ارسال و داوری شد که ۲۱ اثر حائز رتبه شدند.

مریم زنده دل خبرنگار خبرگزاری ایمنا نیز در این دوره از جشنواره عنوان سوم بخش مصاحبه را کسب کرد.

کمک به افزایش کمی و کیفی آثار منتشر شده در رسانه‌ها به ویژه آب و آشنایی هرچه بیشتر روزنامه نگاران با صنعت آب و آبفا و نیز شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های کشور و به خصوص استان اصفهان در عرصه رسانه از اهداف جشنواره مطبوعاتی قاصد آب که به همت شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان است.

محورهای بخش اصلی دومین جشنواره «قاصد آب»، احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، تغییر اقلیم، فرونشست، مدیریت یکپارچه حوضه زاینده رود، مدیریت مصرف آب در کشاورزی، صنعت و نقش آب و پساب در محیط زیست، طرح ملی جهاد آبرسانی در روستاهای استان اصفهان، فرهنگ‌سازی رفتار در مدیریت مصرف آب شرب، تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب استان اصفهان، توزیع عادلانه آب، آب خاکستری، بازچرخانی آب، سازگاری با کم آبی، ارزش آب، سواد آبی و مسئولیت اجتماعی رسانه‌ها در مساله آب بود.

همچنین در «پویش شهروند مروج» شهروندان، در بخش جانبی این دوره از جشنواره آثاری با موضوع رفتارهای نادرست دیگران در مصرف نظیر شستشوی معابر، نشت کولر، آبیاری فضای سبز، شستشوی خودرو، شستشوی فرش با آب شهری و از همه مهم‌تر انشعاب غیر مجاز و نصب پمپ مستقیم بر روی شبکه، فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

«پویش حافظ آب» نیز از دیگر بخش‌های جانبی این دوره از جشنواره بود که آثار با موضوعات حفاظت منابع آب سطحی، آب زیرزمینی و کیفیت منابع آب در قالب فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

کد خبر 745481

دیگر خبرها

  • منتظر افزایش قیمت همه گوشی‌ها باشیم؟
  • سهم مالیات در عمران و آبادانی کشور برای مردم تبیین شود
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • آیت‌الله سبحانی: منابع مادی مثل نفت صرف هزینه‌های جاری نشود
  • سهم مالیات در عمران و آبادانی کشور باید برای مردم تبیین شود
  • صنایع و سازمان‎ها قسمتی از برق مصرفی را خودشان تولید کنند
  • برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • رتبه برتر خبرنگار ایمنا در جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب»
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی