Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد امروز در خرم آباد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، مدیرستاد استانی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با بیان اینکه شعار امسال طرح غنی سازی اوقات فراغت " اخلاق، نشاط و معنویت " است، گفت: برای اجرای بهتر و مطلوب این طرح در استان با دستگاه اجرایی تفاهمنامه همکاری امضا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


« محمد ابدالی پور»  با اشاره به اینکه 408 کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان فعال است، افزود: حدود 70 درصد کانون های فرهنگی هنری در مناطق محروم و کم برخوردار و روستایی قرار دارد.

 

وی  با بیان اینکه امسال در طرح غنی سازی اوقات فراغت به کودکان و نوجوانان توجه ویژه ای شده است، ادامه داد: امسال با توجه به شرایط ناشی از بحران کرونا و وضعیت قرمز استان لرستان در شیوع ویروس کرونا، بیشتر برنامه‌ها در بستر فضای مجازی ارائه خواهد شد.

 

ابدالی پور فعالیت‌های مجازی، آموزش، هنر متعالی، ارائه خدمات اجتماعی، قرآن و عترت و توسعه کتابخوانی از محورهای مهم در فعالیت‌های کانون مساجد در سال جاری بر شمرد و بیان کرد: فعالیت اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد در سامانه بچه های مسجد ثبت می شود.

 

وی با اشاره به به عضویت بیش از 24 هزار نفر در کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: امسال حداقل 100 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان به صورت محوری در خصوص اوقات فراغت برنامه ریزی خواهد کرد.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، اظهار کرد: رشد و پرورش استعدادهای بالقوه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط مسجد، خانواده و محله و استفاده از ظرفیت های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون مسجد از اهداف برگزاری طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مسجد با محوریت امام جماعت و همراهی هیئت امنا و سایر تشکل های مسجد و محله می توانند با رویکردهای شبکه سازی و جریان سازی با استفاده از ظرفیت های مردمی وفعالان فرهنگی، اجتماعی محله گامی موثر برای غنی سازی اوقات فراغت اعضای خود بردارند.

 

ابدالی پور با اشاره به اینکه برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان از امروز10 تیر در مساجد آغاز شده است، بیان کرد: برنامه ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در خصوص بیماری کرونا و اخذ تاییدیه های لازم برای برگزاری انواع  مراسم، کلاس های آموزشی، اردویی و... از ستاد ملی مبارزه با کرونا استان برگزار می شود.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت بهداشت اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح غنی سازی اوقات فراغت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۵۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمعی از دانشجویان فعال فرهنگی، مسئولان کانون‌ها، مدیران مسئول و سردبیران نشریات دانشجویی با رئیس و اعضای شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت دیدار کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش و نقش‌آفرینی دانشجویان در تحول کانون‌های فرهنگی و نشریات دانشجویی به تبیین ضرورت‌های گسترش فعالیت کانون‌ها و نشریات دانشجویی پرداخت.

سیروس فارسی عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی و نشریات دانشجویی به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین نمادهای مشارکت دانشجویی، دارای نقش غیرقابل انکاری در تحقق امر توسعه فرهنگی بوده و بستر مناسبی برای به فضیلت درآمدن خلّاقیت‌ها، بروز و ظهور استعدادها و بالندگی فرهنگی را فراهم می‌کند، از این رو همواره مرکز توجه قشر فرهیخته دانشجو است.

وی افزود: دانشجویان رسالت بزرگی را در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری در میان دانشجویان و نقش مهمی در  ایجاد نشاط و پویایی در فضای فرهنگی دانشگاه با بهره‌گیری از استعدادهای بالقوه و بالفعل تمامی دانشجویان بر عهده دارند، بنابراین از این فرصت به‌وجود آمده نهایت بهره‌مندی درراستای رشد و شکوفایی خود و سایر دانشجویان دانشگاه را ببرند.

به گزارش آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت دارای ۱۵ کانون فعال فرهنگی و ۶ نشریه فعال دانشجویی است.

در پایان از دانشجویان فعال فرهنگی، کانون‌ها و نشریات دانشجویی (مدیر مسئول، سردبیر، هیئت تحریریه و طراح نشریات دانشجویی) و همچنین دبیر کانون ستاد شاهد و ایثارگر و مدیر مسئول، سردبیر نشریه ایثار به صاحب امتیازی کانون شاهد و ایثارگر با لوح تقدیر و تخفیف شهریه و کارت هدیه تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران
  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه