Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@14:18:49 GMT

قدردان نوشتن و آموزش مهارت‌های زندگی باید بود

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۵۵۶۰

قدردان نوشتن و آموزش مهارت‌های زندگی باید بود

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا افتخاری، در نشست مجازی ویژه روز ادبیات کودک و نوجوان که با حضور بیوک ملکی، شاعر، نویسنده و تصویرگر کتاب کودک و نوجوان در شیراز برگزار شد، افزود: برای شکوفایی استعدادها و عمق‌بخشی به شادی‌ها و لبخندها، باید از خودمان شروع کنیم.

وی روز ۱۸ تیر را تلنگر عمیقی دانست برای همه آن‌هایی که در مقوله‌ی کار فرهنگی برای کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند عنوان کرد و در ادامه گفت: این روز فرصتی است تا روز ملی ادبیات کودک و نوجوان را میان کتاب‌های کتابخانه، روی میزهای رنگی و در لبخند شاد اعضای خوب مراکز کانون گرامی بداریم و یادمان باشد که ادبیات در گستره یک روز و یک هفته و ماه و سال جای نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتخاری، ادامه داد: برای شکوفایی استعدادها و عمق‌بخشی به شادی‌ها و لبخندها، باید از خودمان شروع کنیم؛ با کلمه مهربان باشیم و درهای جهان شخصی را به روی ادبیات و هنر باز کنیم. در این صورت ما نیز مانند مرد خوب و مهربان قصه‌ها، پلی رنگین را بر فراز قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب ترسیم خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به نشاط‌آفرینی و خلق لحظات زیبا برای کودک و نوجوان در خلال آفرینش اشعار و داستان‌های مناسب و سرگرم‌کننده گفت: شاعران و نویسندگان، عشق را برای ما ترسیم می‌کنند و حمایت از آنان، باعث دلگرمی و انگیزه‌بخشی بیشتر می‌شود تا با روحیه‌ای مضاعف به خلق اثر بپردازند.

مدیرکل کانون پرورش فارس، افزود: گاهی باید قدردان تک‌تک کلماتی باشیم که در نوشتن به‌کار می‌رود تا صداقت، درستی، مهربانی و آموزش مهارت‌های زندگی را با آن بازخوانی کنیم.

افتخاری در پایان گام برداشتن در حوزه‌های معرفتی و معرفی شاعران و نویسندگان را از وظایف مسئولان فرهنگی دانست و از مربیان که در ایام شروع ویروس کرونا تلاش کردند تا با فعالیت در فضای مجازی، ارزش‌ها و مهارت‌های زندگی را به کودکان و نوجوانان بیاموزند، قدردانی کرد.

کد خبر 4969168

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز کانون پرورش فکری فارس زهرا افتخاری ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان ایلام بیرجند شهرکرد خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا استانداری سمنان مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۵۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصیت نامه کودک غزه ای: اسباب بازی هایم را به دوستانم بدهید

عصر ایران - کودکان فلسطینی، هرگز کودکی را تجربه نمی کنند؛ همان طور که پدران و مادرانشان که سال ها تحت ستم و اشغال زندگی کرده اند، طعم خوش دنیای زیبای کودکی را نچشیده اند. 

این روزها، کودکان در غزه، اسم شان را روی دست شان می نویسند تا اگر در بمباران اسرائیلی ها، صورت شان متلاشی شد، قابل شناسایی باشند! این این فضای کودکی آنها.

آنها، بیشتر با مرگ زندگی می کنند تا با زندگی؛ از همین روست که حتی وصیت نامه هم می نویسند. این وصیت نامه یک دختر بچه در غزه است که دل هر انسانی را به درد می آورد:

سلام، من هایا هستم و اکنون وصیت نامه ام را می‌نویسم

١. پول‌های من ۸۰ شکل است: ۴۵ شکل (واحد پول اسرائیل) برای مامان، ۵ شکل برای زینت، ۵ برای هاشم، ۵ برای تیتا، ۵ برای خاله هبة، ۵ برای خاله مریم، ۵ برای دایی عبود و ۵ برای عمه سارة

۲. اسباب بازی‌ها و همه چیزهایم برای دوستانم، زینت خواهرم، ریما، منة، أمل

۳. لباس‌های من: برای دخترعموهایم و اگر چیزی باقی ماند، انفاق کنید.

۴. کفش‌های من: به فقرا و نیازمندان اهدا کنید، البته بعد از شستنش.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آثار برگزیده جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی منتشر می شوند
  • جایزه ملی کتاب کودک و نوجوان در یک قدمی اجرا
  • فرهاد زیویار: قدردان فداکاری‎های جانبازان هستیم
  • بیش از هر زمان دیگر به تقویت هویت جامعه نیاز داریم
  • بهترین زمان آموزش زبان دوم برای کودکان چه سنی است؟
  • پانزدهمین روز از زندگی با آیه‌ها
  • وصیت نامه کودک غزه ای: اسباب بازی هایم را به دوستانم بدهید
  • ۴۹ هزار نفر پارسال مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند
  • ابتکار بولونیا در افزایش مهارت و مشارکت اجتماعی جوانان
  • تئاتر کودک، تقابل تأثیرگذارترین رسانه با تأثیرپذیرترین مخاطب