Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@06:42:19 GMT

آیین‌نامه اجرایی درخصوص بازنشستگی تصویب شد

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۵۵۶۸

آیین‌نامه اجرایی درخصوص بازنشستگی تصویب شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، جلسه روز چهارشنبه هیات دولت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد و در آن موضوعاتی از قبیل برنامه همکاری ۲۵ ساله جمهوری اسلامی ایران با جمهوری خلق چین، مسکن، بورس، ارز و واگذاری سهام دولت در بازار بورس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و رییس جمهوری در هر مورد دستورات لازم را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری در این جلسه با توجه به شروع جریان شایعه و جوسازی در خارج از کشور و از ناحیه دشمنان ملت درخصوص برنامه همکاری ۲۵ ساله کشورمان با کشور چین، اظهار داشت: شایسته نیست دوستان در زمین دشمن بازی کنند ما در این دولت برنامه همکاری با همه کشورها را دنبال کرده ایم که نتایج درخشانی برای کشور داشته و خواهد داشت.

روحانی همچنین در این جلسه دستگاه‌های ذیربط را موظف کرد طی یک برنامه زمانبندی شده، سهام دولتی را در بازار بورس واگذار کنند.

رییس جمهوری واگذاری بخش دولتی اقتصاد به بخش خصوصی را از سیاست‌های مهم نظام دانست و تاکید کرد که در اجرای آن تعلل جایز نیست.

روحانی همچنین بر ضرورت تعامل، تفاهم و وحدت و انسجام با سایر قوا تأکید کرد.

واگذاری سهام دولت به ارزش تقریبی ۳۲ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بابت رد دیون دولت

هیات وزیران در این جلسه با واگذاری سهام دولت به ارزش تقریبی ۳۲ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بابت رد بخشی از دیون دولت به این سازمان موافقت کرد.

بر این اساس، سهام دولت در شرکت های مندرج در این مصوبه، پس از کسر سهام ترجیحی، از تاریخ این مصوبه توسط سازمان خصوصی‌سازی بابت رد بخشی از دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی به ارزش تقریبی ۳۲ هزار میلیارد ریال واگذار می‌شود.

تصویب آیین‌نامه اجرایی مربوط به پرداخت کمک معیشت ماهانه به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد

هیات دولت درادامه به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، آیین نامه اجرایی مربوط به پرداخت کمک معیشت ماهانه به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد را به تصویب رساند.

به موجب آیین‌نامه فوق، مشمولین این آیین‌نامه برای برخورداری از کمک معیشت موظفند اصل تقاضا نامه مربوط و اقرارنامه محضری مبنی بر فاقد شغل و درآمد بودن را به بنیاد شهید و امور ایثارگران محل پرونده خود ارایه نمایند و بنیاد نیز موظف است به منظور برقراری کمک معیشت، اقدامات لازم را به عمل آورد.

هیات دولت همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران را موظف کرد ظرف سه ماه نسبت به تدوین شیوه نامه مرتبط برای مشمولان این آیین‌نامه بر اساس درصد جانبازی، شرایط سنی، بیماران صعب‌العلاج و معلولین دارای محدودیت‌های جسمی حرکتی و ضایعات غیرجانبازی که با تأیید کمیسیون پزشکی بنیاد قادر به کار نمی‌باشند، اقدام کند.

لازم به ذکر است برقراری و پرداخت کمک معیشت به مشمولین در چارچوب ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و در سقف اعتبارات تخصیص یافته از ابتدای سال ۱۳۹۹ امکان پذیر خواهد بود.

تصویب آیین‌نامه اجرایی درخصوص بازنشستگی پیش از موعد همسران و فرزندان شاغل شهدا

هیات دولت با هدف ایجاد وحدت رویه در صندوق‌های بازنشستگی و بیمه و رفع ابهامات درباره نحوه و مرجع تأمین و پرداخت هزینه‌های سنوات ارفاقی و تعیین حداقل سنوات مشمولین قانون مذکور، آیین‌نامه اجرایی مربوط به بازنشستگی پیش از موعد همسران و فرزندان شاغل شهدا را تصویب کرد.

به موجب آیین‌نامه مذکور، افراد مشمول در صورت دارا بودن حداقل (۲۲) سال سابقه خدمت قابل قبول و بدون شرط سنی، می‌توانند درخواست بازنشستگی خود را با استفاده از سنوات ارفاقی (حداکثر به مدت ۸ سال) ارائه نمایند. در هر  صورت، مجموع سنوات مذکور با احتساب سنوات ارفاقی باید حداقل ۳۰ سال باشد.

نحوه محاسبه حق بیمه سنوات  ارفاقی عبارت است از (آخرین حقوق و مزایای مشمول کسور بازنشستگی) ضربدر (مدت سنوات ارفاقی به ماه) ضربدر (نرخ حق بیمه مقرر در صندوق مربوطه).

لازم به ذکر است مبنای محاسبه و پرداخت مستمری بازنشستگی مشمولین این آیین نامه، میانگین دو سال آخر حقوق و مزایای دریافتی فرد مشمولی است که دارای کسور بازنشستگی بوده و حق بیمه آن نیز به به صندوق بیمه‌گر ذیربط پرداخت شده باشد.

تهاتر مطالبات و بدهی های تعدادی از شرکت های خصوصی با شرکت مدیریت شبکه برق ایران

با موافقت هیات وزیران، مطالبات شرکت‌های توسعه مولد نیروگاهی جهرم، خدمات بازرگانی آینده‌نگر مهر و تولید نیروی آذرخش از شرکت‌ دولتی مدیریت شبکه برق ایران با بدهی همان شرکت‌ها به سازمان امورمالیاتی کشور به مبلغ ۳۹۱ میلیارد و ۹۷۲ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۳۱۵ ریال تهاتر می شود.

گفتنی است، شرکت ‌دولتی مدیریت شبکه برق ایران، تا سقف تهاتر انجام شده حسب مورد جایگزین اشخاص بدهکار مندرج در جدول مذکور می شود و مکلف است ضمن اصلاح حساب، حسب مورد نسبت به پرداخت مبلغ مورد نظر به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه‌داری کل کشور در سررسید مقرر بر اساس ضوابط و مقررات مربوط با هماهنگی سازمان امور ‌مالیاتی کشور اقدام کند.

انتقال بدهی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به برخی بانک ها به حساب بدهی دولت

هیات وزیران در ادامه با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر انتقال بدهی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به تعدادی از بانک ها به حساب بدهی دولت موافقت کرد.

به موجب این تصمیم، بدهی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به بانک های  ملت، مسکن و پست بانک ناشی از تکالیف قانونی مربوط، بابت اصل و سود تضمین شده تسهیلات دریافتی به مبلغ ۵۴۵۸ میلیارد و ۸۶۳ میلیون و ۱۳۶۹۹ ریال که به تأیید سازمان‌حسابرسی رسیده است، پس از افزایش سرمایه دولت در آن شرکت، با اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل کشور) به بدهی دولت منتقل و با رعایت مقررات مربوط به‌روزرسانی می‌شود.

برچسب‌ها سازمان خصوصی سازی سازمان امور مالیاتی کشور جمهوری خلق چین وزارت امور اقتصادی و دارایی بنیاد شهید و امور ایثارگران شرکت پشتیبانی امور دام کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان خصوصی سازی سازمان امور مالیاتی کشور جمهوری خلق چین وزارت امور اقتصادی و دارایی بنیاد شهید و امور ایثارگران شرکت پشتیبانی امور دام کشور سازمان خصوصی سازی سازمان امور مالیاتی کشور جمهوری خلق چین وزارت امور اقتصادی و دارایی بنیاد شهید و امور ایثارگران شرکت پشتیبانی امور دام کشور شرکت پشتیبانی امور دام کشور آیین نامه اجرایی سنوات ارفاقی رییس جمهوری سهام دولت هیات دولت کمک معیشت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۵۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش بنیان راه میانبر برای رشد تولید هستند

جلسه هیئت دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و در آن برنامه عملیاتی دولت برای تحقق شعار سال مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول، جلسه هیئت دولت صبح امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ به ریاست محمد مخبر برگزار شد و در آن برنامه عملیاتی دولت برای تحقق شعار سال مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور در این جلسه با تاکید بر ضرورت رسیدگی هر چه سریع‌تر به سیل زدگان در مناطق جنوبی کشور تصریح کرد: همه دستگاه‌های مسئول از جمله وزارتخانه‌های کشور، نیرو و راه و شهرسازی موظف هستند همه امکانات خود را برای کمک و جبران خسارات وارده به سیل زدگان بسیج کنند.

مخبر با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در اردیبهشت ماه تاکید کرد: نمایشگاه کتاب یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی است و ضروری است بخش‌های مربوط، در برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه همکاری کنند تا زمینه توسعه فرهنگ کتاب خوانی در کشور فراهم شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین به بازدید روز گذشته خود از پارک فناوری پردیس اشاره و تاکید کرد: با تلاش‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدامات و دستاوردهای بزرگی در این پردیس انجام شده تعداد زیادی از نخبگان جوان که سرمایه کشور هستند با پارک‌های علمی همکاری می‌کنند.

مخبر با اشاره به عملیات افتخارآمیز و مقتدرانه اخیر سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، تاکید کرد: در دنیای امروز در اختیار داشتن علم منبع قدرت است و آنچه دشمنان ما را در عملیات اخیر از قدرت ایران دچار ترس و دلهره ساخته، داشتن علم و دانش ساخت تکنولوژی‌های جدید است و نه صرف در اختیار داشتن این محصولات.

وی ادامه داد: قطعاً سرمایه و آینده کشور همین جوانانی هستند که رشد اقتصادی باید با تکیه بر همت و تلاش آنان صورت پذیرد. برای تحقق شعار سال و رشد تولید شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری باید فعال شوند چرا که این شرکت‌ها راه میانبر برای رشد تولید هستند و جهش اقتصادی مدنظر مقام معظم رهبری با دانش و تکنولوژی محقق می‌شود.

مخبر در خصوص مطالبات عقب افتاده حق‌التدریس اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها به سازمان برنامه و بودجه دستور داد تا هرچه سریع‌تر مطالبات آنان تأمین و پرداخت شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با قدردانی از سازمان صداوسیما و رسانه‌ها برای اطلاع رسانی اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم، از سازمان صدا و سیما خواست تا زمینه انعکاس بیشتر خدمات بخش‌های مختلف دولت فراهم شود.

همچنین در این جلسه معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در خصوص پروژه ملی قطار شهری گفت: این پروژه با کمک شهرداری تهران و وزارت کشور به ثمر رسیده است و به زودی متروی تهران شاهد استفاده از قطار ملی خواهد بود.

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما نیز با تأکید بر ضرورت حمایت سازمان صداوسیما از تلاش‌ها و اقدامات دولت ادامه داد: طرح حمایت مالی معاونت علمی از برنامه‌های رسانه‌ای دانش بنیان‌ها اثر خوبی برای تقویت و رشد تولید شرکت‌های دانش بنیان داشته است.

در این جلسه، هیأت دولت برنامه عملیاتی تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳» را تصویب کرد.

کد خبر 745493

دیگر خبرها

  • «آیین‌نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه» اصلاح و بازنویسی شود
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • دولت سیزدهم گام‌های مثبتی در زمینه مالیات برداشته است
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • تصویب برنامه عملیاتی تحقق شعار سال در جلسه دولت
  • شرکت‌های دانش بنیان راه میانبر برای رشد تولید هستند
  • تصویب برنامه عملیاتی تحقق شعار سال
  • اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات اصفهان توسط سازمان پسماند شهرداری
  • کلیات اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری تصویب شد
  • کسب گواهینامه مدیریت پسماند توسط شرکت گاز استان گلستان