Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@18:25:41 GMT

ارائه خدمات درمان اعتیاد با هر نوع بیمه پایه

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۵۹۰۲

ارائه خدمات درمان اعتیاد با هر نوع بیمه پایه

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، از افزایش شیب ارائه خدمات به افراد تحت پوشش بیمه‌های پایه برای درمان اعتیاد خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا کوروش فرزین، درخصوص آخرین وضعیت ارائه خدمات برای درمان اعتیاد گفت: تا سال ۹۷ ردیف‌های اعتباری درمان اعتیاد به بیمه سلامت  اختصاص یافت، اما در سال ۹۸ این ردیف از اعتبارات بیمه سلامت حذف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: از اواخر سال گذشته با نامه ستاد مبارزه با مواد مخدر رایزنی‌های لازم برای اختصاص بودجه صورت گرفت و پس از پیگیری های لازم برای اختصاص دو ردیف اعتباری، فرآیند‌های تدوین دستورالعمل و بازنگری دستورالعمل گذشته در نهایت دستورالعمل جدید سال ۱۳۹۹ ابلاغ شد.

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: هم اکنون سامانه پابا فعال است و تعداد قابل توجهی سند در آن ثبت شده که مؤید خدمات ارائه شده به بیمه‌شدگان است و خدمات ثبت شده با شیب قابل توجهی در حال افزایش است.

وی اظهار داشت: تا کنون قرارداد ۱۰۴ مرکز در سامانه پابا ثبت شده و همچنین برای ۵ هزار و ۹۰۹ نفر از بیمه شدگان مشمول، خدمت ارایه و در سامانه  ثبت شده است.

فرزین با بیان اینکه تمام خدمات ارائه شده به بیمه‌شدگان در سال جاری ۸ هزار و ۵۸۸ خدمت با هزینه ای حدود ۹۶۰ میلیون تومان بوده است افزود: سهم پرداختی بیمه از این مبلغ معادل  ۶۷۰ میلیون تومان است.

وی گفت: در سنوات گذشته معتادان مجهول الهویه‌ای وجود داشتند که امکان پوشش بیمه و برخورداری از خدمات برای آنها فراهم نبود، اما در سال جاری این امکان پیش بینی شده است؛ بدین صورت که چنین افرادی با کد یکتای تعریف شده از سوی سازمان‌های تعریف شده مانند بهزیستی به سازمان بیمه‌گر معرفی می‌شوند و تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند،  ضمن اینکه در سامانه پابا نیز این امکان فراهم شده که مشخصات این افراد ثبت و خدمات مربوطه به آنان ارایه شود.

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت در رابطه با اعتبار ترک اعتیاد، متولی ارائه این خدمات به تمامی افرادی است که تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر پایه مختلف قرار دارند؛ یعنی سازمان بیمه سلامت متولی پرداخت اعتبار ترک اعتیاد به همه بیمه شدگان تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر پایه است.

وی تاکید کرد: ۵ هزار و ۸۰۰ نفری که از ابتدای طرح خدمات دریافت کردند، تنها کسانی نیستند که تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار دارند و هر فردی با هر دفترچه بیمه پایه ای می تواند به مرکز ترک اعتیاد مراجعه کند و از این خدمات بهره‌مند شود.

انتهای پیام/4076/

منبع: آنا

کلیدواژه: دفترچه بیمه بیمه سلامت درمان اعتیاد بیمه پایه سازمان بیمه سلامت درمان اعتیاد بیمه شدگان تحت پوشش ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۵۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: زمانی که سامانه‌های بیمه به هر دلیلی دچار اختلال موقت شوند یا نسخه نویسی الکترونیک امکان‌پذیر نباشد، این مراکز موظف هستند نسخ را به صورت کاغذی ثبت و پذیرش و به بیمه شدگان ارائه خدمت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بیمه سلامت استان اصفهان، محمدحسین صفاری اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و اطلاع‌رسانی‌های انجام شده به تمام پزشکان، مؤسسات درمانی و تشخیصی، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، کیلینیک‌ ها و پاراکلینیک‌ ها، هیچیک از این مراکز تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند از ارائه خدمت به بیمه شدگان خودداری کنند.

وی افزود: زمانی که سامانه‌های بیمه به هر دلیلی دچار اختلال موقت شوند یا نسخه نویسی الکترونیک امکان‌پذیر نباشد، این مراکز موظف هستند نسخ را به صورت کاغذی ثبت و پذیرش و به بیمه شدگان ارائه خدمت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان خاطرنشان کرد: بیمه شدگان در صورت دریافت نکردن خدمت یا هر گونه تخلف مؤسسات، می‌توانند تخلف مورد نظر را در سامانه شکایات سازمان بیمه سلامت به آدرس shekayat.ihio.gov.ir ثبت کنند و همکاران در اسرع وقت موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهند کرد.

کد خبر 746885

دیگر خبرها

  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج