Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ روز گذشته طلای قابل تحویل در ماه آگوست که فعال‌ترین معاملات را در بازار کومکس نیویورک به خود اختصاص داده و تا نیمه روز به 19 میلیون اونس رسیده بود، نزدیک به 1810.80 دلار در هر اونس قیمت خورد که نسبت به قیمت‌های یک روز قبل 1 درصد افزایش داشت.

بر اساس این گزارش قیمت طلا تا روز گذشته نسبت به معاملات ابتدای سال 19 درصد یا 287 دلار در هر اونس افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی آمارها نشان می‌دهد سطح 1800 دلار در هر اونس پیش از این در سپتامبر 2011 به ثبت رسیده اما در نهایت در پایان سال 2011 قیمت طلا در سطح 1565 دلار بسته شده بود.

در این زمینه بخوانید

فلز زرد تا پایان۲۰۲۱ به سطح ۲۰۰۰ دلار می‌رسد

شورای جهانی طلا روز سه شنبه گزارش داد که صندوق‌های مبادله‌ای طلا در هفتمین ماه متوالی روند مثبت را به ثبت رسانده و در ماه ژوئن 104 تن معادل 5.6 میلیارد دلار به حجم آنها افزوده شد.

بر این مبنا در ماه ژوئن جریان خالص این صندوق‌ها به بالاترین سطح خود یعنی 3 هزار و 612 تن رسید که در شش ماهه نخست سال 734 تن معادل 39.5 میلیارد دلار جهش داشته است.

جریان ورودی سال جاری در مقایسه با رکورد پیشین که در سال 2009 به ثبت رسیده بود 646 تن افزایش داشته است (این میزان در مقایسه با کل سال 2009 است)، از دیدگاه ارزش دلار بر اساس WGC، جریان ورودی نیمه نخست در مقایسه با جریان ورودی سال 2016 که 23 میلیارد دلار بوده، قابل توجه است.

بر اساس این گزارش، برای بیان متناسب قدرت تقاضا، جریان ورودی نیمه نخست به شکلی قابل توجه بالاتر از سطح رکورد چند دهه خرید خالص بانک مرکزی است که در سال 2018 و 2019 به ثبت رسیده و در نیمه نخست 2020 میزان تقاضا نزدیک به 45 درصد از تولید جهانی خواهد رسید.

در پایان گفتنی است رکوردهای تازه در شرایطی به ثبت می‌رسد که در ماه ژوئن صندوق‌های مبادله‌ای، پس از سه روز ریزش متوالی در اوایل ماه، مجددا موفق به ثبت تحرک مثبت در معاملات شدند.

پربیننده ترین طلا در سه ماهه سوم عملکرد مثبتی خواهد داشت/ فلز زرد تا پایان2021 به سطح 2000 دلار می‌رسد صنعت سیمان در آستانه توقف واحدها روند صعودی تولید روی در سال‌های آتی/ سرمایه‌گذاری جدید در پی افزایش قیمت‌ها رشد 20درصدی فروش مس نسبت به سال98/ رشد بیش از 2.5برابری فروش و صادرات ملی مس عبور راه‌ آهن چابهار ـ زاهدان از مسیر ریل ذوب آهن اصفهان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا قیمت طلا طلای جهانی پیش بینی قیمت طلا قیمت روز طلا آخرین قیمت طلا سطح 1800 دلاری شورای جهانی طلا WGC قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت دلار در هر اونس جریان ورودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۵۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحنه‌ای وهمناک درانگلیس مدل فیلم‌های آخرالزمانی

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

صحنه‌ای وهمناک در انگلیس به سبک فیلم‌های آخرالزمانی 

عکسی که خاطرات شیرین دهه شصتی‌ها را زنده کرد


کنایه تند و تیز آذری‌جهرمی به قیمت دلار


عکس‌های غم‌انگیز و معنادار روژان سریال «نون خ»


وضعیت عجیب خودروهای لاکچری بعد از سیل دبی


قیمت دلار، سکه و طلا


احمد نجفی: هراسی ندارم، من کاسه‌لیس هستم


فتوایی که درباره اگزوز خودرو صادر شد!


دودِ فاجعه اقتصادی از این اسکناس آبی‌رنگ بلند شد!


سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد
دیشب ماه از همیشه خاص‌تر شد!


اسم سحر قریشی در روزنامه صداوسیما سانسور شد


خبر تازه وزیر ارتباطات درباره رفع فیلتر گوگل‌پلی
درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این روغن


منوچهر هادی از تیپ و استایل خاصش رونمایی کرد


سفر یک وزیر کره شمالی به ایران


عکس زیبای الناز حبیبی با یک ژست هنری


نقش جدید «آل پاچینو» همه را شوکه کرد!


تصاویری از «بانوی اول ایران» در پاکستان!


سکوت همسر سابق مهدی قایدی با یک استوری شکست

دیگر خبرها

  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
  • قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صحنه‌ای وهمناک درانگلیس مدل فیلم‌های آخرالزمانی
  • قیمت طلا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • یورو رکورد زد
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • قیمت نفت کاهش یافت