Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@13:13:33 GMT

اتصال اولین بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۶۱۵۸

اتصال اولین بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به آغاز ریل‌گذاری راه‌آهن زاهدان-چابهار گفت: بااجرای این پروژه اولین بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی متصل می‌شود و امکان ترانزیت کالا و ترددهای بین‌المللی در کریدور شمال به جنوب فراهم می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی در حاشیه مراسم آغاز ریل‌گذاری راه‌آهن زاهدان-چابهار اظهار کرد: امروز آغاز عملیات راه‌آهن چابهار را شاهد هستیم که از پروژه‌های مهم و استراتژیک حمل و نقلی کشور است و نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با راه اندازی این پروژه، اولین بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی متصل می‌شود و امکان ترانزیت کالا و ترددهای بین‌المللی را در کریدور شمال به جنوب فراهم می‌کند.

مدیر عامل شرکت راه آهن با بیان اینکه یکی از نعمت‌هایی که خداوند به کشور ما اعطا کرده موقعیت استراتژیک آن در منطقه است، تصریح کرد: از ریل ملی در این پروژه استفاده می‌شود که این امر در سال جهش تولید یک دستاورد مهم محسوب می‌شود.

رسولی در پاسخ به اینکه در اجرای این پروژه مشکل خاصی وجود نداشت، عنوان کرد: خوشبختانه مشکل خاصی نداشتیم و مدتهاست که راه‌آهن خودش را برای تأمین ریل مجهز کرده و اکنون در شرایط خوبی قرار داریم. همچنین مسؤولان کارخانه تولید ریل به ما اطمینان دادند که تمام مایحتاج مورد نیاز شبکه ریلی کشور را تأمین خواهند کرد.

کد خبر 432725

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شبکه ریلی بندر اقیانوسی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ترانزیت کالا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شبکه ریلی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۶۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب

دوستی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از امکان واگذاری انشعاب فاضلاب تا تابستان در شهر قاین خبر داد و گفت: با استقرار پکیج تصفیه فاضلاب، این امکان تا تکمیل دوره ساخت تصفیه خانه فاضلاب فراهم می شود.

او افزود: تا پایان سال بر اساس پیش بینی صورت گرفته شبکه جمع آوری فاضلاب قاین ۸۰ درصد و احداث تصفیه خانه این شهر نیز از پیشرفت ۵۰ درصدی برخوردار خواهد شد.

دوستی با بیان این که در چهار شهر استان در حال حاضر شبکه جمع آوری فاضلاب در دست اجرا داریم، عنوان کرد: اکنون در شهرهای بیرجند، قاین، سربیشه و فردوس شبکه جمع آوری فاضلاب در حال اجرا است که تنها در مرکز استان شبکه در حال بهره برداری است.

بیشتر بخوانید

نصب ۵۸۰ انشعاب فاضلاب در بیرجند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به این که به دنبال ارتقای شاخص‌های های برخورداری از شبکه های جمع آوری فاضلاب در سطح استان تا متوسط کشوری هستیم، تصریح کرد: در این زمینه عقب ماندگی هایی در استان وجود دارد. 

او ادامه داد: در شهر فردوس ضمن تسریع در اجرای شبکه سعی بر انتخاب پیمانکار و اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهر فردوس است که در این زمینه به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم.

دوستی از راه اندازی فاز مایع تصفیه خانه فاضلاب سربیشه تا انتهای سال خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال امکان واگذاری انشعاب در این شهر نیز فراهم شود.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰
  • رایتل پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی را دریافت کرد
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • مقایسه شبکه 5 جی با 5.5G
  • جابه جایی و حمل ریلی ۲ هزار تن چوب وارداتی برای اولین بار در راه آهن شمال شرق ۱
  • قطار وعده‌ ها برای اتصال چهارمحال و بختیاری به خط ریلی!