Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک نویسنده کتاب گفت: توجه به شاخص‌های ادبیات کودک و نوجوان نیازمند بررسی‌های موشکافانه است که همراهی با دغدغه‌ها‌ی روز جامعه کودکان و نوجوانان را طلب می‌کند، در عین حال همراهی با تکنولوژی مولفه‌ای مهم و اساسی بوده و از سوی دیگر کتاب‌های موجود در این حوزه از نگاه روانشناسی نیز باید مورد توجه و بررسی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 15:46 - 18 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۵۷۴۳

اعظم سبحانیان در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون فعالیت‌های شکل گرفته در عرصه ادبیات کودک و نوجوان گفت: فعالیت‌های بسیاری در عرصه ادبیات کودک و نوجوان طی سال‌های اخیر شکل گرفته است که از مهمترین آن‌ها تاسیس موسسه پژوهشی محور با عنوان «مرکز مطالعات ادبیات کودک» زیر نظر دانشگاه شیراز به همت مرتضی خسرو نژاد در سال ۸۴ بود که از طریق این موسسه شاگردان زیادی تربیت و وارد عرصه تحصیلی شدند.

وی به فعالیت‌های این مرکز فرهنگی آموزشی اشاره و بیان کرد: «مرکز مطالعات ادبیات کودک» با برگزاری هم اندیشی‌ها و جشنوار‌ه‌ها برای نویسندگان تلاش دارد تا شاخص‌های ادبیات کودک را توسعه دهد و با ادامه تحقیقات و بررسی‌های خود در حوزه ادبیات کودک به رشد تعالی فرهنگ جامعه و نسل آینده بپردازد. من به عنوان یک نویسنده این حرکت را رویدادی ارزشمند در جهت اعتلای ادبیات کودک و نوجوان می‌دانم و آینده درخشانی را پیش روی این حوزه از ادبیات کشور می‌بینم.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

 سبحانیان به شگل گیری و ضرورت همراهی نویسندگان کودک در قالب انجمن‌های تخصصی پرداخت و ابراز کرد: شکل‌گیری انجمن‌های خودجوش برای ایجاد ساختار‌های تاثیر‌گذار و کاربردی در ادبیات کودک و نوجوان نقشی موثر و مهم دارد هم اکنون انجمن «انگشت جادویی» توانسته به همت و تلاش خود نویسندگان شیرازی که در حوزه کتاب کودک فعالیت می‌کنند را گرد خود جمع کند و با کمک گرفتن از موسسه پژوهشی ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شیراز فعالیت‌های ارزشمندی را شکل دهد.

نویسنده کتاب کودک «شنل قرمزی» پیرامون شاخص‌های اصلی ادبیات کودک بیان کرد: توجه به شاخص‌های ادبیات کودک و نوجوان نیازمند بررسی‌های موشکافانه است که همراهی با دغدغه‌ها‌ی روز جامعه کودکان و نوجوانان را طلب می‌کند، در عین حال همراهی با تکنولوژی مولفه‌ای مهم و اساسی بوده و از سوی دیگر کتاب‌های موجود در این حوزه از نگاه روانشناسی نیز باید مورد توجه و بررسی قرار بگیرد.

این نویسنده کتاب به لزوم پرداخت به برخی از سوژه ها در آثار کودک و نوجوان اشاره و تاکید کرد: پیگیری سوژه‌های ناب و ارزشمند همانند مشکلات اجتماعی و مشکلات روز جامعه بهتر است در آثار کودک و نوجوان مورد توجه قرار گیرد، من خود به شخصه عموما کتاب‌هایی که با موضوع بچه‌های کار و در مرحله بعد کتاب‌هایی با سوژه نه به جنگ را برگزیدم و در این کتاب‌ها تلاش کردم تا فرهنگ انسانیت را ترویج دهم، چراکه معتقدم باید هنجار سازی کرد و این مهم از دوران کودکی آغاز می‌شود.

وی مشکلات اجتماعی را از دیگر محور‌های مهم فعالیت در حوزه کودکان دانست و خاطرنشان کرد: موضوعات مهمی در حوزه اجتماعی وجود دارد که باید به آنها در آثار کودک و نوجوان پرداخته شود زیرا ضرورت دارد تا کودکان و نوجوانان از آن آگاه شوند این آگاهی سازنده بوده و از آسیب‌های اجتماعی می‌کاهد در عین حال به عنوان کلید رشد توسعه جامعه مترقی آینده می‌توان بر آن تاکید کرد، همچنین کتاب‌های کودک و نوجوان علاوه بر محتوا‌های جذاب و تصویر سازی‌های مجذوب کننده باید دغدغه‌های روز جامعه و خانواده‌ها را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات بازار نشر ادبیات کودک و نوجوان روز جامعه کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۶۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایه‌گذاری جایزه شعر و ادبیات محلی به نام حیدرعلی طالب‌پور بروجنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اهمیت برجسته‌سازی ظرفیت‌های فرهنگی اقوام و مناطق و نقش آن در تقویت بنیه فرهنگی، هویتی و اعتقادی جامعه گفت: بر همین اساس جایزه شعر و ادبیات محلی و گویشی با نام حیدرعلی طالب پور بروجنی از شاعران بنام حوزه ادبیات فولکلور کشور در سال ۱۴۰۳ پایه‌گذاری می‌شود.
احمدی افزود: تعریف و پایه‌گذاری این جایزه در حوزه شعر و ادبیات محلی و گویشی می‌تواند مسیر بهتری را برای پژوهش در آثار این شاعر استانی باز کند و فرصت را برای خلق آثار جدید و پررنگ شدن خرده‌فرهنگ‌ها در حوزه نظم و نثر فراهم نماید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: پس از قوت گرفتن دبیرخانه و تثبیت شرایط اجرایی، جایزه ادبی مرحوم طالب‌پور به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود تا در ادامه زمینه برای طرح آن به‌عنوان یک جایزه ملی شکل گیرد.

دیگر خبرها

  • جایزه ملی کتاب کودک و نوجوان در یک قدمی اجرا
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند بازآفرینی اکوسیستم جدید است
  • بیش از هر زمان دیگر به تقویت هویت جامعه نیاز داریم
  • هیات خادم الرضا (ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است
  • وظیفه مدیران، ارائه خدمات بهینه به جامعه
  • وظیفه مدیران،ارائه خدمات بهینه به جامعه
  • هیات خادم الرضا(ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است
  • تئاتر کودک، تقابل تأثیرگذارترین رسانه با تأثیرپذیرترین مخاطب
  • پایه‌گذاری جایزه شعر و ادبیات محلی به نام حیدرعلی طالب‌پور بروجنی
  • خانه کتاب و ادبیات ایران از انتشار ۲۰۰ هزار عنوان کتاب در سال ۱۴۰۲ خبر داد