Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@23:25:35 GMT

کانون، روز ملي ادبيات کودک را تبريک گفت

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۶۳۶۲

کانون، روز ملي ادبيات کودک را تبريک گفت

خبرگزاری آریا- کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حالی به استقبال روز ملی ادبیات کودک و نوجوان رفته است که همکاران این مجموعه‌ی فرهنگی در یک‌ سال گذشته نیز با خلق داستان، شعر، تصویر، قصه‌گویی، ترویج کتاب‌خوانی و پژوهش، رسالت خود را در معرفی ادبیات ملی به نحو شایسته‌ای به انجام رسانده‌اند.
به گزارش آریا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، روز ملی ادبیات کودک و نوجوان که طی سال‌های اخیر در تقویم رسمی کشور عزیزمان ثبت شده است، مُهر تاییدی بر قبول هویت فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان ایرانی به عنوان مخاطبانی موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدگاهی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 55 سال پیش در پرورش آن تلاش کرده و دستاورد آن هنرمندانی نامدار است که روزی مخاطبان تولیدات فرهنگی‌هنری این مجموعه بوده‌اند.
در همین راستا همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر ایران هم‌چنان می‌کوشند تا با گسترش زبان و ادبیات فارسی و تولید آثاری مبتنی بر ادبیات و هنر بومی، مخاطبانی هوشمندتر را برای ساخت آینده‌ای بهتر به جامعه معرفی کنند. در تمام این سال‌ها ادبیات مهم‌ترین زبان این مجموعه‌ی فرهنگی بوده است، چه در قالب کتاب‌های خواندنی با تصاویری به‌یادماندنی و چه در قالب فیلم و پویانمایی و قصه‌گویی. پژوهشگران تلاش کرده‌اند تا با شناخت و تحلیل آثار تولیدی و نیازهای موجود در این مسیر مهم گام بردارند و کتاب‌داران، مربیان و بازیگران در سفرهای خود به مناطق دور، کتاب و جادوی آن را برای تمام کودکان کشور به ارمغان برده‌اند.
این مهم در فراز و نشیب‌های مختلف کشور دچار تغییرهایی شده است اما هیچگاه حرکت آن متوقف نشده است. امسال نیز در حالی به استقبال روز ملی ادبیات کودک و نوجوان رفته‌ایم که حضور چند ماهه‌ی مربیان کانون در شبکه‌های اجتماعی رسمی کانون و انتشار عنوان‌های متعددی از کتاب‌های خواندنی برای رده‌های مختلف سنی از خاموشی جریان ادبی در دوره‌ی بیماری کرونا جلوگیری کرده است. امید داریم تا دست در دست این همکاران ارجمند همچون همیشه یاری‌گر اهداف این روز یعنی اشاعه‌ی هر چه بیشتر کتاب و کتاب‌خوانی باشیم.
گفتنی است چند سالی است سال‌روز کوچ «مهدی آذریزدی»، روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نام‌گذاری شده است.
زنده‌یاد مهدی آذریزدی، 18 تیر سال 88 در 88 سالگی در تهران دارفانی را وداع گفت و در حسینیه‌ خرمشاه یزد در نزدیکی محل زندگی‌اش به خاک سپرده شد.
«قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، «قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن»، «گربه‌ ناقلا»، «گربه‌ تنبل»، «مثنوی» (برای بچه‌ها)، «مجموعه‌ قصه‌های ساده» و تصحیح «مثنوی» مولوی (برای بزرگ‌سالان) از جمله آثار این نویسنده کودک و نوجوان است.
روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن تبریک این روز ملی به مولفان، تصویرگران، قصه‌گویان و فعالان حوزه‌ی کتاب کودک و نوجوان، یاد و خاطره‌ی مهدی آذریزدی نویسنده‌ی شهیر حوزه‌ی کودک، سوسن طاقدیس نویسنده تازه درگذشته‌ی ادبیات کودک و نوجوان را گرامی می‌دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کانون روز ملی ادبیات کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان ی ادبیات کودک و نوجوان ی کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۶۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) ادبیات عجیب زاکانی در پاسخ به سوال خبرنگاران

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • پویش آمد بهار جان‌ها تا پایان فروردین تمدید شد
  • ۱۰۰۰ کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گرد هم می‌آیند
  • تجهیز بیش از هزار کلاس درس به کتابخانه در مناطق محروم کشور
  • ایجاد کتابخانه مدارس در مناطق محروم کشور
  • آثار برگزیده جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی منتشر می شوند
  • (ویدیو) ادبیات عجیب زاکانی در پاسخ به سوال خبرنگاران
  • جایزه ملی کتاب کودک و نوجوان در یک قدمی اجرا
  • بیش از هر زمان دیگر به تقویت هویت جامعه نیاز داریم
  • سند فرهنگ نوجوان در همدان نگارش می‌شود
  • تئاتر کودک، تقابل تأثیرگذارترین رسانه با تأثیرپذیرترین مخاطب