Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-وزارت کار شیوه نامه پرداخت تسهیلات کرونا به کسب و کارهای فاقد بیمه را با هدف حفظ اشتغال فعالان اقتصادی و بنگاه‌هایی که فاقد پرونده بیمه ای یا کد کارگاهی در سازمان تامین اجتماعی هستند اما از شیوع کرونا به شدت آسیب دیده اند، اعلام کرد.

 از روز دوشنبه ۱۶ تیرماه سامانه کارا با هدف پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به متقاضیان خویش فرمایی، متقاضیان فاقد بیمه و بنگاههای رسمی، فعال شده و امکان ثبت نام برای کلیه شاغلین و صاحبان کسب و کارهای فاقد بیمه و آسیب‌دیده از کرونا که متقاضی استفاده از وام و تسهیلات حمایتی کرونا هستند، فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارسال پیامک اطلاع رسانی و دعوت متقاضیان فاقد بیمه و مشمولان دریافت وام کرونا از پنجشنبه گذشته توسط وزارت کار آغاز شده و بر این اساس افراد پس از دریافت پیامک می توانند با مراجعه به سامانه کارا به نشانی https://corona-kara.mcls.gov.ir درخواست وام خود را به ثبت برسانند.

 معاونت اشتغال وزارت کار به منظور شناسایی مشمولان فاقد بیمه، راستی آزمایی و احراز هویت متقاضیان از دستگاه‌های تخصصی و وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بهزیستی و فنی و حرفه ای دعوت کرده و هماهنگی های لازم برای ارائه اطلاعات متقاضیان صورت گرفته است.

عیسی منصوری ـ معاون اشتغال وزیر کارـ در این باره به ایسنا می گوید: پرداخت هرگونه تسهیلات به بنگاههای اقتصادی و کسب و کارهای ذیل ۱۴ رسته مصوب که دارای کد بیمه تأمین اجتماعی یا لیست بیمه ای نیستند بعد از شناسایی و اعلام دقیق مشخصات این واحدها در حوزه کارفرمایی و خویش فرمایی و کدملی کارفرما و شاغلین آن و اعلام به وزارت کار جهت ثبت و پایش در سامانه کارا امکانپذیر خواهد بود.

به گفته وی مبلغ وامی که به اشخاص حقیقی خویش فرما یا خود اشتغال تعلق می گیرد، شش میلیون تومان، برای واحدهای کسب و کاری که امکان اثبات رابطه کارفرما- کارکن وجود ندارد، شش میلیون تومان صرفا به کارفرما و برای بنگاه‌ها و واحدهای کسب و کاری که امکان اثبات رابطه کارفرما- کارکن وجود دارد، مبلغ هشت میلیون تومان به ازای هر شاغل  خواهد بود.

آنطور که معاون اشتغال وزارت کار می گوید نرخ سود تسهیلات پرداختی از سوی مؤسسات عامل به مشمولان، ۱۲ درصد و حداکثر زمان پرداخت تا پایان تیرماه ۱۳۹۹ تعیین شده و مدت بازپرداخت تسهیلات کرونا با احتساب دوره تنفس، ۲۴ ماهه و از ابتدای آبان ماه ۱۳۹۹ است.

مشمولان فاقد بیمه متقاضی تسهیلات کرونا برای دریافت این تسیهلات باید فعال بوده و مجوز فعالیت از دستگاه مربوطه را داشته باشند مگر آنکه بنا به ضرورت و تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا دچار توقف فعالیت شده باشند.

مطابق دستورالعمل پرداخت تسهیلات به فعالیتها و واحدهای کسب و کار بیمه نشده آسیب دیده از ویروس کرونا، تسهیلات کرونا تا سقف ۱۶ میلیون تومان نیازمند ارائه سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک، تسهیلات ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومان، نیازمند سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه یک ضامن، تسهیلات ۴۸ تا ۱۶۰ میلیون تومان، سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه دو ضامن، بییش از ۱۶۰ میلیون تومان تا ۲۰۰ میلیون تومان، سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه سه ضامن و بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان وام نیازمند ارائه تضمین صادره از سوی صندوق های ضمانت یا ارائه وثایق متعارف بنا به تشخیص بانک خواهد بود.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از شاغلان فاقد بیمه متقاضی وام شناسایی و احراز هویت شده و پیامک اطلاع‌رسانی به آنها ارسال شده است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: پرداخت تسهیلات تسهیلات کرونا وزارت کار فاقد بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب «امریه سربازی» توسط وزارت علوم

مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، از دانش آموختگان دانشگاهی به منظور گذراندن دوره ضرورت خدمت سربازی به صورت امریه در سال ۱۴۰۳ با داشتن شرایط دعوت به همکاری می‌کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور بهره‌مندی از ظرفیت و توانایی علمی جوانان تحصیل کرده در پیشبرد اهداف سازمانی خود، از دانش آموختگان دانشگاهی به منظور گذراندن دوره ضرورت خدمت سربازی به صورت امریه در سال 1403(اعزام 1 تیر 1403) با داشتن شرایط دعوت به همکاری می‌کند.

پژوهشگاه فضایی ایران امریه سربازی می‌پذیرد

از شرایط تخصصی این جذب می توان به، دارا بودن دانشنامه کارشناسی ارشد، رشته های مورد نیاز شامل رشته های فنی و مهندسی، کامپیوتر، حقوق عمومی، علوم پایه و سایر رشته های مسلط به مهارت‌های ذکر شده، مسلط به مهارت‌های هفت گانه ICDL و علاقه‌مند به انجام کار تیمی نام برد.

افراد با مهارت های زیر در اولویت جذب امریه سربازی قرار دارند:

برنامه نویس با انگیزه در زمینه‌های C# .NET CORE و توسعه وب با JAVASCRIPT، HTML، CSS

توانمندی در کار بانک اطلاعاتی SQL SERVER

تجربه برنامه نویسی با C# و. Netcore یا Asp.net به همراه نمونه پروژه

آشنایی با javascript، jQuery، css، HTML و Ajax

اعتقاد به دین مبین اسلام، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی، عدم اشتهار به فساد اخلاقی و تجاهر به فسق، عدم وابستگی تشکیلاتی به سازمانها و گروه های غیر قانونی اعلام شده از سوی مقامات صالحه، عدم اعتیاد به مواد دخانی، مخدر و روان گردان و سابقه محکومیت کیفری موثر، عدم سابقه خدمت قبلی یا غیبت، عدم ارائه درخواست همزمان در سایر ارگان های غیر نظامی به عنوان نیروی امریه، بومی تهران و یا سکونت در تهران، و عدم دارا بودن سابقه کیفری و محکومیت از شرایط عمومی شرکت دراین فراخوان است.

متقاضیان برای شرکت دراین امریه سربازی باید مدارک، تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه (در صورت داشتن توضیحات ارسال تصویر صفحه آخر)، تصویر کارت ملی پشت و رو، تصویر برگه اعزام به خدمت بدون مهر غیبت. (ارائه برگه اعزام پس از تایید در مصاحبه الزامی است)، تصویر گواهی مدرک تحصیلی با فراغت از تحصیل با قید معدل، تصویر مدارک عائله تحت تکفل در صورت وجود (تصاویر کارت ملی و صفحات کامل شناسنامه، صفحه اول و دوم)، آدرس محل سکونت و شماره تماس، تصویر رزومه و مدارک پژوهشی مرتبط، و رزومه فعالیت فرهنگی و اجتماعی (در صورت داشت سوابق) ارائه شود.

براساس تبصره 1: این وزارتخانه پس از دریافت و بررسی اولیه مدارک متقاضیان در صورت داشتن شرایط نسبت به معرفی متقاضیان برای انجام مراحل جذب و گزینش اقدام خواهد نمود.

براساس تبصره 2: مدت زمان خدمت نیروهای امریه برابر قوانین ستاد کل نیروهای مسلح است.

مهلت شرکت در این فراخوان از 27 فروردین ماه الی 2 اردیبهشت ماه است و افراد شرایط مدارک لازم ر به ایمیل amriye@markazjazb.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گلایه متقاضیان از عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها
  • شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت
  • پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • تأمین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • جذب «امریه سربازی» توسط وزارت علوم