Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-18@18:16:57 GMT

گوشت قرمز چقدر گران شد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۶۵۲۰

گوشت قرمز چقدر گران شد؟

علی اصغر ملکی در این باره اظهار کرد: طی دو هفته اخیر گوشت گوسفندی حدود ۱۰ هزارتومان افزایش قیمت پیدا کرده است و در حال حاضر مغازه‌دار شقه بدون دنبه گوسفندی را حدود ۹۷ تا ۹۹هزارتومان خریداری کرده و با ۱۰ درصد سود یعنی با قیمت ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌کند. 

وی ادامه داد: به دلیل اینکه عید قربان پیش رو است، دامداران دام را دپو می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چون تصور دارند در آن بازار بهتر می توانند دام هایشان را بفروشند. موضوع دیگر نیز این است که دام به صورت غیرمجاز از مرزهای غربی کشور و از شهرستان‌های اشنویه و پیرانشهر خارج می‌شود. همچنین قیمت آلایش گوشت نیز کاهش یافته است و تمام این عوامل باعث افزایش قیمت گوشت گوسفندی در این مدت شده است.

ملکی تصریح کرد: گوسفند زنده در تهران ۴۵ هزار تومان و در مرز عراق ۹۰ هزار تومان خریداری می شود. یعنی به دلیل اینکه صرفه اقتصادی دارد به صورت غیر مجاز از کشور خارج می‌شود. به گفته وی در این شرایط اگر صادرات دام نیز انجام شود، بازار داخلی آشفته‌تر خواهد شد.

رییس اتحادیه  گوشت گوسفندی در پایان با اشاره به اینکه قیمت دنبه، جگر، پوست و کله پاچه کاهش یافته است، اظهار کرد: جگر حدود ۲۰ هزارتومان کاهش قیمت داشته است و درحال حاضر با قیمت ۱۰۰هزار تومان عرضه می شود. کله پاچه نیز حدود ۹۰ تا ۹۵هزارتومان به فروش می رسد.

براساس مشاهدات میدانی هرکیلو شقه گوسفندی ۱۱۰ هزارتومان، ران گوسفندی ۱۳۵ هزارتومان، راسته گوسفندی ۱۱۰ هزارتومان، سردست ۱۱۰ هزار تومان و گوشت گوساله نیز کیلویی ۱۱۵هزار تومان در خرده فروشی‌ها به فروش می‌رسد و این در حالیست که حدود دو هفته پیش قیمت هرکیلو شقه گوسفندی و همچنین گوساله حدود ۱۰۰هزار تومان بود. به عبارت دیگر گوشت قرمز در دو هفته اخیر با افزایش قیمت ۱۰ هزارتومانی مواجه شده است.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1408005

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: گوشت قیمت گوشت قرمز افزایش قیمت گرانی دام دامپروری هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۶۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت مرغ در بازار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، شاه حسینی گفت: این تصمیم بر اساس روند کاهشی قیمت مرغ در استان و تصویب کاهش ان از سوی دولت اعلام شده است و عرضه گوشت مرغ بالاتر از ۸۰ هزار تومان تخلف است و با آن برخورد خواهد شد.   وی اظهار داشت: بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در استان جوجه ریزی شده است که نسبت به سال قبل ۳۱ درصد رشد داشته است.   معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد افزود: در این نشست هم چنین از همه وارد کنندگان و مباشران گوشت قرمز خواسته شد برنامه زمان بندی خود را برای واردات گوشت قرمز از کشور‌های دیگر اعلام کنند.   وی بیان داشت: با پیگیری‌های جهاد کشاورزی استان و اعطای تسهیلات لازم نیز قرار شد واحد‌های راکد و غیر فعال دامداری و دامپروری استان برای تولید گوشت قرمز فعال شوند.   شاه حسینی تصریح کرد: رصد و نظارت بر بازار گوشت قرمز نیز در استان با جدیت بیشتری ادامه خواهد داشت.   وی ادامه داد: در موضوع حبوبات نیز که در فروردین ماه شاهد افزایش قیمت حدود ۲۰ درصدی در اقلام بودیم مقرر شد پیگیری‌های لازم در تهران برای تامین و تخصیص ارز وارد کنندگان انجام شود.   معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد گفت: مقرر شد سهمیه شکر ابلاغی به استان نیز هم چنان با نرخ مصوب از طریق سکو‌های تنظیم بازار توزیع شود.

دیگر خبرها

  • تورم ماهانه قیمت ماهی بالاتر از گوشت قرمز و مرغ
  • قیمت گوشت قرمز امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • کاهش قیمت مرغ در بازار
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • احیاء ۳۵ واحد پرواربندی با ظرفیت حدود ۱۰ هزار راس دام در لرستان
  • قیمت گوشت گوسفندی در بازار امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • ۴۰ درصد تولید دام سبک در اختیار جامعه عشایر است
  • جزئیات مالیات ثروت در ۱۴۰۲/ وصول ۵ میلیارد از خانه های خالی