Web Analytics Made Easy - Statcounter

غول استریمینگ آمریکایی با ظهور کووید-۱۹ تقویت شده و همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، در تبادل سهام در بورس روز دوشنبه آمریکا، سهام نت‌فلیکس به بالاترین ارزش تاریخ خود یعنی ۴۹۹.۵۰ دلار به ازای هر سهم رسید. این رقم نمایانگر افزایشی ۴.۵ درصدی نسبت به روز قبل بود و باعث شد ارزش بازار این شرکت به تقریباً ۲۱۹ میلیارد دلار برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیوید میلر تحلیل‌گر شرکت ایمپریال کپیتال در گزارشی که در ارتباط با سهام نت‌فلیکس منتشر کرد به این نکته اشاره داشت که تا اینجا در سال ۲۰۲۰، ارزش سهام این غول استریمینگ ۵۰.۲ درصد رشد داشته و این در حالی است که شاخص بازار سهام «اس‌اندپی ۵۰۰» با کاهشی ۳.۳ درصدی مواجه بوده است. علاوه بر این، ارزش سهام نت‌فلیکس در ۱۸ ماه اخیر ۸۱.۶ درصد بالا رفته که باز هم بسیار بیشتر از افزایش ۲۶.۱ درصدی شاخص کل بازار بوده است.

این تحلیل‌گر چهار دلیل برای توضیح دادن این نمایش قدرتمند برای سهام نت‌فلیکس آورد. او گفت: این یکی از معدود نام‌ها در بازار اس‌اندپی ۵۰۰ است که تا حدود زیادی هیچ اثری از پیامدهای اقتصادی کووید -۱۹ نمی‌پذیرد و مقابل رکود مقاوم است.

او اضافه کرد که در حقیقت، ظهور کووید -۱۹ باعث شده ارزش سهام نت‌فلیکس به طور تدریجی ۱۸۴ دلار به ازای هر سهم رشد کند و این رشد بسیار بیشتر از حالتی بوده که کرونا ویروس وجود خارجی نداشت.

میلر گفت: علاوه بر این، نت‌فلیکس به هیچ وجه در معرض هیچ دارایی در بخش رسانه که در خطر باشد از جمله شبکه‌های کابلی قرار ندارد و هیچ دارایی از جمله پارک‌های موضوعی یا سالن‌های سینما ندارد که مستقیم از کووید -۱۹ اثر پذیرفته باشد.

این تحلیل‌گر گفت نکته سوم این است که این شرکت ثابت کرده شروع به کار پلتفرم استریمینگ شرکت دیزنی با عنوان «دیزنی پلاس» در فصل چهارم ۲۰۱۹ نتوانسته در عمل سهم بازار نت‌فلیکس را به طور چشمگیری کاهش بدهد و نت‌فلیکس را مجبور به کاهش ارزش سهام کند.

در نهایت، میلر گفت سهام نت‌فلیکس بسیار موفق بوده چون این شرکت توانسته خودش را از دیزنی پلاس متمایز کند. او گفت دیزنی پلاس تا حدود زیادی نمایانگر مجموعه عظیمی از برندهای سرگرمی آمریکایی است که به سراسر جهان صادر می‌شوند اما نت‌فلیکس مجموعه‌ای از نمایش‌های جهانی است که از تمام کشورهای سراسر جهان گردآوری شده‌اند.

لینک کوتاه: asriran.com/0035eE

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نت فلیکس ارزش سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۶۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبلغ کل فروش بلوک سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قامت معاون سازمان خصوصی سازی کشور درباره جزئیات فروش بلوک ۸۵ درصدی سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: امروز متقاضیان خرید دو باشگاه از طریق فرا بورس اجازه حضور در رقابت پیدا کردند. ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال ایران توسط کنسرسیومی از هلدینگ شرکت‌های صنایع پتروشیمی معامله شد. قیمت هر سهم پایه معادل ۳,۰۴۶ ریال بود که در سامانه معاملات وارد سیستم کردند که سپس خریداری شد و این معامله قطعی شد. ارزش کلی مبلغ حدود ۲ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان بود.

برای سهام شرکت پرسپولیس هم کنسرسیومی از بانک‌ها اقدام به خرید کردند. قیمت هر سهم پایه ۳,۵۸۰ ریال اعلام شد. ارزش کل این معامله که شامل ۸۵ درصد از سهام بود نیز رقمی حدود ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان شد.

او افزود: با توجه به ضرب الاجلی که AFC تعیین کرده است خریداران باید ۱۰ درصد از مبلغ خرید را واریز کنند و سپس انعقاد قرارداد انجام شود. سپس تشریفات معمول انجام می‌شود و متعاقبا انتقال سهام از وزارت ورزش و جوانان به خریداران جدید صورت می‌گیرد و با این خرید مطالبه میلیون هواداران دو باشگاه پاسخ داده می‌شود.

کد خبر 6085396 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!
  • اعلام ارزش سهام استقلال و پرسپولیس (فیلم)
  • فیلم/ اعلام ارزش سهام استقلال و پرسپولیس
  • استقلال و پرسپولیس رسما فروخته شدند
  • مبلغ کل فروش بلوک سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد