Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@01:05:34 GMT

افغانستان| کشته شدن سومین محافظ اشرف غنی در ۳ ماه

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۶۶۵۷

افغانستان| کشته شدن سومین محافظ اشرف غنی در ۳ ماه

جسد محافظ رئیس جمهور افغانستان در یک رودخانه در مرکز این کشور پیدا شد، این سومین محافظ «اشرف غنی» است که در سه ماه گذشته کشته می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «لطیف عظیمی» سخنگوی والی بامیان خبر داد که پلیس بخش مبارزه با جرایم جنایی جسد «عزیز احمد عالم‌یار» از محافظان ویژه رئیس جمهور افغانستان را از رودخانه‌ای در شهرستان «شیبر» این ولایت پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عظیمی به «هشت صبح» گفت که این جسد برای تحقیقات به پزشکی قانونی فرستاده شده و تاکنون چگونگی انداختن وی به رودخانه مشخص نشده است.

در فروردین ماه نیز طی یک هفته «سید عطاالله» و «قیام مقصودی» از اعضای گروه ویژه گارد ریاست جمهوری در حمله افراد ناشناس کشته شدند.

تاکنون شخص یا گروهی مسئولیت کشتن این محافظان رئیس جمهور افغانستان را به عهده نگرفته‌اند.

افغانستان| دومین محافظ «اشرف غنی» طی 7 روز گذشته ترور شدحمله انتحاری به یگان نیروهای ویژه در کابلاشرف غنی: ادامه جنگ توسط طالبان، روند صلح افغانستان را با چالش‌های جدی روبرو می‌کند

این در حالی است که در ماه‌های اخیر رویدادهای امنیتی، قتل‌های هدفمند و ترور توسط مهاجمان مسلح ناشناس در افغانستان افزایش یافته است.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 بیشتر بخوانید... اشرف غنی: اشتباه تاریخی دولت موقت را در افغانستان تکرار نمی‌کنم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۶۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم

نماینده ویژه نخست‌وزیر مالزی برای افغانستان در رأس هیئت بین‌الوزارتی با وزیر خارجه طالبان دیدار و تأکید کرد کوالالامپور خواستار گسترش روابط با کابل است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلینا کوی» نماینده ویژه نخست‌وزیر مالزی برای افغانستان در رأس هیئتی شامل نمایندگان دفتر نخست‌وزیری و وزرات‌های دفاع، امور داخلی و خارجه این کشور با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان دیدار کرد.

زلینا در این دیدار با اظهار اینکه هدف از این سفر گسترش مناسبات افغانستان و مالزی است، افزود: مقامات این کشور در رابطه با افغانستان نظر مثبت دارند و آماده همکاری با هیئت حاکمه در بخش‌های مختلف هستند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه حکومت طالبان، هیئت مالزی اظهار داشت باوجود محدودیت‌ها و تحریم‌ها علیه افغانستان، این کشور در برخی موارد پیشرفت‌های خوبی داشته، اما رسانه‌های بین المللی در راستای جلوگیری از انعکاس این دستاوردها تلاش می‌کنند.

نمایندگان مالزی همچنین اطمینان دادند در راستای تعامل افغانستان با جهان تلاش خواهند کرد.

عبدالکبیر نیز در این دیدار به هیئت بلندپایه مالزی گفت: آرزو داریم چنین نشست‌هایی باعث مناسبات مثبت و سازنده میان کابل و کولالامپور شود.

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان، مالزی را نمونه خوب پیشرفت در جهان اسلام دانست و افزود این کشور در سیاست خارجی افغانستان جایگاهی مهم و ویژه دارد.

نماینده ویژه مالزی: در کنار مردم افغانستان بوده و هستیم دعوت از مالزی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان گسترش روابط حکومت طالبان در جنوب شرق آسیا

وی ادامه داد شرایط عینی و وضعیت افغانستان خلاف آن چیزی است که رسانه‌های غربی گزارش می‌دهند،  زیرا بعضی محافل و گروه‌ها تحمل پیشرفت و آرامی افغانستان را ندارند.

عبدالکبیر با دعوت از سرمایه‌گذاران مالزی برای سرمایه‌‎گذاری در افغانستان گفت کشورهای منطقه و جهان نگرانی از جانب افغانستان ندارند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دروغ علنی طالبان؛ آب هیرمند را به شوره‌زار می‌ریزند تا به ایران نرسد!
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • طالبان آب هیرمند را به شوره‌زار می‌ریزد تا به ایران نرسد
  • طالبان آب هیرمند را به شوره زار می ریزد تا به ایران نرسد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • طالبان حاضر است آب را هدر بدهد اما آب به ایران نرسد | ماجرای تلخ انحراف عمدی بخش عمده‌ای از آب‌های مشترک ایران و افغانستان به سمت شوره‌زارها!
  • تغییر مهم در سومین بازی تیم ملی در جام ملت‌ها
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • جلسه فنی ایران و کویت برگزار شد (عکس)
  • ضرورت لایروبی رودخانه‌های شهرستان هشترود