Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پاکستان بار دیگر با گره زدن مسئله خروج پناهندگان افغانستان به همکاری‌اش در روند صلح این کشور گفت که این روند باید شامل طرحی برای خروج پناهندگان از پاکستان باشد. تاریخ انتشار: 16:06 - 18 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۵۷۰۸

میزان - نماینده پاکستان در کنفرانس «تقویت اجماع برای صلح» به میزبانی افغانستان گفت که توافق آمریکا و طالبان فرصتی تاریخی را بوجود آورده که سران کابل باید از آن استفاده کنند و با همکاری یکدیگر برای دستیابی به یک توافق سیاسی جامع و فراگیر تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاکستان در ادامه نیز ابراز امیدواری کرد که روند آزادی زندانیان بزودی تکمیل شود تا راه برای آغاز هرچه زودتر مذاکرات بین‌الافغانی هموار شود.

اسلام‌آباد بار دیگر نیز با گره زدن مسئله بازگشت پناهندگان افغان به روند صلح تاکید کرد که «عودت و ادغام پناهندگان افغان باید بخشی از روند صلح و مصالحه باشد».

پاکستان همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا از برنامه بازگرداندن پناهندگان افغان به کشورشان که مبتنی بر شرایط باشد، حمایت کنند.

اخیراً نیز دولت ایالت سند از اسلام‌آباد خواست تا اقدامات فوری را برای اخراج پناهندگان افغان ساکن این ایالت انجام دهد و ضمن متهم کردن پناهندگان افغان به «منبع خشونت و جنایت» با توهین به اتباع این کشور گفت که ایالت سند «یتیم خانه نیست».

بیشتر بخوانید: جنگ لفظی میانمار و بنگلادش بر سر آوارگان بالا گرفت نخست وزیر هند: مسلمانان هند نباید هیچ نگرانی داشته باشند

پاکستان پیش از این نیز همکاری در روند صلح افغانستان را به خروج پناهندگان افغان از این کشور مشروط کرده بود.

انتهای پیام/

تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پناهندگان افغانستان پناهندگان افغان روند صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۶۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرین افغانستانی بازگشته در خطر انفجار مین

برنامه مین‌روبی سازمان ملل متحد (UNMAS) می‌گوید که مهاجران برگشت‌کننده از پاکستان به افغانستان با خطر «واقعی» انفجار ماین و مواد منفجره روبه‌رو هستند.

این نهاد در پیامی در ایکس خود بر ضرورت بلندبردن سطح آگاهی مردم از خطر مین و مهمات منفجر ناشده در افغانستان تاکید کرده است.

برنامه مین‌روبی سازمان ملل متحد نوشته است: «مهاجرانی که از پاکستان به افغانستان باز می‌گردند، در معرض خطر مواد منفجره قرار دارند، تهدیدات علیه آن‌ها واقعی و خطرناک است.»

پیش از این، دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) اعلام کرده بود که دست‌کم ۵۷ هزار غیرنظامی در ۳۴ سال گذشته در نتیجه انفجار مین‌‌ها در افغانستان کشته و زخمی شده‌اند.

به گفته اوچا، در حال حاضر بیش از چهار هزار منطقه آلوده با مین در بخش‌های مختلف افغانستان شناسایی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • مهاجرین افغانستانی بازگشته در خطر انفجار مین
  • اجازه پایمال شدن حقوق زنان را نمی دهیم
  • ۹۹ درصد خانواده‌های اخراج شده از پاکستان غذای کافی برای خوردن ندارند
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است