Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@11:24:09 GMT

چرا کادر پزشکی کوبا مستحق دریافت جایزه نوبل است؟

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۶۷۰۵

چرا کادر پزشکی کوبا مستحق دریافت جایزه نوبل است؟

به گزارش روز دوشنبه پرنسا لاتینا، «دیدیه فیلیپ»، فعال همبستگی فرانسه و رئیس انجمن ‌کوبا-فرانسه، که در سال ۱۹۶۲ ایجاد شده، در گفت و گویی با این خبرگزاری تاکید کرد: همانطور که این کشور طی دهه‌های طولانی، همواره کمک‌های پزشکی انسان دوستانه خود را به سوی مردم نیازمند گسیل داشته است، هم اکنون نیز در زمان شیوع کووید-۱۹ با مردم جهان ابراز همبستگی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلیپ با بیان اینکه واشنگتن با تهاجم و به راه انداختن جنگ های مذهبی، با تکیه بر رسانه های تبلیغاتی دروغ­‌مدار و گمراه کننده، قصد پنهان کردن حقیقت در باره کوبا و انقلاب این کشور را داشت، افزود: در حالی که آمریکا برای جنگ افروزی، افسران نظامی به سراسر جهان اعزام می‌کند، کوبا ارتشی با لباس سفید (کادر پزشکی) به کشورهای دنیا می‌فرستد و این همان حقیقتی است که آمریکا قصد پنهان کردن آن را دارد. به همین دلیل است که کمپین بین المللی در جهت اعطای جایزه صلح نوبل به متخصصان بهداشت کوبایی، از روی عدالت‌خواهی و بسیار حائز اهمیت است.

این فعال اجتماعی، تاکید کرد: کمک‌های کوبا به سراسر جهان نمایانگر آن است که می‌توانیم بیش از آنکه به فکر پول باشیم، نگران حال مردم باشیم؛ چراکه کمک‌های پزشکی کوبا در حال حاضر با وجود تحریمهای اقتصادی و مالی وضع‌شده از سوی آمریکا بر این کشور، در سطح جهانی اعزام می‌شود.

رئیس انجمن کوبا-فرانسه با اشاره به اعزام اخیر ۱۵ پزشک به یک بخش فرانسوی خارج از کشور، خاطرنشان کرد: تیم متخصصان پزشکی کوبا تاکنون جان میلیون ها انسان را در نقاط مختلف جهان، ازجمله آمریکای لاتین، منطقه کارائیب، آفریقا، آسیا و منطقه اقیانوس آرام که در اثر زمین لرزه، طوفان، سیل و بیماری های همه‌­گیر رنج می‌بردند، نجات داده است. در همه گیری کنونی کووید-۱۹ نیز کمک های پزشکی این کشور به اروپا رسیده است.

در این راستا گزارشی از نشریه اسپانیایی لاوانگواردیا با اشاره به لطیفه ای رایج در کوبا مبنی بر اینکه «اگر در کوبا داروی درمانی برای کرونا کشف شود، دونالد ترامپ قبل از اینکه کسی بتواند آن را بخرد، همه را کشته است! » نوشت: تفاوت چشمگیری بین مدل بیوتکنولوژی ایالات متحده آمریکا و کوبا وجود دارد. در حالی که بیوتکنولوژی آمریکا دسترسی به داورهای جدید را تضمین نمی‌کند و بیش از ۳۰ میلیون آمریکایی از خدمات بیمه درمانی محرومند، در کوبا بیوتکنولوژی متعلق به دولت و عموم مردم بوده و صنعتی است در راستای کمک به سیستم بهداشت جهانی.

همچنین به گزارش خبرنامه رسمی سازمان بهداشت جهانی، کوبا به پرورش پزشکان بیشتر کمک می‌کند. گیل رید، روزنامه نگار مشهور آمریکا در این رابطه نوشته است: مدرسه پزشکی آمریکای لاتینی هاوانا که بزرگترین مدرسه پزشکی دنیاست، با پذیرش جوانان مستعد کشورها، از آنها پزشکانی حاذق و مردمی تحویل جوامعی می­‌دهد که بیشترین نیاز را به آنها دارند و این امید هست که دستیابی به خدمات درمانی و بهداشت را در نواحی فقیر و مناطق آسیب‌دیده فراهم کند. اکنون چالش ما این است که جوامع پزشکی را مجبور به پذیرش آنها کنیم.

تارنمای علم و توسعه SciDevNet نیز با تیتر «پزشکان کوبایی در برابر ویروس کرونا: تجارت یا نوع‌دوستی» به تجربیات دیرینه و ارزشمند دانش پزشکی کوبا پرداخته و از اعزام ۲۵ تیم پزشکی متخصص از ماه مارس (خرداد) با هدف نوع‌دوستانه و به منظور مبارزه با کووید-۱۹ در ۲۳ کشور جهان خبر داد.

پیش‌تر و به دنبال اعزام تیم‌های کمک‌رسان پزشکی کوبا به چند کشور، بیش از ۴۰ سازمان، نهاد و اتحادیه در اروپا از پیشنهاد اعطای جایزه صلح نوبل به کادر پزشکی کوبا که در سراسر جهان برای کمک به کشورهای مختلف در مقابله با کرونا اعزام شده‌اند، حمایت کرده‌ بودند.

در حالی‌که اقدامات پزشکی کوبا در جهت همبستگی و کمک به کشورهای جهان در مقابله با کرونا بوده اما دولت دونالد ترامپ به دلیل دشمنی با کوبا، این اقدامات بشردوستانه هاوانا را تحمل نکرده و از کشورها خواسته هیات‌های پزشکی کوبا را نپذیرند. هرچند که این کشورها نسبت به این درخواست واشنگتن بی‌توجه بوده و از حضور اعضای کادردرمانی و کمک‌های درمانی کوبا استقبال کرده‌اند.

دولت ترامپ درصدد قطع درآمدهای کوبا با ایجاد شرایط سخت اقتصادی از طریق تحریم‌های طولانی‌مدت است.

جایزه نوبل معتبرترین جایزه‌ای است که در حوزه‌های علمی به یک دانشمند یا یک سازمان تعلق می‌گیرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا واشنگتن هاوانا بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واشنگتن هاوانا بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا واشنگتن هاوانا بهداشت درمان و آموزش پزشکی پزشکی کوبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع دانشگاهیان علوم پزشکی شهرکرد در حمایت از پاسخ کوبنده سپاه علیه اسرائبل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه عوم پزشکی شهرکرد گفت: این اجتماع با حضور اعضای هیئت رئیسه، اعضای علمی، اساتید، دانشجویان، کادر بهداشت و درمان، و کارکنان دانشگاه در یادمان شهدای گمنام مجتمع اموزشی پردیس رحمتیه برگزار گردید.

سید علی درخشان گفت: این تجمع و سردادن شعار علیه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به صورت زنده و مستقیم از شبکه سراسری خبر و شبکه استانی جهانبین صدا و سیما منعکس شد.

درخشان خاطرنشان کرد: راهپیمایی از مسیر مسجد پیامبر اعظم(ص) به سمت یادمان شهدا تا محوطه دانشکده ها، سخنرانی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و قرائت بیانیه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

وی گفت: همچنین در این روز، کادر بهداشت و درمان در اجتماع خودجوش مردمی در آستان امامزادگان دوخاتون(س) شهرکرد حاضر شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895817

دیگر خبرها

  • کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد + فیلم
  • اجتماع دانشگاهیان علوم پزشکی شهرکرد در حمایت از پاسخ کوبنده سپاه علیه اسرائبل
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد/ از صاحبخانه‌های بی‌انصاف مالیات دریافت می‌شود
  • برای دریافت جایزه‌های بلو، هنوز فرصت دارید / 5 میلیارد تومان جایزه برای 50 نفر
  • اولین مرد سیاه‌پوستی که اسکار گرفت
  • اولین مرد سیاه‌پوستی که اسکار گرفت/ عکس
  • هشدار کوبا درباره تداوم حملات آمریکا و انگلیس به یمن
  • جایزه جام گلف مسترز ۲۰ میلیون دلاری شد
  • جایزه ۲۰ میلیون دلاری جام گلف مسترز