Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@18:56:18 GMT

ثبت نهمین موقوفه بسطام در سال جاری

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۶۸۵۸

ثبت نهمین موقوفه بسطام در سال جاری

ایسنا/سمنان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام گفت: نهمین موقوفه جدید سال 1399 بخش بسطام ایجاد و در سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه ثبت شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام گفت: نهمین موقوفه جدید سال 1399 بخش بسطام ایجاد و در سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام محمدرضا بخشی اظهار کرد: واقف خیراندیش جانعلی محمدی چهل هزار سهم شرکت حمزه سیدالشهدا (ع) تهران را با نیت عزاداری و اطعام در شب هفتم دهه محرم در مسجد جامع روستای ابر وقف کرد.

وی افزود: ارزش ریالی این موقوفه بالغ‌بر چهارصد میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۹ موقوفه  جدید با ارزش تقریبی 10 میلیارد ریال در بسطام ایجادشده و در سامانه جامع اوقاف امور خیریه ثبت شده است.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان نیز گفت گفت: باید با هوشیاری نسبت به شناسایی نقاط آسیب‌پذیر در برابر دسیسه‌های دشمنان و حوادث طبیعی اقدام و بسترهای بازدارنده در برابر تهدیدات دشمنان پیش‌بینی شود.

یوسف عامری در کمیته پدافند غیرعامل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار کرد: پدافند غیرعامل شامل مجموعه اقداماتی است که بدون به‌کارگیری سلاح و تجهیزات نظامی باعث کاهش آسیب‌پذیری و افزایش پایداری ملی و تداوم کارکردها می‌شود.

وی افزود: پدافند غیرعامل در برابر تهدیدات و اقدامات دشمن ایجاد بازدارندگی کرده و باید تلاش کنیم تا با دقت و هوشیاری نسبت به شناسایی نقاط آسیب‌پذیر خود اقدام و راهکارهایی جهت اقدام جایگزین در مواقع بحران انجام دهیم.

مسئول حراست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: در طول تاریخ انسان‌ها همواره شاهد بروز حوادث گوناگون بوده‌اند و به‌نوعی در زندگی خود با حوادث مختلف و وقوع حادثه اجین بوده‌اند.

وی گفت: پدافند غیرعامل شامل اقداماتی است که بدون استفاده از جنگ‌افزار و تسلیحات نظامی ما را قادر می‌سازد تا از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی، حساس و مهم نظامی، غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کنیم و یا میزان خسارات وارده را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: با تشکیل جلسات متعدد در اداره کل اوقاف و امور خیریه طی سالهای اخیر و انجام بررسی های لازم اقدامات خوبی در حوزه پدافند غیر عامل انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری بسطام وقف سازمان اوقاف پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده صبح سه شنبه در نشست اعضای هیأت امنای بقاع متبرکه شهرستان دامغان در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) این شهر بیان کرد: سالانه ۳۰ تا ۵۰ موقوفه جدید با نیات مختلف توسط واقفان نیک اندیش استان وقف می‌شود.

وی افزود: مهمترین نیات واقفان برگزاری مراسم عزاداری ائمه بویژه عزاداری امام حسین (ع)،کمک به مستمندان، و برپایی برنامه‌های قرآنی است

مدیرکل اوقاف استان سمنان ترغیب و ترویج فرهنگ وقف و احیا و عمران موقوفات را یکی از اولویت‌های امنای بقاع در سال جدید دانست و تاکید کرد: ترویج فرهنگ زیارت امامزادگان امسال دنبال می‌شود.

علیزده بر گسترش برنامه‌های فرهنگی شهرستان دامغان تاکید کرد و گفت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ قرآنی از مهمترین برنامه‌های موظفی هیأت امنا بقاع متبرکه محسوب می‌شود.

گفتنی است در استان سمنان ۱۶۰ بقعه متبرکه ۱۳۴ امامزاده و پنج هزار موقوفه وجود دارد.

کد خبر 6086224

دیگر خبرها

  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • انجام ۴ماموریت پلیسی در سمنان/ ۵۶۷هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل