Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه  دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور  امروز چهارشنبه در جلسه بررسی اقدامات وزارت نیرو برای جلوگیری از تأثیر بیماری کرونا بر منابع آب و فاضلاب با تأکید بر اهمیت و حساسیت ویژه بخش آب و فاضلاب کشور در سلامت جامعه و پیشگیری از شیوع بیماری‌ها گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر با اقدامات خوب وزارت نیرو شاهد بهبود کیفی و کمّی منابع آب در کشور هستیم که جای قدردانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گزارش‌های مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از اقدامات این وزارتخانه برای جلوگیری از تأثیر بیماری کرونا بر منابع آب شرب کشور و نیز درخواست این وزارتخانه در خصوص ضرورت تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای پروژه‌های کیفی سازی و گندزدایی منابع آب، از سازمان برنامه و بودجه خواست پیگیری‌های لازم را برای پرداخت به موقع اعتبارات بخش آب و فاضلاب و نیز هزینه‌های خرید تضمینی آب انجام دهد.

در این جلسه وزیر نیرو نیز با اشاره به گرمای زودرس و افزایش مصرف آب شرب خانوار‌ها برای پیشگیری از شیوع کرونا خاطرنشان کرد: با اتکا به توانمندی‌ها و تجربیات مهندسین و متخصصین وزارت نیرو، در صورت تأمین منابع و اعتبارات مورد نیاز امیدواریم با کمبود آب شرب در تابستان مواجه نشویم.

اردکانیان همچنین گزارشی از میزان دسترسی مردم شهر‌ها و روستا‌های کشور به آب سالم ارائه کرد و گفت: جمعیت تحت پوشش آب سالم در شهر‌ها تقریباً صد در صد و در روستا‌ها بیش از ۸۲ درصد است که در مقایسه با آمار جهانی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار هستیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هم در این جلسه گزارشی از اقدامات وزیر نیرو برای جلوگیری از تأثیر بیماری کرونا بر تأمین آب شرب کشور ارائه کرد و گفت: برای حفظ پایداری آب شرب در تابستان نیازمند تأمین منابع مالی و اعتبارات لازم برای تأمین مواد منعقد کننده، کلر، مواد گندزدا و مواد تنظیم کننده PH برای آب شرب هستیم که امیدواریم با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، این منابع در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد.

بیشتر بخوانید

تمام خدمات شرکت آب و فاضلاب به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه هم در این نشست از اهتمام ویژه این سازمان برای تأمین اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های در دست اجرای وزارت نیرو قرار داد و گفت: سازمان برنامه و بودجه تلاش خواهد کرد اعتبارات مورد نیاز وزارت نیرو برای تأمین آب شرب مناسب فراهم کند.

در این جلسه که رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری نیز حضور داشت مشکلات و مسائل بخش آب و فاضلاب کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد سازمان برنامه و بودجه نسبت به تأمین منابع مورد نیاز وزارت نیرو را برای تأمین آب شرب سالم اقدام کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معاون اول رئیس جمهور آب و فاضلاب اسحاق جهانگیری سازمان برنامه و بودجه آب و فاضلاب کشور بخش آب و فاضلاب برای تأمین وزارت نیرو مورد نیاز منابع آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۷۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه

آفتاب‌‌نیوز :

 المیادین اعلام کرد پس از حمله پهپادی به نزدیکی پایگاه آمریکا در فرودگاه خراب الجیر واقع در شمال حسکه صدای سه انفجار به گوش رسیده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد پنج موشک از موصل به سمت پایگاه آمریکایی در حسکه سوریه شلیک شد.

منابعی از هدف قرار گرفتن نیرو‌های ارتش آمریکا در سوریه خبر می‌دهند. 

 منابع خبری اعلام کردند نیرو‌های دموکراتیک سوریه در نزدیکی میدان نفتی العمر در روستای خضراء دیرالزور شرقی مورد هدف قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • طنز نقشی حیاتی در ترویج دموکراسی و عدالت اجتماعی دارد
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی توسط وزارت نیرو
  • نارضایتی از عملکرد وزارت کار و تأمین اجتماعی: کارگران ساختمانی هنوز بیمه نشده‌اند!
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی/۶۰ نفر استخدام شدند
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • مشارکت ۹ میلیون نفر در ارتقای سواد سلامت در کشور
  • سلامت آینده سازان کشور نقش مهمی در توسعه و بالندگی جامعه دارد
  • بهره‌برداری از عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد