Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: درآمد حاصل از زکات با اجرای طرح‌های خلاقانه به مسیر سرمایه‌گذاری ، تولید ارزش افزوده و ایجاد اشتغال پایدار هدایت شود.

علیرضا آشناگر 18 تیرماه درجلسه شورای زکات استان سمنان به ریاست آیت الله شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان اظهار کرد: باید ارایه رویه‌های نو در نحوه هزینه‌کرد زکات مورد توجه مجریان باشد و با تولید ارزش افزوده می‌توان پرداختی های بیشتری به افراد مددجو داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: ایده اینجانب در ارتباط با ثروت آفرینی برای ایتام با حضور این افراد در بازار سرمایه با حمایت دولت و تامین مالی اولیه مورد استقبال کمیته امداد قرار گرفت و فرایند اجرای این طرح در دست اقدام است.

استاندار سمنان ادامه داد: در کنار رویه‌های سنتی برای کمک به مددجویان و اقشار کمتر برخوردار جامعه، استفاده از ساز و کارهای نوین برای افزایش درآمد پایدار افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی‌ مورد توجه باشد.

آشناگر اضافه کرد: چگونگی خلق ثروت را باید به مددجویان کمیته امداد و به خصوص به ایتام آموخت و با این اقدام می توان برای فقرزدایی در کشور گام کرد.

وی تصریح کرد: باوجود شیوع کرونا ویروس، کشاورزان و دامداران استان بحمدلله با ضررهای قابل توجهی مواجه نشدند ولذا لازم است کشاورزان پر تلاش استان با رعایت آموزه های دینی و اعتقادی ، نسبت به فریضه مهم پرداخت زکات حساس باشند.

فرهنگ پرداخت زکات در جامعه نهادینه شود

همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه سمنان گفت: فرهنگ پرداخت زکات باهدف کاهش فقر و رونق و آبادانی در جامعه فرهنگ سازی شود.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی افزود: زکات از موارد مطهر و پاک جامعه است و در قرآن کریم نسبت به پرداخت زکات تاکید زیادی شده است.
وی خاطر نشان کرد: پرداخت زکات از آموزه های دینی نشات می گیرد و آحاد جامعه نسبت به اجرای ارزش‌های ناب اسلامی دغدغه مند باشند.
آیت الله شاهچراغی ادامه داد: زکات گرفتنی است و باید کارگزاران در حکومت های اسلامی با اجرای طرح های موثر برای مطالبه زکات از آحاد جامعه اقدام کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: پرداخت زکات در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است و صدا و سیما و دیگر دستگاه های اجرایی در ارتباط با اهمیت این موضوع بیشتر برنامه تولید کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار سمنان استانی اقتصادی امام جمعه سمنان زکات پرداخت زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی مشخص شد

حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی (گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ) از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

به گزارش مهر، تصویب‌نامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ هیأت وزیران در خصوص «تعیین حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی (گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ)» طی نامه شماره ۱۲۸۴۹ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

در این مصوبه آمده است: هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۱/۲۹ به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی صنعت معدن و تجارت جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به استناد جز (۲) بند (الف) تبصره (۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی گندم، برنج، شکر خام روغن خام دانه‌های، روغنی ذرت کنجاله سویا، جو، حبوبات (نخود لوبیا و عدس)، گوشت قرمز و گوشت مرغ به تعداد (۵۷) ردیف، تعرفه به شرح جدول شماره (۱) پیوست این تصویب نامه که تأیید شده به مهر هیأت دولت است به میزان یک درصد (۱) تعیین می‌شود.

۲- حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده دارو به تعداد (۷۳) ردیف تعرفه و مواد اولیه دارویی به تعداد (۱۰۹) ردیف، تعرفه به شرح جداول شماره (۲) و (۳) پیوست این تصویب نامه که تأیید شده به مهر هیأت دولت است به میزان یک درصد (۱) تعیین می‌شود.

۳- حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده نهاده‌های دامی و کشاورزی به تعداد (۱۶۰) ردیف تعرفه، به شرح جدول شماره (۴) پیوست این تصویب نامه که تأیید شده به مهر هیأت دولت است. به میزان یک درصد (۱) تعیین می‌شود.

۴- حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده ملزومات مصرفی پزشکی به تعداد (۱۱۵) ردیف تعرفه به شرح جدول شماره (۵) پیوست این تصویب نامه که تأیید شده به مهر هیأت دولت است، به میزان یک درصد (۱) تعیین می‌شود.

۵- حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده شیرخشک مخصوص اطفال ذیل کد‌های تعرفه (۰۴۰۲۱۰۱۰) و (۰۴۰۲۲۱۱۰ به میزان یک درصد (۱) تعیین شده است.

۶- چنانچه مالیات بر ارزش افزوده کالایی به موجب قوانین مربوطه کمتر از یک درصد (۱) باشد به همان میزان کمتر باقی خواهد ماند.

دیگر خبرها

  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد
  • زمین‌های کوچکی که با همت بزرگ به ارزش افزوده می‌رسد
  • پرداخت ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات صندوق کارآفرینی امید مهاباد
  • مشکل صادرات واحد‌های تولیدی حل می‌شود
  • حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی مشخص شد