Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید سعید شاهرخی روز چهارشنبه در نشست اعضای شورای تامین مسکن استان همدان افزود: در راستای مجموعه راهبردها و سیاست های کلان دولت تدبیر و امید در حوزه مسکن، برنامه ریزی کرده ایم.

وی ادامه داد: فقط افرادی که فرم "ج" آنها سبز و واجد شرایط تعیین شده باشند مجاز به ادامه فرایند دریافت مسکن خواهند بود.

شاهرخی تاکید کرد: دولت برای طرح اقدام ملی مسکن امتیازهایی را در نظر گرفته که بخش اعظم آن تعریف اراضی و املاک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تبیین این موضوع که در اختیار گذاشتن زمین به ۲ شکل انجام می شود، افزود: زمین های تعریف شده برای این طرح به انبوه سازان یا خود مالکان واگذار می شود و دولت به نوعی با آنها در اجرای ساخت مسکن به صورت مشارکتی همکاری دارد.

شاهرخی افزود: ۷۵ درصد زمین های مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن شناسایی و در اختیار مسکن و شهرسازی قرار گرفته است و واگذاری زمین ها در قالب ۹۹ ساله و یا اجاره به شرط تملیک خواهند بود.

وی با بیان اینکه شهرداری در این طرح ۵۰ درصد عوارض ساختمانی را تخفیف می دهد گفت: سازمان نظام مهندسی نیز در هزینه طراحی و نظارت ۵۰ درصد تخفیف را لحاظ خواهد کرد.

بر اساس تاکیدات شاهرخی مصوب شد که نظام مهندسی در راستای سرعت بخشی به این طرح ملی در  استان، بررسی و موافقت با مراحل اداری مربوط به آن را حداکثر تا یکماه انجام دهد.

استاندار همدان گفت: دستگاه های مربوط در راستای سرعت بخشی به اجرا و نهایی شدن این طرح باید نهایت همکاری و همراهی را داشته باشند تا مشکل مسکن مردم بخصوص جوانان هرچه سریعتر حل شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی همدان، در مجموع برای ساخت سه هزار و ۵۳۶ واحد مسکونی در این استان برنامه‌ریزی شده است که در صورت اختصاص زمین، این آمار افزایش می‌یابد.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ همدان با وسعت نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع، حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، استان همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌است.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف کشور شامل ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته ‌شود.

برچسب‌ها طرح ملی اقدام مسکن همدان دولت تدبیر و امید استانداری همدان سید سعید شاهرخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح ملی اقدام مسکن همدان دولت تدبیر و امید استانداری همدان طرح ملی اقدام مسکن همدان دولت تدبیر و امید استانداری همدان هزار واحد ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۸۰میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سیدمجتبی حسینی در کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان، گفت: روزانه صد‌ها تن زباله در بخش‌های مختلف این استان تولید می‌شود که برای بازیافت و مدیریت این پسماند‌ها با ورود سرمایه‌گذار خارجی برنامه‌ریزی شده و قرار است از این مزیت برای تولید برق استان استفاده شود.

او با اشاره به اهمیت توجه به مسائل زیست محیطی و موضوعاتی همچون دفع اصولی و استاندارد پسماند‌های صنعتی و غیرصنعتی، افزود: این موضوع با توجه به ارزش افزوده خوبی که به همراه دارد می‌تواند در زمینه ایجاد اشتغال‌زایی و کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی نیز نقش بسیار موثری ایفا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه ضرورت دارد از حداکثر توان مرکز برای توسعه و شکوفایی استان بهره گرفته شود و مدیران نباید در این زمینه کوتاهی کنند، تأکید کرد: بهره گیری هر چه بیشتر از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کمک کننده توسعه بهتر اقتصاد و ایجاد اشتغال در استان خواهد بود.

حسینی از ایجاد سامانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری خرد و کلان استان به دستور استاندار همدان خبر داد و تصریح کرد: در این سامانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان به مردم و متقاضیان معرفی می‌شود و به مشارکت مردم در این طرح‌ها نیز توجه ویژه‌ای انجام شده است.

دیگر خبرها

  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی
  • دستگاه کارتن سازی جان مرد همدانی را گرفت
  • حضور دو بانوی فوتبالیست همدانی در تاجیکستان
  • قدردانی استاندار همدان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی نوروزی
  • جزئیات مهم درباره صندوق املاک و مستغلات در فرابورس
  • محله‌های همدان قدیم مرز بندی داشتند / در کاوش از میدان مرکزی همدان هیچ گنجی یافت نشد
  • تاکید استاندار همدان بر بهبود وضعیت نمازخانه‌‌ مدارس
  • سرمایه گذاری ۸۰میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند
  • یارانه ۱۳ هزار و ۴۰۸ خانوار همدانی، مجددا وصل شد
  • بازدید معاون استاندار از میدان عرضه دام همدان