Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت به موضوع بورس و ضرورت تقویت آن اشاره کرد گفت: مسأله ای که بسیار حائز اهمیت است مسأله بورس است. جلسه دیروز ستاد اقتصادی دولت به بررسی موضوع بورس گذشت.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ رئیس جمهور تاکید کرد: بورس باید با استحکام راه خودش را ادامه دهد. مردمی که وارد بورس شدند، اعتمادشان به سازمان بورس و شورای عالی بورس و وزارت اقتصاد و دولت است و همه مسئولیم که از اموال مردم به خوبی حراست کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اینکه بورس بتواند در روند حرکتی که امروز دارد که روند افزایشی و رو به رشد است، راه خودش را مطمئن ادامه دهد، باید عرضه اولیه را زیاد کنیم.

دیروز در جلسه اقتصادی به سازمان بورس  اعلام کردیم که خودشان طبق قانون سهم شناور را - اگر هماهنگ شدند با وزرای مربوطه چه بهتر و اگر هماهنگ نشدند- مستقیماً عرضه کنند و این دستوری است که خطاب به سازمان بورس صادر شده و باید به آن عمل کند. سهام شناور را عرضه می‌کنیم و همچنین وزارتخانه‌هایی که باید سهام لازم را بیاورند عرضه کنند، این کار را باید انجام دهند.

خوشبختانه امروز در دولت هم بحث سهام هلدینگ سیمان که انجام گرفته و باز هم باید انجام بگیرد، مطرح شد و هم شستا که بخشی انجام گرفته و باید ادامه پیدا کند.

از سوی وزارت نیرو شرکتی به زودی عرضه می‌شود که ۶ هزار میلیارد ارزش آن است. اینها همه امیدوارکننده است. سازمان بورس را هم موظف کردیم زمان بررسی‌هایی که برای شرکت‌ها انجام می‌دهد که حدوداً هفته‌ای یکی دو شرکت نیست، این را هم تا ۵ شرکت افزایش دهد. این هم جزو تصمیمات دیروز بوده که باید انجام شود.

دکتر حسن روحانی گفت: با اقداماتی که وزرای محترم انجام خواهند داد ان‌شاء الله شاهد استحکام بورس خواهیم بود. سهام عدالت هم که در شرایط فعلی کمک خوبی بود برای مردم و نشاط خوبی برای مردم بود. ۳۰ درصد این سهام قبلاً آزاد شده، ۳۰ درصد آن ان‌شاءالله برای عید غدیر آزاد خواهد شد و ۳۰ درصد هم برای ۲۲ بهمن؛ بنابراین این سهام هم آزاد خواهد شد. البته به هر ترتیبی که مردم خواستند. اگر خواستند مدیریت مستقیم کنند یا در شرکت‌های استانی خواستند حضور پیدا کنند، مختارند.

نسبت به شرکت‌های استانی هم مقرراتی که لازم بوده، تهیه شده، بحث کردیم، کانونی که بنا بوده در تهران فعال شود، چارچوبش را مصوب کردیم و ان‌شاء الله کار خودش را به خوبی انجام می‌دهد و شاهد مسیر مثبت در زمینه بورس خواهیم بود.

دکتر روحانی در ادامه اظهارد داشت: مسأله بعد، مسأله ارز است. همانطور که بارها گفتم کسی که صادر کننده کالا یا خدماتی به خارج است، نباید فکر کند که این مال او است و به هر شکل و هر زمان که خواست می‌تواند ارز آن را بیاورد. هر کس کالایی را به خارج صادر می‌کند، موظف است در مدت ۳ ماه پولش را برگرداند. اگر در ۳ ماه برگرداند، طبق معمول می‌رود در بازار نیما و در سامانه نیما عرضه می‌کند و ارز خود را طبق چارچوبی که در کشور است، می‌فروشد.

ولی اگر عرضه نکرد و به تأخیر افتاد، ارز او را بانک مرکزی به قیمت پایان مهلت‌اش خواهد خرید و او حق ندارد دیگر در بازار نیما و به روز عرضه کند به محض اینکه ۳ ماه تمام شد همان روز، روز قیمتی است که بعداً بانک مرکزی از او خواهد خرید. اگر قیمت پایین بیاید به قیمت پایین‌تر خواهد خرید، ولی اگر هم بالا برود، به قیمت بالاتر از او خریداری نخواهد شد.

متأسفانه برخی از صادرکننده‌ها، این پا و آن پا می‌کنند و ارز خود را نمی‌آورند با این هدف که ارز بالاتر برود و خود اینها هم در فضای مجازی ترویج می‌کنند و در فضای روانی جامعه می‌دمند که ارز گران شود تا گران‌تر بفروشند. این کار خیانت به ملت ایران و اقتصاد کشور است.

رئیس جمهور تاکید کرد: همه آزادیم در صادرات فعال باشیم. باید کالایی که در این کشور یارانه‌ای در اختیار صادرکننده قرار می‌گیرد، او صادر کند سودش را هم ببرد، آزاد است تا ۳ ماه هر زمانی خواست بیاورد و وارد کشور کند، در سامانه نیما عرضه کند و با خریدار توافق کند و همه اینها آزاد است، اما اگر خواست تخلف کند و خواست از لحاظ اقتصادی به ملت ایران فشاور بیاورد برای ما قابل تحمل نیست و ان‌شاء الله از این به بعد این اقدام انجام خواهد گرفت.

از هر دو رئیس قوه - رئیس قوه مقننه و رئیس قوه قضائیه - تشکر می‌کنم که هر دوی آنها در سخنرانی‌هایشان و در مواضع‌شان رسماً حمایت کردند از این مسیر که کسی که ارز خود را برنگرداند با او برخورد قضایی خواهد شد و این یکی از نمودهای هماهنگی سه قوه بود که در همین روزهای اخیر شاهدش بودیم و این بسیار ارزشمند است.

روحانی در ادامه افزود: همه بدانند نظر نسبت به این مسأله در کشور واحد است. کل دولت و کل قوای سه گانه یک نظر واحد دارند. هر که کالایی صادر می‌کند ارز آن را باید به ملت و کشورش برگرداند مخصوصاً در این شرایطی که آمریکایی‌ها می‌خواهند علیه ما توطئه کنند و ما همه موظفیم در برابر توطئه آمریکا ایستادگی و مقابله کنیم.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: پرونده اکبر طبری هشام الهاشمی سند همکاری 25 ساله ایران و چین غلامرضا تاجگردون طاعون خیارکی حسن روحانی بورس سهام عدالت پرونده اکبر طبری هشام الهاشمی سند همکاری 25 ساله ایران و چین غلامرضا تاجگردون طاعون خیارکی سازمان بورس ارز خود خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۷۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

شاخص کل بورس روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نهایت با افزایش ۳۹۲۲ واحدی بر روی کانال ۲ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۷۴۰ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ را بخوانید. به گزارش نبض بورس، بورس امروز ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ : خبر‌های مهم برای بورس امروز: ۱- وزیر صمت: سامانه یکپارچه خودرو حذف می‌شود/ تعیین قیمت پژو پارس با شورای رقابت است
۲- تورم فروردین ماه اعلام شد: در فروردین امسال شاخص قیمت مصرف کننده خانوار‌های کشور به عدد ۲۳۶.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۲.۶ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۰.۹ درصد افزایش و در ۱۲ ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۳۸.۸ درصد افزایش داشته است
۳- وزیر صمت: ما هم منتظر ابلاغ آیین‌نامۀ واردات خودرو هستیم/ ما مجری واردات خودرو هستیم و برای این کار منتظر آیین‌نامه اجرایی آن هستیم.
۴- امروز ۸۵ درصد از سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس ۸۵ درصد از سهام استقلال برای چندمین بار روی میز فروش رفتند و بالاخره معامله شدند. / ۸,۹۴ میلیارد برگه سهم پرسپولیس به ارزش ۳,۲ همت و ۹,۱۷ میلیارد برگه سهم استقلال به ارزش ۲,۷۹ همت معامله شدند.
۵- موسسه تحقیقاتی انتایکه: قیمت مس و طلا به روند صعودی خود ادامه خواهد داد
۶- شتوکا و مجمع عمومی: جلسه مجمع عمومی این شرکت در ساعت ۱۱:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ برگزار میگردد
۷- بیستمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد، روز سه شنبه چهارم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. صف‌های خرید و فروش در پیش گشایش تعداد نماد‌های در صف خرید: 60 نماد | ارزش صف‌های خرید:  487.3 میلیارد تومان تعداد نماد‌های در صف فروش: 27 نماد | ارزش صف‌های فروش:  293.8 میلیارد تومان گزارش بازار: شاخص کل امروز ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 

شاخص کل: 2 میلیون و 303 هزار و 382 واحد | کاهش 13421 واحدی | معادل منفی 0.58 درصد

شاخص کل قیمت وزنی-ارزشی: 478 هزار و 12 واحد | کاهش 2785 واحدی | معادل منفی 0.58 درصد

شاخص کل هم وزن: 759 هزار و 22 واحد | افزایش 1321 واحدی | معادل مثبت 0.17 درصد

شاخص قیمت هم وزن: 424 هزار و 855 واحد | افزایش 739 واحدی | معادل مثبت 0.17 درصد 

شاخص آزاد شناور: 2 میلیون و 982 هزار و 146 واحد | کاهش 22480 واحدی | معادل منفی 0.75 درصد

شاخص بازار اول: یک میلیون و 797 هزار و 751 واحد | کاهش 16700 واحدی | معادل منفی 0.92 درصد

شاخص بازار دوم: 4 میلیون و 304 هزار و 571 واحد | کاهش 6915 واحدی | معادل منفی 0.16 درصد

شاخص سهامداران خرد امروز ۴ اردیبهشت  ۱۴۰۳ 

(شاخص ارزش دارایی سهامداران با دارایی کمتر از ۱۰ میلیارد تومان)

شاخص سهامداران خرد:  138 هزار و  33 واحد | کاهش 742 واحدی | معادل منفی 0.54 درصد

ارزش و حجم معاملات

تعداد معاملات: 384 هزار و 966 نوبت معاملاتی

ارزش معاملات: 49 هزار و 733 میلیارد ریال

حجم معاملات: 8 میلیارد و 893 میلیون برگه اوراق بهادار

ارزش دلاری بورس

ارزش دلاری بازار: 150 میلیارد دلار

نماد‌های تاثیرگذار

۷ نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس: فولاد ، فملی ، شپنا ، نوری ، شبندر ، وغدیر ، وبملت

صف‌های خرید و فروش

تعداد نماد‌های در صف خرید: 95 نماد | ارزش صف‌های خرید: 2926 میلیارد تومان
سنگین‌ترین صفوف خرید: فافق ، وارس ، ثنوسا

تعداد نماد‌های در صف فروش: 31 نماد | ارزش صف‌های فروش: 2724 میلیارد تومان
سنگین‌ترین صفوف فروش: همگام ، مالک آتیه ، خفولا

سرانه خرید و فروش بازار

سرانه خرید: 25.4 میلیون تومان

سرانه فروش: 25.9 میلیون تومان

برترین عرضه و تقاضا

۳ نماد با برترین تقاضا در بورس: فافق ، وارس ، ثنوسا

۳ نماد با برترین عرضه در بورس: خفولا ، فنرژی ، کارام

بیشترین و کمترین قیمت

۳ نماد با بیشترین افزایش قیمت در بورس: وتوسم ، کپشیر ، وصنا

۳ نماد با بیشترین کاهش قیمت در بورس: دامین ، چکاپا ، تکمبا

ورود و خروج پول حقیقی:

میزان ورود پول حقیقی: 51 میلیارد تومان

۳ نماد با بیشترین ورود پول حقیقی: خاهن ، خزامیا ، واعتبار

۳ نماد با بیشترین خروج پول حقیقی: فملی ، خودرو ، ثفارس

نقشه بازار امروز ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳     

گزارش بازار هر روز راس ساعت ۱۳:۳۰ در نبض بورس منتشر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • چه تعداد عرضه اولیه در سال ۱۴۰۳ انجام میگیرد؟
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا
  • چه تعداد عرضه اولیه، امسال در دستور کار سازمان بورس است؟
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا
  • چه تعداد عرضه اولیه امسال در دستور کار سازمان بورس است؟
  • جزییاتی از نحوه واگذاری سهام سرخابی ها
  • استقلال و پرسپولیس رسما فروخته شدند