Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@05:34:20 GMT

اعلام نتایج امتحانات پایه دوازدهم تا ۲۵ تیر

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۷۴۹۲

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تصحیح برگه‌های امتحانی و اعلام نتایج آزمون‌های پایه دوازدهم باید حداکثر تا ۱۰ روز پس از ۱۵ تیرماه که آخرین امتحان برگزار می‌شود، اعلام شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   خسرو ساکی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در این خصوص توضیح داد: نتایج امتحانات دانش‌آموزان پایه دوازدهم بر اساس آیین‌نامه باید ۱۰ روز پس از آخرین آزمون این افراد اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر نیز بسیاری از پایگاه‌های تصحیح اوراق، نمرات دانش‌آموزان را اعلام کرده‌اند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان پنج روز پس از اعلام نتایج در صورتی که نسبت به نمرات اعتراض داشتند، می‌توانند اعتراض خود را به اداره آموزش و پرورش منطقه تحصیل اعلام کنند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره اعلام نمرات دانش‌آموزان پایه دوازدهم به سازمان سنجش گفت: امسال آموزش و پرورش زمان مناسبی برای اعلام نمرات دانش‌آموزان به سازمان سنجش در اختیار دارد.

ساکی افزود: آموزش و پرورش با توجه به تعویق کنکور به ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه تقریبا ۴۰ روز زمان برای اعلام نمرات دانش‌آموزان به سازمان سنجش در اختیار دارد، از این رو جای هیچ نگرانی از این جهت وجود ندارد.

نتایج امتحانات نسبت به سال گذشته تفاوت نداشت

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره رضایتمندی از نتایج امتحانات دانش آموزان پایه دوازدهم گفت: با توجه به اعلام نشدن نمرات کامل دانش‌آموزان هنوز تحلیل کامل در خصوص رشد مثبت و منفی نمرات صورت نگرفته، اما گزارشات استانی حاکی از آن است که نتایج امتحانات نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است.

ساکی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان پایه دوازدهم پیش از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس ۸۰ درصد مطالب کتاب‌ها را خوانده بودند و سوالات امتحانی نیز از همان محتوا‌های تدریس شده در کلاس‌های درس بوده است.

دانش‌آموزی در ایام امتحانات به کرونا مبتلا نشد

وی درباره ابتلای دانش‌آموزان پایه دوازدهم به کرونا در ایام امتحانات اظهار داشت: تاکنون گزارشی دریافت نشده که نشان دهد دانش‌آموزی در ایام امتحانات حضوری به کرونا مبتلا شده باشد.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: امتحانات حضوری دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است؛ هم مسوولان برگزاری امتحان و هم دانش‌آموزان تمامی نکات ایمنی را رعایت کردند و آزمون‌ها با نظم و آرامش برگزار شد.

ساکی ادامه داد: همچنین دانش‌آموزانی که در خانواده آن‌ها فردی به کرونا مبتلا بوده است نیز در اتاق‌های جداگانه و به دور از سایر دانش‌آموزان امتحان دادند.

وی با یادآوری اینکه شرکت در آزمون‌های حضوری برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم در خرداد ماه اختیاری بود، گفت: این امکان به دانش آموزان داده شد که در صورت تمایل در شهریورماه امتحان دهند، اما به جز حدود ۶۰ نفر از دانش‌آموزان در استان هرمزگان، سایر دانش‌آموزان خرداد ماه در جلسات امتحان حاضر شدند.

امتحانات دانش‌آموزان پایه دوازدهم به صورت حضوری از ۲۷ خرداد ماه آغاز شد و تا ۱۵ تیرماه ادامه داشت. برچسب ها: خسرو ساکی ، رئیس مرکز سنجش و پایش ، آموزش و پرورش ، دانش آموزان ، امتحانات

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان امتحانات دانش آموزان پایه دوازدهم نمرات دانش آموزان نتایج امتحانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۷۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش خوزستان با بیان اینکه ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند گفت: امتحانات نهایی در ۱۰۰۰ حوزه و ۴۰ منطقه آموزشی در سطح استان برگزار می شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، عبدالله حبیبی سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به در پیش بودن امتحانات نهایی گفت: امتحانات نهایی امسال از اهمیت خاصی برخوردار است و در آینده و سوابق تحصیلی دانش آموزان نقش ایفا می کند.

وی با بیان اینکه 140 هزار دانش آموز در امتحانات نهایی شرکت می کنند، افزود: امتحانات نهایی در 1000حوزه و  40 منطقه آموزشی در سطح استان برگزار می شود.

حبیبی با اشاره به اینکه فضای مناسبی در بخش های مختلف حوزه‌های امتحان نهایی فراهم شده است، گفت: برای ایجاد آمادگی در دانش آموزان امتحانات شبهه نهایی در روزهای گذشته برگزار شد تا مقدمه ای برای شروع امتحانات نهایی باشد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه سوالات امتحان نهایی سوالاتی مفهومی هستند و معیار اصلی امتحانات کتاب درسی خواهد بود، عنوان کرد:  نتایج امتحانات شبه نهایی را رصد و این نتایج را به دانش آموزان اعلام خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: جامعه مدیون معلم است و بدون شک، معلم جایگاهی مقدس است و در همین راستا برنامه های هفته معلم امسال به صورت ویژه و متفاوت خواهد شد.

حبیبی با بیان اینکه جشنی متفاوت از هر سال با کمک استانداری و دستگاه اجرایی در مرکز استان برگزار خواهد شد، افزود: بنا داریم این جشن بزرگ را روز 18 اردیبهشت در یک مرکز شهر اهواز ویژه فرهنگیان برگزار کنیم و یک شب متفاوت و به یادماندنی را برای همکاران و خانواده های آنها رقم بزنیم. 

وی با عنوان اینکه معلمان برگزیده و نمونه استان در 12 اردیبهشت به دیدار رهبر معظم انقلاب اعزام خواهند شد، افزود:  دیدار با علما و نماینده محترم رهبر انقلاب در خوزستان از دیگر برنامه های هفته معلم است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، با اشاره به نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس سراسر استان گفت: 14 معلم نمونه خوزستانی نیز در مراسمی استانی تقدیر خواهند شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه 103 هزار نو آموز در پایه اول ثبت‌نام خواهند کرد، افزود: 59 پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در حال انجام فرآیند سنجش سلامت هستند.

وی با عنوان اینکه سنجش سلامت در 13 زمینه غربالگری انجام می گیرد افزود: شرط ورود به پایه اول و ثبت نام کتب درسی سنجش سلامت دانش آموزان است که باید هرچه سریعتر انجام شود. 

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی