Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ستاد مدیریت کرونا در تهران گفت: از فرمانده مبارزه با کرونا در عرصه ملی می‌خواهیم، هر آنچه که می‌توانید در افزایش اختیارات موسع ستادی استان تهران با توجه به پیچیدگی‌ها، ابرام بورزید؛ چراکه در تهران شرایط متفاوت داریم.

 دکتر علیرضا زالی در جلسه اضطراری ستاد کرونا پایتخت که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، در تشریح وضعیت بروز و فوتی کووید-۱۹ در تهران گفت: از هشتم تیر ماه به تدریج آمار مراجعان به مراکز درمانی تغییر کرد؛ به طوری که ابتلا و بستری در بخش‌ها و همچنین بستری در آی سی یو همچنان در حال افزایش و ترخیص بیماران در حال تقلیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عمده فوتی‌های کرونا در تهران را مربوط به مناطق ۴، ۲، ۱۴ و ۱۵ اعلام کرد و گفت: زیرا بالاترین تراکم جمعیتی را در منطقه دو و چهار داریم.

لزوم افزایش اختیارات ستاد کرونا تهران

زالی درباره مشکلات، نگرانی‌ها و درخواست‌های ستاد کرونا پایتخت از وزیر بهداشت و ستاد ملی، گفت: از فرمانده مبارزه با کرونا در عرصه ملی می‌خواهیم، هر آنچه که می‌توانید در افزایش اختیارات موسع ستادی استان تهران با توجه به پیچیدگی‌ها، ابرام بورزید؛ چراکه در تهران شرایط متفاوت داریم و تهران گرانیگاه کشور است. استاندار تهران و مسوولان ستاد تهران باید با فراغ بال، آزادی عمل، چابکی و چالاکی بیشتری بتوانند مصوبات را اجرایی کنند.

گلایه از نفی برخی مصوبات ستاد تهران در ستاد ملی

وی افزود: در طول مدت اخیر، مهم‌ترین آسیب شناسی، تعارض و بعضا  نفی بسیاری از مصوبات استان تهران در عرصه ستاد ملی بوده است و این موضوع گلایه مشترک اعضای ستاد فرماندهی استان تهران است. اگر قرار است مدیریت این بیماری در تهران به دست دوستان ما انجام شود، حتما به اختیارات موسع‌تر از قبل نیاز داریم. از طرفی هم در روزهای اخیر به شدت تعارض حضوردستگاه‌های ملی و استانی را حس کردیم.

خستگی کادر درمان
ابتلای ۴۴۰۰ تن از پرسنل بهداشتی درمانی تهران تا کنون

زالی با اشاره به حجم کار پرسنل مراکز درمانی، ادامه داد: قریب بیش از چهار ماه پرسنل عرصه مدافع سلامت شبانه روزی تلاش می‌کنند. تعداد زیادی از این پرسنل خسته شدند و در راند دوم بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد زیادی از همکاران ما مجددا در معرض ابتلا قرار گرفتند. عددی که ما از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی و بقیته‌الله (دانشگاه‌های علوم پزشکی در تهران) گرفتیم حاکی از آن است که تا کنون ۴۴۰۰ نفر از پرسنل بهداشتی درمانی دانشگاه‌ها در تهران مبتلا شده‌اند.

خطر کمبود نیروی انسانی ماهر در بیمارستان‌ها

وی ادامه داد: تنها طی امروز ۲۵۰ نفر از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرخصی استعلاجی گرفته‌اند. بنابراین در آینده نزدیک در معرض خطر جدی کاهش نیروی انسانی مُبَرَز که تجربه خوبی هم در ماه‌های اخیر پیدا کردند، خواهیم بود. بنابراین جایگزینی نیروی انسانی و به خصوص جذب نیروی پرستار، نیروهای تخصصی در حوزه بهداشت به خصوص بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای لازم است. 

ادامه دارد..

/ایسنا 

بیشتر بخوانید: آمار جان‌باختگان کرونا در کشور از ۱۲ هزار تن گذشت/ شناسایی ۲۶۹۱ بیمار و ۱۵۳ فوتی جدید کرونا

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۷۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده‌اند

به گزارش جام جم آنلاین، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان در گزارشی هشدار داد از مجموع ۳۶ بیمارستان نوار غزه دست کم ۲۴ بیمارستان غیرفعال هستند.

به نوشته پایگاه شبکه الجزیره، در این سند نوشته شده است: «نظام بهداشت و درمان در نوار غزه به دلیل خصومت‌های مداوم و محدودیت‌های دسترسی در حال فروپاشی بوده و این وضعیت منجر به از کار افتادن تعداد هر چه بیشتری از بیمارستان‌ها می‌شود.»

این دفتر در ادامه گزارش خود تصریح کرد: «طبق بررسی سازمان جهانی بهداشت تا روز چهارشنبه ۲۷ مارس از مجموع ۳۶ بیمارستان موجود در نوار غزه ۲۴ بیمارستان غیرفعال هستند، دو بیمارستان در شمال غزه حداقل فعالیت را دارند و ۱۰ بیمارستان از جمله چهار بیمارستان در شمال غزه و شش بیمارستان در جنوب غزه به صورت مقطعی کار می‌کنند.»

همچنین فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های هلال احمر و صلیب سرخ نیز گزارش داده‌اند که نظام بهداشت و درمان در شمال نوار غزه «به طور عمده از بین رفته» و در جنوب هم «در آستانه فروپاشی است.»

در ادامه گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل درباره وضعیت نظام بهداشت و درمان غزه نوشته شده است: «۱۶ کودک دچار سوءتغذیه در روز در بیمارستان کمال عدوان غزه که به دلیل کمبود آب، غذا و ملزومات بهداشتی به سختی خدمات ارائه می‌دهد پذیرش می‌شوند.»

از سوی دیگر بیمارستان الشفا بالغ بر ۱۰ روز است که تحت محاصره قرار گرفته و نیروهای اسرائیلی کارمندان و بیماران این بیمارستان را در یک ساختمان مورد استفاده برای امور منابع انسانی «که برای ارائه خدمات بهداشت و درمان ساخته نشده» محبوس کرده‌اند.

طبق این سند نیروهای اسرائیلی بعد از آنکه به کارکنان و بیماران بیمارستان الامل در جنوب خان یونس دستور تخلیه دادند با خاک ورودی های این بیمارستان را مسدود کردند. روز سه شنبه فعالیت این بیمارستان و مقر انجمن هلال احمر فلسطین که در نزدیکی آن است متوقف شد.

در این گزارش شرایط بیمارستان اروپایی غزه در خان یونس «غیرقابل تصور و درک» توصیف شده است.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داده تنها بیمارستان‌های فعال در غزه «اقلام ضروری کافی برای ادامه عمل‌های جراحی مهم و نجات‌بخش و مراقبت از بیماران از جمله در بخش مراقبت‌های ویژه در اختیار ندارند.»

این سازمان بار دیگر خواستار برقراری آتش‌بس در غزه، حفاظت  از جان غیرنظامیان و بخش بهداشت و درمان در این باریکه شده و همچنین گفت که از همه طرف‌ها می‌خواهد «به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند.»

دیگر خبرها

  • شیوع تب دنگی در آمریکای لاتین
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۱۰ فروردین؛ ۲۹ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • زیرساخت‌های «شهر دانشگاهی» در کردستان فراهم شد+فیلم
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده‌اند
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان امین اصفهان و عیادت از بیماران
  • برخورد با خاطیان زیرمیزی بگیر در مراکز درمانی کردستان
  • کادر درمان، خادمانی که لبخند را به مردم عیدی می‌دهند