Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- برخی منابع اعلام کردند، سفارت آمریکا به دلیل اعتراض لبنانی‌ها به دخالت آمریکا در کشورشان مجبور شد مراسمی را که قرار بود به مناسبت سالروز انفجار دفتر تفنگداران دریایی در نزدیکی فرودگاه بیروت برگزار شود، لغو کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، این منابع در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اظهار کردند: در نزدیکی فرودگاه بیروت تظاهراتی در اعتراض به تلاش‌های سفارت آمریکا برای برگزاری سالروز انفجار سال 1983 دفتر تفنگداران دریایی شکل گرفت، به همین دلیل سفارت آمریکا مجبور به لغو مراسم سالروز این انفجار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرنگار المیادین، تجمع‌کنندگان معترض، سفر ژنرال کنت فرانکلین مک‌کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا به لبنان برای شرکت دراین مراسم را محکوم کردند.
در میان تحصن‌کنندگان، نبیه عواضه، اسیر آزاده نیز با اشاره به اینکه اتفاق نظری ملی میان لبنانی‌ها در مخالفت با دخالت آمریکا در امور کشورشان وجود دارد، گفت: پس از آنکه برخی تلاش کردند جلاد را قربانی جلوه دهند، تجمع اعتراضی امروز کارها را اصلاح کرد.
معن بشور، دبیرکل کنگره ملی عربی نیز به المیادین گفت: پافشاری آمریکا بر برگزاری این مراسم حاکی از این فشار مستمر بوده و انتخاب فرودگاه بیروت برای برگزاری این مراسم مشکوک نیز نشان‌دهنده تمایل آمریکا به دور کردن لبنان از منطقه اطرافش است.
دبیرکل کنگره ملی عربی افزود: تجمع امروز به نمایندگی از اکثر لبنانی‌ها که نمی‌خواهند کشورشان گذرگاه و پایگاهی برای استعمارگران و نقشه‌هایشان باشد، انجام شد.
او ادامه داد: پیام‌های دولت آمریکا به مقاومت در منطقه ادامه دارند و واشنگن می‌داند که این مقاومت پایدار است.
هجدهم آوریل 1983 یک کامیون حامل نیم تن ماده انفجاری تی.ان.تی در نزدیکی ساختمان سفارت آمریکا در بیروت منفجر شد، این انفجار بزرگترین حمله علیه منافع آمریکا بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اعتراضات لبنانی سفارت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۷۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آتش زدن پرچم اسرائیل و آمریکا مقابل سفارت اردن در تهران

(تصاویر) آتش زدن پرچم اسرائیل و آمریکا مقابل سفارت اردن در تهران

دیگر خبرها

  • ماجرای تهدید به انفجار در سفارت ایران در فرانسه چه بود؟
  • پایان حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس | عامل تهدید بازداشت شد
  • هشدار سفارت آمریکا به کارکنانش در اسرائیل
  • تبریک شخصیت‌های لبنانی و فلسطینی به ایران 
  • تجمع اعتراضی مقابل سفارت اردن در تهران
  • مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد
  • محمد سُرور صراف لبنانی کیست و چرا موساد او را کشت؟!
  • تجمع مقابل سفارت اردن در تهران (عکس)
  • (تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده
  • (تصاویر) آتش زدن پرچم اسرائیل و آمریکا مقابل سفارت اردن در تهران