Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نادر فلاحی در نشستی با فرماندار مشگین‌شهر گفت: علاوه بر عملیات اجرای محوطه برای این محوطه باستانی، در زمینه زیرساخت و ایجاد راه دسترسی به این محوطه نیز اقدامات اساسی انجام شده است.

وی اظهار کرد: شهرستان گردشگری و تاریخی مشگین‌شهر یکی از مناطق کهن و بسیار زیبای استان اردبیل است که امروزه به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در کشور به شمار می‌رود و اجرای طرح‌های مختلف گردشگری و توسعه زیرساخت‌ها در این زمینه نقش مهمی ایفا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار مشگین‌شهر نیز در این نشست گفت: برای رونق هر چه بیشتر گردشگری در مشگین‌شهر، علاوه بر اعتبارات اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، از محل شهرستانی و سایر حوزه‌ها نیز اعتبارات در نظر گرفته می‌شود.

اکبر صمدی افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که در مشگین‌شهر وجود دارد اجرای طرح‌های گردشگری و پروژه‌های میراثی می‌تواند زمینه برای توسعه هر چه بیشتر این شهرستان را فراهم کند.

وی وجود آثار باستانی و بناهای تاریخی در کنار ظرفیت‌های گردشگری در شهرستان را از قابلیت‌های توسعه صنعت گردشگری در این منطقه برشمرد و گفت: از جمله مهم‌ترین بناها و محوطه‌های باستانی مشگین‌شهر محوطه باستانی شهریری است که یکی از قطب‌های مهم گردشگری خارجی شمال غرب کشور است.

محوطه‌ باستانی شهریری با وسعت ۴۰۰ هکتار در بالادست روستای پیرازمیان واقع شده و قدمت آن بر اثر داده‌های باستان‌شناسی به دوران اواخر مفرغ، دوره نوسنگی، مس سنگی و اوایل آهن مربوط است. محوطه شهریری در سال ۱۳۸۱ از سوی میراث فرهنگی استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

کد خبر 529225 برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری موزه استان اردبیل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری موزه استان اردبیل مشگین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۷۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور رئیس جمهور ایران در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی در سریلانکا | ویدئو

دریافت 7 MB دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین، ویدئویی از حضور رئیسی در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی اوماتویا ببینید.

کد خبر 846858 منبع: مهر برچسب‌ها ایران و سریلانکا خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم

دیگر خبرها

  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل
  • حضور رئیس جمهور ایران در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی در سریلانکا | ویدئو
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • افتتاح سایت غرفه ایران در بینال ونیز
  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • نمایشگاه آئین محوطه‌های باستانی اردبیل دایر شد
  • کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است