Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی ضمن تقدیر از دستگاه قضا به سبب صدور حکم تبرئه ۱۵ نفر از کارگران شرکت آذراب اراک گفت: رویه حمایتی قوه قضاییه از کارگران مطمئناً جواب خواهد داد. تاریخ انتشار: 18:00 - 18 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۵۹۶۱ حجت‌الاسلام محمد سبزی در گفت‌وگو با میزان، ضمن اشاره به تبرئه ۱۵ نفر از کارگران شرکت آذراب اراک از سوی قوه قضاییه گفت: ما کاملاً این رویکرد قوه قضاییه را در تبرئه کارگران شرکت آذراب می‌پسندیم و از این دستگاه تشکر می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه طبیعی است که اگر حقوق کارگر به موقع پرداخت شود و ظلمی در حقش صورت نگیرد، از او اعتراضی سر نمی‌زند، افزود: ممکن است چند نفر آدم معاند هم پیدا شوند که از اعتراض به حق کارگران برای پرداخت مطالبات‌شان سوءاستفاده کنند و از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند، اما واقعیت آن است که اکثریت قریب به اتفاق کارگران «معاند» نیستند.

عضو مجمع نمایندگان استان اراک ادامه داد: متأسفانه می‌بینیم کارگری که زحمت می‌کشد تا یک لقمه نان حلال سر سفره زن و بچه‌اش بگذارد را به جایی می‌رسانند که راهی جز اعتراض برای او باقی نمی‌ماند.

سبزی با بیان اینکه مدیری که حقوق نجومی می‌گیرد و پروازی است و خانه‌اش در تهران است و وقتی که به اراک می‌آید برای یک شب با هزینه بالا در هتل اقامت می‌کند، اصلا به فکر کارگر کارخانه یا شرکت خود نخواهد بود، گفت: پیشنهاد من که در مجمع نمایندگان استان مرکزی هم آن را بیان کردم این بود که کارگروهی از قوه قضاییه، دولت، سپاه و دستگاه‌های اطلاعاتی، قبل از آنکه کارگران کارخانه‌ها و شرکت‌ها به دلیل تأخیر در پرداخت مطالبات خود دست به اعتراض، به وضعیت‌شان رسیدگی و مشکلات‌شان را حل کنند.

کارگران ببینند مسئولان به فکر آن‌ها و پیگیر حل مسائل‌شان هستند، راحت‌تر با مشکلات خود کنار می‌آیند وی با بیان اینکه وقتی کارگران ببینند مسئولان به فکر آن‌ها و پیگیر حل مسائل‌شان هستند، راحت‌تر با مشکلات خود کنار می‌آیند. خاطرنشان کرد: من به شخصه می‌بینم که رییس کل دادگستری استان مرکزی با دلسوزی فراوان خودشان بلند می‌شوند و به شرکت‌ها و کارخانه‌ها می‌روند و با صاحبان صنایع حرف می‌زنند و پیگیر مشکلات کارگران می‌شوند.

نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: رویه حمایتی قوه قضاییه از کارگران مطمئناً جواب خواهد داد.

بیشتر بخوانید: نماینده محلات: قوه قضاییه با قدرت برای حمایت از کارگران وارد میدان شده است   حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی رییس کل دادگستری استان مرکزی ۱۲ تیر ۹۹ از تبرئه شدن پانزده نفر از کارگران شرکت آذراب که به اتهام تبلیغ علیه نظام تحت تعقیب بودند، خبر داد.

همچنین طبق گفته غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا «پس از ابلاغ دادنامه، تعدادی از کارگران شرکت آذراب اظهار کردند رای را قبول دارند و عموم آن‌ها گفتند از آنچه که نقض قانون بوده و توسط ما اتفاق افتاده، اظهار ندامت و پشیمانی می‌کنیم و ضمن اینکه مطالبات خود را پیگری می‌کنیم، حتما خود را ملتزم به قانون می‌دانیم. رویکرد این کارگران باعث شد برخی از ایشان در مورد این رای تجدیدنظرخواهی کنند و دادگاه تجدید نظر استان مرکزی رای دادگاه قبلی را نقض کرد و در مورد کارگران آذرآب حکم برائت صادر شد».   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آذراب مجلس کارگران شرکت آذراب مجمع نمایندگان استان مرکزی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۷۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دستمزد کارگران تغییر می کند؟

امروز دوشنبه ۲۷ فروردین نخستین جلسه شورای عالی کار در سال جدید با موضوع «اصلاح دستمزد ۱۴۰۳» تشکیل می‌شود.

به گزارش مشرق، امروز دوشنبه ۲۷ فروردین نخستین جلسه شورای عالی کار در سال جدید با موضوع «اصلاح دستمزد ۱۴۰۳» ساعت ۱۷ تشکیل می‌شود.

سال گذشته در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگری ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تعیین شد؛ این در حالی است که پیش از مصوب شدن حداقل دستمزد به دلیل رد پیشنهاد نمایندگان جامعه کارگری درباره عدد سبد معیشتی آنها به اعتراض جلسه را ترک کردند. در نتیجه مصوبه فقط به امضا نمایندگان دولت و جامعه کارفرمایی رسید.

در ادامه نمایندگان جامعه کارگری خواهان رسیدگی به موضوع و ترمیم حداقل دستمزد با توجه به نرخ تورم موجود کشور شدند. حال باید دید در سیصد و سی‌ام جلسه شورای عالی کار آیا این خواسته جامعه کارگری محقق می‌شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • پیگیر رفع مشکلات نسخه‌نویسی الکترونیکی در سراوان هستیم
  • پویش «حداقل دستمزد ۱۵میلیونی» توسط نمایندگان کارگری
  • آیا دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • دور دوم سفر رییس جمهور به سمنان/ مدیران پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • رییس‌کل دادگستری مازندران معارفه شد
  • توزیع بسته حمایتی تحصیلی میان دانش‌آموزان کم برخوردار فارس
  • زمان انتخاب رییس فدراسیون ورزش های رزمی مشخص شد
  • اعضای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران فدراسیون شطرنج مشخص شدند
  • ابقای رییس هیات فوتبال گیلان برای چهارمین دوره متوالی
  • مصاحبه آتشین فخرالدینی علیه خطیر؛ جان بچه‌اش را قسم خورد اما جواب تلفن نمی‌دهد!