Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن دارابی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز صنعت که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: ۱۹۳ واحد تولیدی راکد استان در سال ۹۸ به واسطه برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دوباره احیا و به چرخه تولید بازگشت.
وی با بیان اینکه با فعال سازی این واحدها یک هزار و ۷۸ نفر مشغول به کار شوند، گفت: از این تعداد، ۵۵ واحد صنعتی و معدنی، ۱۳۶ واحد کشاورزی و ۲ واحد نیز مربوط به بخش گردشگری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کرمانشاه افزود: همچنین با اعطای سرمایه در گردش و اقدامات حمایتی از تعطیلی تعدادی از واحدهای صنعتی جلوگیری و در مجموع سه هزار و ۳۳۹ مورد اشتغال در سطح استان حفظ شد.
دارابی عنوان کرد: سال گذشته با وجود تحمیل انواع تحریم های ظالمانه موفق شدیم ۱۱۰ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در حوزه صنعت و معدن جذب کنیم که ۱۳ درصد سرمایه گذاری صنعت و مدن خارجی کشور را به خود اختصاص می دهد.
وی با اشاره به برنامه های ستاد تسهیل در سال ۹۹، گفت: ۵۵ واحد تولیدی موثر را شناسایی کردیم که به منظور حفظ اشتغال موجود برای آن ها سرمایه در گردش تامین‌ خواهیم کرد.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت کرمانشاه با بیان اینکه‌ هشت پروژه نیمه کاره صنعتی و معدنی در استان داریم‌ که احیا آنها در دستور کار قرار دارد، افزود: ۱۵ پروژه تولیدی را نیز در راستای بازآفرینی و افزایش بهره وری در دستور کار قرار داده ایم.
دارابی اظهار داشت: با حمایت از این پروژه ها بیش از سه هزار فرصت شغل ایجاد و بیش از ۶ هزار شغل در سطح استان تثبیت خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به تولید ماسک و مواد ضد عفونی کنند در استان اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی پیش از شیوع ویروس کرونا با تغییر چرخه تولید دست به کار شدند و نیازهای استان را برطرف کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.
در پایان این مراسم ۱۷ واحد صنعتی، پنج واحد معدنی، یک واحد خدمات فنی و مهندسی، سه پیشکسوت عرصه تولید، ۲ جوان نمونه فعال در حوزه تولید و هشت واحد فعال در زمینه تولید تجهیزات مقابله با کرونا توسط اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن مورد تجلیل قرار گرفتند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.
نرخ بیکاری استان کرمانشاه در سال گذشته ۱۵.۷ درصد اعلام شده است.   

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید کرمانشاه پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید کرمانشاه وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۸۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای راکد و نیمه فعال آذربایجان غربی تداوم می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی مقام معظم رهبری، افزود: با توجه به نقش مؤثر فعالان بخش خصوصی و به ویژه تشکل‌های فعال اقتصادی در تولید و اشتغال، از ارائه راهکارهای این بخش در تحقق شعار سال و تدوین برنامه‌های عملیاتی در این زمینه استقبال می‌کنیم.

وی همچنین تقویت تشکل‌های صنفی و فعالان بخش خصوصی را از اولویت‌های استان در سال جاری عنوان کرده و اظهار داشت: تشکل‌های صنفی به عنوان پل ارتباطی بین فعالان اقتصادی و دولت می‌توانند در احصای موانع و مشکلات موجود در مسیر تولید و شناسایی ظرفیت‌های مهم اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان نقش مؤثری ایفا کنند...

استاندار آذربایجان‌غربی به اهمیت فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار در استان در سال جاری نیز اشاره کرده و افزود: در این زمینه تغییر فرهنگ و نگرش جذب سرمایه‌گذار و استفاده از افراد دغدغه‌مند توسعه استان در مدیریت‌ها و بدنه کارشناسی دستگاه‌های متولی ضروری است.

وی بر روان سازی خدمات جذب سرمایه گذاری، رفع موانع و مشکلات در این حوزه و همچنین فراهم کردم امکانات لازم برای سرمایه‌گذاران از جمله زمین مناسب تاکید کرد.

معتمدیان همچنین ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو را الگوی مناسبی از مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی استان عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذار منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو، بدون دریافت هیچ گونه تسهیلات دولتی و با اتکا به سرمایه خود در آماده‌سازی زیرساخت‌های این منطقه فعالیت می‌کند و امیدواریم با اتمام زیرساخت‌های لازم، زمینه حضور فعالان اقتصادی در این منطقه فراهم شود.

وی در ادامه با قدردانی از دستگاه قضائی استان جهت رفع مشکلات قضائی واحدهای صنعتی مشکل‌دار، افزود: احیای واحدهای راکد و نیمه فعال، به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دولت سیزدهم با جدیت پیگیری شده و در سال جاری نیز این روند با استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی از جمله ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ادامه خواهد یافت.

استاندار آذربایجان‌غربی بر ضرورت احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در استان نیز اشاره کرده و یادآور شد: با فعال شدن این واحدها، سرمایه‌های منجمد بخش خصوصی به چرخه تولید باز گشته و زمینه اشتغال و سرمایه گذاری و همچنین رونق تولید در استان فراهم خواهد شد.

کد خبر 6083865

دیگر خبرها

  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • اجرای طرح «نفوذ دانش در واحدهای تولیدی کشاورزی» در استان فارس
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد