Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «دویچه وله»، اسپان در پیامی توئیتری نوشت: «خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت عقب‌گرد از همکاری‌های بین‌المللی است».

وی افزود: «تغییرات روند ابتلای جهانی حاکی از این است که باید اقدامی هماهنگ اتخاذ شود. ما برای مبارزه با همه‌گیری‌ها نیاز به همکاری‌های بین‌المللی بیش‌تری داریم نه همکاری‌های کمتر».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت آلمان در ادامه گفت: «کشورهای اروپایی اصلاحاتی در سازمان جهانی بهداشت را کلید خواهند زد».

از سوی دیگر «سرگئی ورشینین» معاون وزیر امور خارجه روسیه سه‌شنبه شب در گفت‌وگوی تلفتی با «ما ژائوشو» همتای چینی خود در واکنش به خروج آمریکا از این نهاد بین‌المللی، بر «اقدامات لازم برای مبارزه با انتشار ویروس جدید کرونا از طریق ایفای نقش محوری در سازمان جهانی بهداشت» تأکید کردند.

همچنین علاوه بر آلمان، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) اقدام آمریکا در خروج از سازمان جهانی بهداشت را نشانه دیگری از رویکرد یک‌جانبه‌گرایی واشنگتن و خروج از گروه‌ها و شکستن قراردادها خواند.

شامگاه سه‌شنبه «باب منندز» سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا رسماً این کشور را از سازمان بهداشت جهانی خارج کرد.

 کارشناسان بهداشت و درمان عمومی آمریکا و دموکرات‌ها تأکید دارند که ترامپ با نادیده گرفتن این مسئله که روند افزایشی شیوع کرونا به یک معضل تبدیل شده، تنها به بدتر شدن اوضاع کمک می‌کند.

منبع: الف

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۸۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با فجایع طبیعی زیست محیطی مستلزم همکاری‌های مشترک است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: «ما درخت افکن نه‌ایم آنها گروهی دیگرند با وجود صد تبر، یک شاخِ بی بَر نشکنیم!» روز جهانی زمین پاک" را گرامی می‌داریم. احترام به محیط زیست از ارزش‌ها و سنت‌های کهن ایرانی است.

وی ادامه داد: مقابله با فجایع طبیعی زیست محیطی و پیامدهای مخرب آنها، مستلزم همکاری‌های مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی است.

کنعانی گفت: دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه‌ای و همسایگان، اهتمام ویژه‌ای برای برنامه‌ریزی، همکاری و مقابله مشترک با چالش‌های زیست محیطی از جمله گرد و غبار، سیل و خشک سالی قائل است و در این زمینه آماده همکاری با سایر کشورهاست.

وی افزود: در سطح جهانی نیز جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های جدّی در مسیر پیشبرد اهداف بین‌المللی مربوط به زمین پاک را در دست اقدام دارد.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: شایسته است در روز جهانی زمین پاک، رفتار غیرانسانی و شرم‌آور رژیم صهیونیستی در تخریب سازمان‌یافته محیط زیست نوار غزه و کرانه باختری و استفاده از عملیات تخریبی برنامه‌ریزی شده و هدفمند به عنوان ابزار فشار علیه ملت مظلوم فلسطین را شدیداً محکوم کرد و از جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی خواست برای توقف فوری تمامی انواع جنایات و اقدامات ضد انسانی و ضد محیط زیستی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی، اقدام عاجل و شایسته داشته باشند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • واکنش آرمین به وتوی عضویت فلسطین: شرم آور است
  • ایران آماده همکاری با سایر کشور‌ها در زمینه زیست محیطی است
  • کنعانی: ایران آماده همکاری با سایر کشور‌ها در زمینه زیست محیطی است
  • مقابله با فجایع طبیعی زیست محیطی مستلزم همکاری‌های مشترک است
  • کنعانی: مقابله با فجایع طبیعی زیست محیطی مستلزم همکاری‌های مشترک بین‌المللی است
  • ایران تلاش‌های جدّی در پیشبرد اهداف جهانی مربوط به زمین پاک را در دست اقدام دارد
  • ایران آماده همکاری با سایر کشورها در زمینه زیست محیطی است
  • واکنش کنعانی به اقدامات ضد محیط زیستی رژیم اسرائیل