Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه متاسفانه حجاب متولی خاصی ندارد, گفت: باید قرارگاه حجاب و عفاف در استان راه‌اندازی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سادات عصر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که به‌مناسبت هفته حجاب و عفاف در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد, با اشاره به اینکه حجاب در کشور متولی خاصی ندارد، اظهار داشت: متاسفانه قوه عاقله‌ای که بتواند در بحث حجاب، قدرت تصمیم‌گیری و تصمیم سازی داشته باشد، نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: حجاب و عفاف بهعنوان یک فریضه الهی در جامعه مظلوم واقع شده که باید رعایت این امر مهم در جامعه و استان کردستان ترویج یابد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان با بیان اینکه حجاب و عفاف حامی ندارد، تصریح کرد: مقوله 2030 یکی از نمونه‌هایی است که مشخص کرده, مقوله حجاب و عفاف بعضاً معارض هم داشته است. 

وی با تأکید بر اینکه ویروس بی‌عفتی و بی‌غیرتی به مراتب خطرناک‌تر از ویروس کرونا است، ادامه داد: هیچ تصمیمی در خصوص مقوله حجاب وجود ندارد و با وجود سختگیری‌های قوانین اجتماعی و قراردادی و فرامین الهی, مساحمه می‌شود. 

گلایه امام جمعه بیرجند از نایابی لباس‌های عفاف و حجاب در بازارنماینده ولی فقیه در مازندران: زنان بسیجی در ترویج حجاب اسلامی نقش‌آفرین باشند

سادات حجاب و عفاف را یک تابلو از جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از مقوله‌ها همچون سیاست، اقتصاد و اجتماع در هم تنیده شده است. 

وی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی و تعریف مرکزی برای پرداختن به مقوله عفاف و حجاب که بتواند در حوزه آموزشی، پژوهشی و عملیاتی نقش‌آفرین باشد، یادآور شد: در این نهاد بانوان مدیریت این نهاد را عهده‌دار شوند. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه می‌توان از ظرفیت حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه‌های علمیه خواهران نیز در بحث مبلغان حجاب استفاده کرد، گفت: این مبلغان باید بتوانند در زمینه شبهات حجاب و عفاف یاریگر جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان باشد. 

وی با ذکر اینکه قرارگاهی هم برای پایگاه حجاب و عفاف تعریف شود، تصریح کرد: جلوگیری از ورود بدحجابان به ادارات و تکریم از خواهران محجبه می‌تواند از گسترش جنگ نرم و تفکر فمنیست ممانعت کند.

سادات مقوله حجاب و عفاف را در رأس هجمه‌های دشمن خواند و تأکید کرد: ما باید متقابلاً با جلوگیری از ورود خانم‌های بدحجاب و حجاب‌های زننده به مراکز و ادرات از گشترس این رویه جلوگیری کنیم. 

وی از تعریف درسی تحت عنوان حجاب و عفاف در سطح کلان سخن به میان آورد و افزود: در آموزش و پرورش، ادارات و سازمانها دوره‌های ضمن خدمت بحث حجاب و حیا گنجانده شود. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان از آمادگی برای اجرای برنامه‌های هفته حجاب و عفاف و راه‌اندازی طوفان تویتری با استفاده از ظرفیت جوانان مشتاق و داوطلب خبر داد.

انتهای پیام/ش

R7848/P/S6,66/CT11 بیشتر بخوانید... کرمان| فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب با شیوه‌های تاثیرگذار و علمی ضرورت دارد امام جمعه کرمان: پرداختن به مسئله عفاف و حجاب در فضای مجازی نباید کمتر از فضای حقیقی باشد نگاه عمقی به مسئله عفاف و حجاب از سوی دستگاه‌های فرهنگی متولی نشده است

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان عفاف و حجاب حجاب و عفاف راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۸۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» بر ضرورت اقناع‌سازی، رفع شبهات نسل جوان و تبیین اهمیت موضوع عفاف و حجاب در کنار الزام به رعایت قانون در این زمینه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۳ که عصر امروز سه‌شنبه به ریاست ابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارش عملکرد یکساله شورای انقلاب فرهنگی از جمله ۹۹ مصوبه این شورا در سال گذشته در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، تعلیم و تربیت و علم و فناوری مورد بخث و بررسی قرار گرفت.

همچنین «واگذاری تنظیم بازار کسب و کارهای بازی‌محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «واگذاری ماموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران» از جمله مصوبات جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

در این جلسه مباحث مفصلی نیز درباره موضوع عفاف و حجاب مطرح و بر ضرورت اقناع‌سازی، ‌رفع شبهات نسل جوان و تبیین اهمیت موضوع در کنار الزام به رعایت قانون در این زمینه به‌ویژه در ادارات دولتی و همچنین اجرای وظایف دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در حوزه عفاف و حجاب تاکید شد.

در همین راستا مقرر شد دستگاه‌های مسئول در حوزه عفاف و حجاب تا هفته آینده برنامه‌های اجرایی، ‌ ایجابی و فرهنگی خود را که در حوزه وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، ‌ جهت بررسی و تصویب به دبیرخانه این شورا ارائه نمایند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درخواست رئیس دانشگاه آزاد خرم آباد از نهاد رهبری: لباس فرمی را طراحی کنید؛ یک پوشش یکسان در کل دانشگاه‌ها داشته باشیم سازمان امور اجتماعی: بدپوششی 8 تا 10 درصد بانوان در جامعه ترویجی و نمایشی است

دیگر خبرها

  • در جنگ روایت‌های دشمن باید هوشیار باشیم
  • ورود استاندار تهران به بحث داغ حجاب؛ نیروی انتظامی میدان‌دار است
  • مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران
  • اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است
  • اجرای طرح نور مطالبه عمومی است
  • شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند
  • بساط کشف حجاب کم کم جمع می‌شود
  • تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی