Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@11:36:26 GMT

گردش مالی باندهای کودکان کار بیش از هزار میلیارد است

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۸۴۳۸

گردش مالی باندهای کودکان کار بیش از هزار میلیارد است

به گزارش خبرنگار مهر، محمود علی‌گو در برنامه تلویزیونی در انتهای الوند با اشاره به کودکان کار گفت: در مورد کودکان خیابانی نکته مهم این است که بدانیم از چه جنسی هستند و از کجا آمده‌اند. برهمین اساس باید آنان را در سه قالب دسته‌بندی کنیم؛ قالب اول کودکانی‌اند که از جنس قاچاق هستند. در حقیقت آنان توسط باندهایی به شهرها آورده و رها شده‌اند، به معنایی فروخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دسته دوم کودکانی هستند که در قالب باندهای خانوادگی کار می‌کنند. در حقیقت گروهی وارد شدند و این تیم را رهبری می‌کنند. گروه سوم کسانی هستند که خودشان وسط خیابان آمدند و کار می‌کنند که وضعیت زندگی‌شان را بهتر کنند.

وی افزود: بیش از نیمی از کودکان کار خیابانی در کشورمان از اتباع کشورهای دیگر هستند که به صورت قانونی یا غیرقانونی وارد ایران شده و مشغول کار هستند. اگر قانونی وارد شده باشند، این کار برایشان غیرقانونی است و اگر هم غیرقانونی وارد کشور شده باشند از ابتدا مسیر را اشتباه رفته‌اند. بنابراین فرآیند کودک کار فرآیندی غیرقانونی است. البته اختلافاتی وجود دارد و عده‌ای با این حرف من مخالفند. از نظر من مصلحت کودک مهمتر از هر چیز دیگری است.

علی‌گو گردش مالی باندهای کودکان خیابانی را بیش از هزار میلیارد دانست و گفت: می‌خواهم برای اولین بار در این برنامه بگویم که گردش مالی در کودکان خیابانی بیش از هزار میلیارد تنها در شهر تهران است. این موضوع اصلاً ساده نیست. نکته تأسف‌بار اینجاست که کمتر از ۳۰ درصد این پول در اختیار بچه قرار می‌گیرد. آیا بچه مقصر است؟ این موضوع سوال ما در سازمان بهزیستی است. از نظر ما بچه مقصر نیست و از منظر نگاه کنیم که خانواده، اطرافیان و جامعه این بچه باعث شده است که چنین اتفاقی برایش رخ دهد. بنابراین اگر می‌خواهیم کاری کنیم نباید از حلقه کودک شروع کنیم بلکه باید از حلقه خانواده آغاز کنیم و به سمت توانمندسازی خانواده‌ها برویم. اکنون در شهر تهران پروژه‌ای را آغاز کرده‌ایم که در آن خانواده‌های ۶۰۰ کودک کار ایرانی که شناسایی شده‌اند، توانمندسازی شدند.

او بیان داشت: بین سازمان بهزیستی و سازمان فنی‌حرفه‌ای همکاری بسیاری خوبی شکل گرفته است که در آن یک عضو از خانواده که بتواند بار آن را به دوش گیرد برای آموزش رایگان انتخاب می‌شود. بنابراین رویکرد خود را عوض کردیم. دیگر به دنبال این نیستیم که بچه‌ها را از خیابان جمع‌آوری کنیم و طرح‌هایمان بدین شیوه است که خانواده‌ها را توانمند کنیم.

وی در مورد برخورد با کودکان کار از سوی مردم گفت: برخورد با کودک باید برخوردی باشد که شأن او را حفظ کند. این اشتباه است که بگوییم چون کودک کار است حق داریم هر حرفی را بزنیم. در هر حال کرامت انسانی او باید حفظ شود اما آیا باید کمک کنیم؟ هر یک ریالی که شما به آن کودک کمک می‌کنید، حضور او در خیابان را تثبیت می‌کنید؟ بیزنیس فعال می‌ماند. باید در یک جایی بیزنیس را بشکنیم. قانون، برخورد با آن باند را برعهده نهادهای انتظامی گذاشته است و گفته پلیس برخورد کند. اما اگر برخوردی صورت می‌گیرد، بهزیستی پذیرای کودکانی که در آن باند هستند، است چرا که او باید سازماندهی شود. باید سعی کنیم گروه‌هایی که در این موضوع کار می‌کنند را توانمند کنیم تا به سمت توانمندی خانواده‌هایشان برویم.

کد خبر 4969329

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی اورژانس اجتماعی ویروس کرونا شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش آتش سوزی قوه قضاییه پیروز حناچی شهرداری تهران کمیته امداد امام خمینی محسن هاشمی محسن حاجی میرزایی بیمارستان سینا اطهر پلیس راهور طرح ترافیک کودکان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان اظهار داشت: هزار کودک سنندجی که عموما در محله‌های حاشیه شهر زندگی می‌کنند ۱۶ فروردین به یاد کودکان مظلوم غزه در همایشی با عنوان «پیک عبادت» به همراه خانواده هایشان گردهم می‌آیند تا در ماه مبارک رمضان با رنج کودکان فلسطینی همدردی و از آنها حمایت کنند.

حمیدرضا گوهری افزود: این همایش ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر روز پنجشنبه ۱۶ فروردین ماه در محل سالن آزادی سنندج برگزار می‌شود.

وی گفت: دختران و پسران کردستانی با لباس محلی در این همایش گردهم می‌آیند تا اعلام کنند فرزندان امام شافعی (ره) در کردستان در بهار قرآن به یاد کودکان و نوجوانان غزه زادگاه امام شافعی (ره) هستند.

به گفته گوهری، پیش بینی شده مجری برنامه مجری برنامه خاله شادونه (ملیکا زارعی) می‌باشد علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، اهدای کتاب و برنامه‌های ویژه افطاری و افطار همزمان یک هزار کودک حاضر در همایش برگزار شود.

 برنامه ریزی شده که کودکان و خانواده‌های شان با اتوبوس‌های شهرداری از ایستگاه‌های مشخص شده به محل برگزاری همایش منتقل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند
  • ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند
  • چگونه با کودکان درباره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • چگونه با کودکان در باره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • بهترین زمان آموزش زبان دوم برای کودکان چه سنی است؟
  • نگهداری ۱۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد
  • سرمایه گذاری در حوزه تفریحات کودک
  • تعداد کودکان شیرخوارگاه های استان تهران به زیر ۱۰۰ کودک رسید
  • وصیت نامه کودک غزه ای: اسباب بازی هایم را به دوستانم بدهید
  • توصیه‌هایی برای جلوگیری از مسمومیت کودکان در سفر