Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزنامه لبنانی الاخبار،‌ تاج‌الدین پس از موافقت دستگاه قضایی آمریکا با درخواست وکلای او برای آزادی‌اش پس از ابتلا به ویروس کرونا امروز صبح وارد بیروت شد.

حکم حبس او در سال ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد اما به سبب ابتلای این بازرگان لبنانی به کرونا،‌ دادگاه آمریکا با کاهش مدت‌زمان حبس او موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود گزارش‌هایی درباره حق تجدیدنظر درباره حکم تاج‌الدین از سوی وزارت دادگستری آمریکا،‌ منابع نزدیک به خانواده وی، گفتند که این وزارتخانه حق تجدیدنظر در حکم تاج‌الدین را برای خود محفوظ می‌داند و فعلا از آن برای لغو حکم قاضی آمریکایی که با آزادی این بازرگان لبنانی موافقت کرده، استفاده نمی‌کند؛ زیرا او نیز یکی از هزاران زندانی است که دادگاه آمریکا به سبب ابتلایش به کرونا با کاهش مدت زمان محکومیتش موافقت کرده است.

تاج‌الدین ۶۵ساله در سال ۲۰۱۷توسط مقامات آمریکایی در مراکش ربوده شد. او به جرم دور زدن تحریم‌های آمریکا و ارتباط با حزب الله به تحمل ۵ سال حبس و پرداخت ۵۰ میلیون دلار محکوم شده بود.

او همچنین به حمایت از تروریسم از سوی رسانه‌های غربی و عربی متهم شده بود و مدعی شده بودند که او وزیر دارایی حزب‌الله است، اما دادستان کل آمریکا نتوانست مدرکی دال بر اثبات این اتهامات بیابد.

برچسب‌ها وزارت دادگستری آمریکا تروریسم لبنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت دادگستری آمریکا تروریسم لبنان وزارت دادگستری آمریکا تروریسم لبنان تاج الدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۸۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگر مسائل بین‌الملل: در منشور سازمان ملل محدودیتی برای «دفاع» وجود ندارد

فواد ایزدی، تحلیلگر مسائل بین‌المللی در برنامه‌ای تلویزیونی درباره پاسخ نیروی هوافضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، گفت: رژیم صهیونسیتی مدتی است که یک بندی را علیه ایران شروع کرده است و شهادت سردار زاهدی و همراهان‌شان و همچنین عملیات‌هایی که در گذشته و در جاهای دیگر علیه ایران انجام شده بود و و روند گسترده‌تر شدن عملیات رژیم صهیونسیتی علیه ایران کاملا مشهود بود.

وی اظهار کرد: اگر ایران پاسخ قابل‌توجهی به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق به عنوان خاکش نمی‌داد، این عملیات گسترده‌تر می‌شد و صهیونیست‌ها احساس می‌کردند، می‌توانند در داخل مرزهای ایران هم عملیات‌های بستری را انجام دهند.

این تحلیلگر مسائل بین‌المللی با بیان این‌که «درون رژیم صهیونیستی و آمریکا اختلاف‌نظر وجود دارد و سوالی که مطرح است این است که آستانه تحمل ایران چقدر است؟»، عنوان کرد: با توجه به مشکلاتی که نتانیاهو دارد، او علاقه‌مند است که جنگی را که علیه مردم غزه شروع کرده، گسترش دهد و پای ایران را به میان بکشد و به نوعی فرافکنی کند و از این‌جهت عده‌ای در درون رژیم صهیونسیتی می‌خواهند وارد درگیری گسترده‌ای با ایران شوند. ایران نیاز داشت این پاسخ را به طرف مقابل بدهد که آستانه تحمل ایران تمام شده و بیش‌از این حاضر نیست فعالیت‌های تروریستی رژیم صهیونسیتی را تحمل کند و پاسخی جدی خواهد داد و بدون رودربایستی نیز اعلام خواهد کرد که این عملیات متعلق به سپاه و ارتش جمهوری اسلامی است و این حق ایران است.

ایزدی همچنین تصریح کرد: بر اساس منشور سازمان ملل، اگر کشوری بخواهد به کشور دیگری حمله کند، نیاز به مصوبه سازمان ملل دارد اما اگر کشوری بخواهد از خود دفاع کند در منشور سازمان ملل و هیچ قانون بین‌المللی، هیچ محدودیتی وجود ندارد.
انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • توقیف محموله اسرائیلی در مرز بازرگان
  • منطقه و جهان توان تحمل جنگ بیشتر را ندارند
  • فیلم| لبنانی‌ها، عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی را جشن گرفتند
  • واکنش دبیرکل سازمان ملل به عملیات تنبیهی تهران علیه رژیم صهیونیستی
  • واکنش گوترش به عملیات تنبیهی تهران علیه رژیم صهیونیستی
  • فیلم/ لبنانی‌ها، عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی را جشن گرفتند
  • عبور صهیونیست‌ها از خطوط قرمزمان قابل تحمل نبود
  • جشن لبنانی‌ها همزمان با حمله به اسرائیل
  • تحلیلگر مسائل بین‌الملل: در منشور سازمان ملل محدودیتی برای «دفاع» وجود ندارد
  • یدالله سحابی و پروژه‌ای که عمر خود را پای آن گذاشت / او نه مانند بازرگان سیاستمدار بود نه مانند شریعتی اندیشه ورز دینی