Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@05:58:35 GMT

اقدامات دولت برای جلوگیری از کرونا در آب

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۸۶۰۰

اقدامات دولت برای جلوگیری از کرونا در آب

معاون اول رئیس جمهور گفت: نقش بخش آب و فاضلاب در سلامت جامعه و پیشگیری از بیماری‌ها بسیار موثر و حیاتی است.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه بررسی اقدامات وزارت نیرو برای جلوگیری از تأثیر بیماری کرونا بر منابع آب و فاضلاب کشور با تأکید بر اهمیت و حساسیت ویژه بخش آب و فاضلاب کشور در سلامت جامعه و پیشگیری از شیوع بیماری ها گفت: خوشبختانه در سال های اخیر با اقدامات خوب وزارت نیرو شاهد بهبود کیفی و کمّی منابع آب در کشور هستیم که جای قدردانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیری با اشاره به گزارش های مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از اقدامات این وزارتخانه برای جلوگیری از تأثیر بیماری کرونا بر منابع آب شرب کشور و نیز درخواست این وزارتخانه در خصوص ضرورت تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای پروژه های کیفی سازی و گندزدایی منابع آب، از سازمان برنامه و بودجه خواست پیگیری های لازم را برای پرداخت به موقع اعتبارات بخش آب و فاضلاب و نیز هزینه های خرید تضمینی آب انجام دهد.

بیشتر بخوانید: دستور جهانگیری برای تسریع پرداخت وام ازدواج

در این جلسه وزیر نیرو نیز با اشاره به گرمای زودرس و افزایش مصرف آب شرب خانوارها برای پیشگیری از شیوع کرونا خاطرنشان کرد: با اتکا به توانمندی ها و تجربیات مهندسین و متخصصین وزارت نیرو، در صورت تأمین منابع و اعتبارات مورد نیاز امیدواریم با کمبود آب شرب در تابستان مواجه نشویم.

اردکانیان همچنین گزارشی از میزان دسترسی مردم شهرها و روستاهای کشور به آب سالم ارائه کرد و گفت: جمعیت تحت پوشش آب سالم در شهرها تقریباً صد در صد و در روستاها بیش از ۸۲ درصد است که در مقایسه با آمار جهانی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار هستیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هم در این جلسه گزارشی از اقدامات وزیر نیرو برای جلوگیری از تأثیر بیماری کرونا بر تأمین آب شرب کشور ارائه کرد و گفت: برای حفظ پایداری آب شرب در تابستان نیازمند تأمین منابع مالی و اعتبارات لازم برای تأمین مواد منعقد کننده، کلر، مواد گندزدا و مواد تنظیم کننده PH برای آب شرب هستیم که امیدواریم با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، این منابع در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه هم در این نشست از اهتمام ویژه این سازمان برای تأمین اعتبارات مورد نیاز پروژه های در دست اجرای وزارت نیرو قرار داد و گفت: سازمان برنامه و بودجه تلاش خواهد کرد اعتبارات مورد نیاز وزارت نیرو برای تأمین آب شرب مناسب فراهم کند.

در این جلسه که رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری نیز حضور داشت مشکلات و مسایل بخش آب و فاضلاب کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد سازمان برنامه و بودجه نسبت به تأمین منابع مورد نیاز وزارت نیرو را برای تأمین آب شرب سالم اقدام کند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم سازمان برنامه و بودجه جهانگیری اردکانیان اسحاق جهانگیری وزارت نیرو مشرق سازمان برنامه و بودجه آب و فاضلاب کشور برای جلوگیری بخش آب و فاضلاب وزارت نیرو برای تأمین مورد نیاز منابع آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۸۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سخنگوی نیرو‌های مسلح به اسرائیل و برخی دولت‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح سردار ابوالفضل شکارچی در واکنش به حمایت برخی از سران کشور‌های غربی از رژیم صهیونیستی اظهار داشت: به سران کشور‌های آمریکا٫ انگلیس، فرانسه و آلمان یادآوری می‌کنیم دست از حمایت رژیم رو به زوال اسرائیل شرور، قانون شکن، تروریست و کودک کش بردارید شما خوب میدانید جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است جنگ طلب نبوده و به دنبال گسترش جنگ نیز نیست.

وی افزود: اما اگر هرکس از جمله شما و آن رژیم مستأصل و درمانده، پایش را از گلیمش درازتر کند پاهایش را قدرتمندتر از پاسخ قبلی به اسرائیل متجاوز و شرور، قطع خواهیم کرد و چنانچه گوشه‌ای از این قدرت الهی دلاور مردان ایران اسلامی و قدرتمند را در عملیات وعده صادق به شما نشان دادیم و با غرش موشک‌ها و پهپاد‌های دشمن شکن از سامانه‌های پیشرفته راداری و دفاع هوایی شما و از گنبد به اصطلاح آهنین اهداییتان به صهیونیست‌ها عبور کردیم و قلعه‌های نظامی آن رژیم جعلی و جنایتکار را شخم زدیم.

 شکارچی در پایان تصریح کرد: توصیه می‌کنیم به جای محکومیت اقدام مشروع و قانونی ایران اسلامی، عاقل باشید و از رژیم نامشروع، احمق و تروریست و در باتلاق فرو رفته صهیونیستی حمایت نکرده وخود را به تنور آتش سوزان نیفکنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • هشدار سخنگوی نیرو‌های مسلح به اسرائیل و برخی دولت‌ها
  • زمین های وزارت جهاد کشاورزی در خدمت نهضت ملی مسکن
  • قدردانی وزیر کشور از عملیات وعده صادق نیرو‌های مسلح
  • جذب ۴ هزار نیرو برای حفاظت از منابع طبیعی کشور
  • جزئیات اقدامات سازمان بازرسی/جلوگیری از تعطیلی ۵۴۸ واحد تولیدی
  • صدقی: وزیر ورزش از تصویب و اجرای مقررات ضدورزشی جلوگیری کند
  • احیای اکوسیستم‌های آبی با رهاسازی‌های مناسب توسط وزارت نیرو
  • منابع قاچاق کالا و فرار سرمایه از کجا تأمین می شود؟
  • تامین آب صنایع سیستان و بلوچستان، از محل پساب
  • تأمین آب پایدار از اولویت برنامه‌های وزارت نیرو است