Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران گفت: کرونا در شرایط کنونی مناسبات اجتماعی و زندگی را تحت تاثیر خودش قرار داده است. در این شرایط باید تصمیمات منطقی و در راستای تصمیمات ستاد مقابله با کرونا اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه آزاد اظهار کرد: ترمی را سپری کردیم که دانشجو را حتی در زمان برگزاری امتحانات ندیدیم، ولی قرار نیست نظام آموزش عالی کشور به دلیل شیوع این ویروس تعطیل شود.

او در ادامه گفت: آموزش دروس عملی را با روش‌های جدیدی از مرداد ماه با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی شروع می‌کنیم. از شبکه دانشگاه آزاد در کل کشور استفاده می‌کنیم و با استفاده از این شبکه به مسائلی مثل آزمون جامع و دروس عملی پاسخ می‌دهیم.

آغاز آموزش دروس عملی از ابتدای مرداد ماه

او در ادامه اظهار داشت: طرح تعاون دروس عملی را از مرداد ماه آغاز کردیم؛ به این صورت که در هر آزمایشگاه بیش از ۳ نفر حضور پیدا نکند، ولی به مدت ۲ روز آزمایشگاه در اختیار آن‌ها قرار گیرد و کارشان به اتمام برسد.

او درباره شرایط ترم تحصیلی ترم بعد نیز توضیح داد: در ترم تحصیلی که پشت سر گذاشتیم آموزش مجازی سطح یک را داشتیم و هم‌اکنون باید وارد آموزش مجازی سطح دو شویم، روش‌های آموزش مجازی را ارتقا دهیم و اشکالات را در مجموعه دانشگاه آزاد در ۲۰ روز آینده رفع کنیم، زیرا آماده نبودیم و ترم را همانند روال سابق شروع کرده بودیم.

طهرانچی ادامه داد: دانشگاه آزاد از آموزش مجازی این ترم در کل کشور نمره قابل قبولی را کسب کرد. برنامه‌ریزی برای ترم آینده برای دورس عملی و نظری کاملاً عوض می‌شود. پیش‌بینی ما این است که روش حضوری - مجازی را با روشی نو طراحی کنیم و هر چه شرایط به ما اجازه دهد درصد آموزش حضوری یا مجازی را بیشتر می‌کنیم. دانشگاه برای یک آموزش قابل قبول برنامه‌ریزی کرده است.

جزئیات تغییر روند دفاع از تز و چاپ مقالات برای دانشجویان دکتری

رئیس دانشگاه آزاد درباره علت جابجا شدن روند دفاع از تز و سپس چاپ مقاله برای دانشجویان دکتری، ادامه داد: در این رویه یک اشکال بزرگ وجود داشت، به این صورت که دانشجو وقتی اکسپ مقاله را می‌گرفت منتظر می‌شد تا مقاله در داخل یا خارج چاپ شود که زمان طولانی نیاز دارد. در طی این مدت دانشجو دکتری مجبور به پرداخت شهریه بود که ظلم به دانشجو بود.

او در ادامه اضافه کرد: برای جلوگیری از پیش آمدن این شرایط برای دانشجو قاعده‌ای را تنظیم کردیم، به این صورت که دانشجو هر وقت کارش را خاتمه یافته اعلام کرد و استاد، کار دانشجو را پذیرفت یک مقاله از تز دانشجو یا اختراع ثبت شده و ... داشت، پیش‌دفاع را انجام می‌دهد و اگر هیات پیش‌دفاع را پذیرفت بعد از آن تا چاپ مقاله دانشجو شهریه پرداخت نمی‌کند. با استفاده از این شیوه باری که بر دوش دانشجویان دکتری می‌افتاد برداشته شد و دانشجویان متحمل هزینه زمان چاپ مقالات نمی‌شوند.

طهرانچی در ادامه با بیان اینکه دانشجویان اعتراض کرده‌اند که چرا اکسپت مقاله پذیرفته نمی‌شود، ادامه داد: علت این اقدام تخلفات زیاد انجام‌شده است، به این صورت که دانشجو ابتدا برای مقاله اکسپت می‌گیرد و بعد از چند سال این پذیرش منجر به چاپ مقاله نمی‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم کرونا در ایران ویروس کرونا محمدمهدی طهرانچی آموزش مجازی دروس عملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۸۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل کیش به جزیره ایران آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، حجت اله عبدالملکی در نشست با اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر‌های نوروز ۱۴۰۳ کیش، گفت: با اجرای برنامه‌های اجرا شده در منطقه آزاد کیش، شاهد هستیم جزیره کیش تبدیل به قطب گردشگری با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی شده است.

وی با بیان اینکه کیش به لحاظ نظم و امنیت، اجرای طرح‌های اقتصادی و ایجاد نشاط در بین گردشگران از مناطق موفق کشور بوده است، گفت: پروژه سرشار از امید، یک ایران پیشرفته و توسعه یافته در جزیره اجرا می‌شود و گردشگران با ورود به جزیره، تمام زیبایی‌ها ایران را یکجا تماشا کنند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد، مجموعه مناطق آزاد را گردشگر پذیر دانست و افزود: در سال حدود ۱۰ میلیون نفر از مناطق آزاد دیدن می‌کنند و حداقل یک شب را در آنجا اقامت می‌کنند.

عبدالملکی به سهم تقریبا ۲ میلیون نفری کیش از گردشگران در سال اشاره کرد و گفت: از ابتدای سفر‌های نوروزی ۱۵۵ هزار گردشگر  به کیش سفر کرده اند و پیش بینی می‌شود تا پایان طرح نوروزی این تعداد به ۳۰۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل، امنیت، بهداشت و تفریحات سالم و اصلاح فرایند‌ها در کیش را از عوامل مهم توسعه و پیشرفت منطقه آزاد کیش برشمرد.

رحیم سرهنگی نیز در این نشست، گفت: فعالیت‌های امسال با مشارکت مدیران و نهاد‌های دست اندر کار برمبنای تقسیم امور و وظایف انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال با وجود افزایش آمار گردشگران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، به واسطه همدلی و همکاری اعضا و نهاد‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و حوزه‌های درمانی، خدماتی و اصناف و نهاد امامت جمعه، علاوه بر آرامش و امنیت، شاهد رونق و برکت در جزیره کیش هستیم.

سرهنگی گفت: امیدواریم این رونق در سفر‌های تابستانی نیز با برنامه ریزی‌های در دست اقدام ادامه یابد. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، افزود: اگرچه کاستی‌ها و نقص‌هایی نیز وجود دارد، اما درسایه مشارکت و همدلی در تلاش هستیم نواقص برای سال آینده از بین برود.

سرهنگی گفت: امسال پایانه جدید مسافری فرودگاه کیش با برنامه ریزی پذیرای مسافران هوایی کیش بود و در بندرگاه نیز ۲۶ شناور، خدمات رسانی به مسافران را بر عهده داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به روز‌های باقی مانده از تعطیلات نوروزی گفت: در حوزه حمل ونقل عمومی و خدمات گردشگری افزایش نظارت‌ها و رسیدگی به شکایات مردم مد نظر قرار گیرد تا گردشگران با خاطره خوش جزیره کیش را ترک کنند.

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی عهد خدمت دانشجو معلمان دانشگاه پردیس کوثر یاسوج
  • بیان بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره
  • تشریح بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره 
  • آنچه که باید از کنکور ۱۴۰۳ بدانیم/ مهمترین تغییر آزمون امسال
  • تبدیل کیش به جزیره ایران آینده
  • تغییر جدید در خط ۴۰ اتوبوسرانی اصفهان
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • این برنامه ریزی قهرمان لیگ برتر را تغییر می‌دهد!
  • ۵۰ درصد از ظرفیت علوم پایه باید صرف بررسی چالش‌های آینده شود