Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمدجواد اشرفی چهارشنبه در کارگروه مدیریت پسماند استان اظهار داشت: در قرارداد موجود بین سازمان مدیریت پسماند شهرداری و علوم پزشکی، برخی مطب‌ها بلاتکلیف مانده و با هیچ سازمانی جهت جمع‌آوری و امحای زباله‌های عفونی تفاهم‌نامه‌ای منعقد نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه همیشه بحث آنالیز قیمتی محل مناقشه بین شهرداری و نظام پزشکی بوده است، افزود: حتما باید نظام پزشکی در جریان قیمت‌ها باشد و تغییر قیمت‌ها به نظام پزشکی اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشرفی ادامه داد: با توجه به رصد و آمار و اطلاعات در شهر اهواز ۵۹۳ مطب در شرق اهواز و ۸۶۶ مطب در غرب اهواز وجود دارند که در شرق اهواز  ١٠ درصد از مطب ها با بیمارستان ها طرف قرارداد هستند، ٨٠ درصد با سازمان مدیریت پسماند شهرداری و ١٠ درصد زباله های عفونی خود را در محیط رهاسازی می کنند. در غرب اهواز  نیز  هشت درصد مطب ها دارای قرارداد با بیمارستان‌ها ،۸۰ درصد با سازمان مدیریت پسماند قرارداد دارند و ۱۲ درصد مطب‌ها پسماند عفونی خود را در محیط رهاسازی می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اضافه کرد: همچنین حدود ۳۰ تا۴۰ درصد مراکز طبی تشخیصی برای جمع‌آوری پسماندهای خود با سازمان مدیریت پسماند قرار دارند.

محمدرضا قنوات مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز نیز در این نشست گفت: در اهواز حدود یک هزار و ۸۰۰ مطب وجود دارد که تنها ۷۰۰ مطب با سازمان مدیریت پسماند قرارداد منعقد کرده‌اند.

برچسب‌ها مدیریت پسماند دفع زباله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیریت پسماند دفع زباله مدیریت پسماند دفع زباله سازمان مدیریت پسماند مطب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۸۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری

رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در مدیریت پسماند و زباله در استان دچار سردرگمی هستیم و هیچ راهکار مشخصی مطرح نشده و روز به روز این معضل در استان در حال گسترش است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، بهمن میری،رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری در حاشیه نشست بررسی مسائل محیطی زیستی مناطق پنج‌گانه کشور گفت: در خصوص تفاهم‌نامه‌ای که مهرماه سال ۱۴۰۲ بین شورای اسلامی استان و اداره کل محیط زیست استان جلسه‌ای با حضور اعضای شورای استان و روسای شورای شهرستان‌ها با مدیرکل و معاونین و کارشناسان برگزار شد مطالبات و درخواست‌های افراد در جلسه در حوزه استانی و شهرستانی مطرح و مصوب شد که مسائل پیگیری شود و همکاری مناسب‌تری را در سطح استان، شورا‌های اسلامی و سازمان محیط زیست داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری در خصوص مهمترین مشکلات استان در زمینه محیط زیست تصریح کرد: ما باید بپذیریم که در استان در مورد مدیریت پسماند دچار چالش هستیم و در حوزه پسماند و زباله‌ها دچار نوعی بی‌تکلیفی و عدم مشخص بودن متولی مدیریت پسماند و زباله در سطح استان نیز هستیم.

وی اضافه کرد: دهیاری‌ها منابع بسیار محدودی برای مدیریت دارند و نمی‌توانند طبق اصولی که در قانون مطرح شده است مدیریت کنند، شهرداری‌ها نیز به همین شکل دچار مسئله هستند و ما اساسی‌ترین مسئله‌ای که در شهر‌ها و روستا‌ها داریم موضوع پسماند و مدیریت آن است که مشکلات بسیار زیادی را برای شورا‌های شهر‌ها و روستا‌ها و به ویژه شخصیت حقیقی برخی مسئولان ایجاد کرده است.

میری گفت: در مدیریت پسماند و زباله در استان دچار سردرگمی هستیم و هیچ راهکار مشخصی مطرح نشده و روز به روز این معضل در استان در حال گسترش است.

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری
  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • کشف پاتوق مافیای زباله در این منطقه از تهران
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی و شغل آبرومند در انتظار زباله‌گردها
  • تحویل زباله خشک از درب منزل و ارائه پول به ازای آن