Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مروی روز چهارشنبه در مراسم معرفی مدیر عالی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) افزود: در تصمیمات اساسی هیچگاه به صورت فردی تصمیم نگرفته‌ بلکه با مجموعه‌های مختلف مشورت کرده‌ایم و این شوراها و هیات‌های امنا نیز بر اساس همین رویکرد با هدف استفاده از ظرفیت‌ها تشکیل شده‌اند. 
وی ادامه داد: ساختار جدید می‌تواند کار را تسهیل، تسریع و هم‌افزایی و همکاری میان بخشی را ارتقا و نظارت را تسهیل کرده و از بوروکراسی‌های دست و پاگیر اداری جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تولیت آستان قدس رضوی گفت: حرم مطهر رضوی متعلق به همه انسان‌ها با هرنوع گرایش و سلیقه است زیرا حضرت امام رضا (ع) امام تمام بشریت است بر همین اساس، افراد صاحب‌نظر، دغدغه‌مند و علاقه‌مند نسبت به دستگاه مقدس حضرت امام رضا (ع) بسیار هستند، اما با توجه به محدودیت‌ها تعداد مشخصی از افراد صاحب نظر و با تجربه در حوزه های مرتبط را انتخاب کردیم که این امر به معنای محدودیت دایره مشورت و همفکری صرفا با این افراد نخواهد بود.
وی افزود: هرکس با هر سلیقه سیاسی و فکر اگر ایده‌ای در خصوص حوزه‌های کاری آستان قدس رضوی داشته باشد از آن استقبال می‌کنیم و خود را نیازمند مشورت می‌دانیم و در استفاده از نقطه نظرات افراد و بهره‌گیری از پشنهادات، ایده‌ها و طرح‌ها هیچ ممیزی قائل نیستیم.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مروی ادامه داد: استفاده از خرد جمعی و کار کارشناسی مبنای عمل آستان قدس رضوی است و از ابتدا در به‌کارگیری نیروهای جوان اهتمام ویژه داشته و تاکنون نیز اینگونه عمل کرده‌ایم و پس از این نیز همین رویه را خواهیم داشت زیرا معتقدیم باید نسل جوان وارد عرصه شود اما این به معنای نادیده گرفتن تجربیات ارزشمند پیشکسوتان نیست.
وی گفت: نیروی جوان در کنار تجربیات پیشکسوتان می‌تواند منجر به نتیجه مطلوب شود و شوراها و هیأت‌ های امنای جدید برای استفاده از دانش و تجربه افراد باسابقه، خبره و صاحب‌نظر تشکیل‌ شده‌ است.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: طی مطالعات و بررسی‌های فراوان و مشورت با صاحب‌نظران امر، کلیه مجموعه‌ها و بخش‌های کاری آستان قدس رضوی در ذیل چهار بخش تخصصی شامل حرم مطهر، بنیاد بهره‌وری موقوفات، سازمان علمی و فرهنگی و بنیاد کرامت رضوی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در چارت جدید مسوولیت اماکن متبرکه رضوی برعهده مدیریت عالی حرم مطهر خواهد بود و تمام بخش‌های درگیر در حوزه حرم مطهر زیر نظر این مدیریت ادامه فعالیت خواهند داد.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مروی گفت: در بازنگری‌های انجام شده در هیات ‌مدیره‌ها و شوراهای آستان قدس رضوی، تأکید ما بر حضور افراد با تخصص‌های مختلف مورد نیاز در هیات ‌مدیره‌ها و شوراها بوده است، حوزه حرم مطهر با توجه به حضور انبوه زائران و گستره فضا و تنوع خدمات، می‌طلبید که خود یک هیات ‌امنایی متشکل از افراد صاحب نظر و با تجربه در حوزه های مختلف و مرتبط با امر زائر و زیارت داشته باشد که اعضای آن مشخص و منصوب شدند.
وی افزود: شورای راهبردی موقوفات، شورای علمی و فرهنگی و هیات ‌مدیره بنیاد کرامت رضوی از دیگر بخش‌هایی است که در ساختار جدید تشکیل شده است و ۲ هیأت امنای دانشگاه‌های  علوم اسلامی رضوی، امام رضا (ع) و بیمارستان رضوی، براساس قانون در فعالیت های خود از خردجمعی بهره‌مند خواهند شد.
تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: مدیران آستان قدس رضوی با نظارت و ارزیابی مستمر نحوه ارائه خدمت به زائران در حرم مطهر را پیگیری کنند، در حرم مطهر مسائل ریزودرشت بسیار وجود دارد که باید به‌طور مستمر رصد شوند، سامانه ۱۳۸ یکی از راه‌های ارتباطی مردم با این دستگاه نورانی است که می‌تواند به مدیریت حرم مطهر بسیار کمک کند، اما باید از تمام ظرفیت‌ها برای رصد ضعف‌ها و مشکلات با هدف ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران استفاده کرد.
وی گفت: برخی از گزارشات و مشکلات نیاز به گردش کار و بودجه دارند، اما برخی را می‌توان در لحظه مرتفع کرد، لذا رفع ایرادات در اماکن متبرکه در کمترین زمان ممکن باید مورد توجه باشد.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مروی افزود: هم‌افزایی و همکاری تمام بخش‌های آستان قدس رضوی با مدیریت حرم مطهر باید انجام شود، مهمترین رسالت آستان قدس رضوی در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی توجه به مقوله "زائر و زیارت" است.
وی ادامه داد: در پاسخ به سوال بسیاری از افراد نسبت به فعالیت های اقتصادی آستان قدس رضوی باید گفت، اگر آستان قدس ورودی هم به حوزه های اقتصادی داشته است با هدف تسهیل‌گری امر زیارت، خدمت شایسته به زائران حضرت امام رضا (ع) و حفظ و نگهداری بارگاه نورانی و ملکوتی بوده است.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: "صرفه‌جویی" باید در تمام ارکان آستان قدس رضوی وجود داشته باشد و در هزینه کردها باید کمال دقت و حساسیت را داشته باشیم، این مجموعه با موقوفات و نذورات مردم شکل‌گرفته و امانتی در دست ماست، لذا ضمن دقت در امانت‌داری باید مراقبت کافی در هزینه کردها داشت و صرفه‌جویی سرلوحه ی تمامی کارها قرار گیرد.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مروی در سالروز میلاد امام هشتم (ع) با صدور برخی احکام جدید مدیرعالی حرم مطهر رضوی، اعضای هیات امنای حرم مطهر، شورای راهبردی موقوفات، هیأت امنای بنیاد بهره‌وری موقوفات، هیات مدیره بنیاد کرامت رضوی و شورای علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی را منصوب کرد.
ترسیم نقشه راه و مبانی اصولی آینده‌نگر، نوآورانه و کارشناسانه برای طراحی برنامه‌های واحدهای مختلف حرم مطهر رضوی و ایجاد شفافیت برای ارائه خدمات با کیفیت به زائران، ارائه خدمات مطلوب به مخاطبان از طریق تدوین و حسن اجرای منشور حقوق زائر در جهت ارتقا و تعمیق سرمایه اجتماعی، پایش و کنترل مسیر تحقق حقوق زائران در بارگاه مطهر رضوی، توسعه وقف و نذر، فرهنگ‌سازی و مراعات غبطه وقف و اهتمام به اجرای دقیق نیات واقفین، صیانت از آیین‌های مذهبی و سنت‌های ریشه‌دار حرم مطهر رضوی، حفظ و ارتقای جایگاه والای خدمه و خادمیاران با رعایت ادب، مهربانی و رأفت رضوی، نگهبانی و مراقبت از گنجینه منحصر به فرد هنر معماری و خطاطی و تزئین به کار رفته در مجموعه بناها و فضاها، اشراف و مدیریت بر واحدهای تبلیغی، اماکن متبرکه، امور رفاهی و زائرین و امور نگهداری و فنی در حرم مطهر از اهم موارد مورد تأکید تولیت آستان قدس رضوی در این احکام است.

برچسب‌ها مشهد تولیت آستان قدس رضوی 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد تولیت آستان قدس رضوی مشهد تولیت آستان قدس رضوی تولیت آستان قدس رضوی والمسلمین مروی حضرت امام رضا حرم مطهر رضوی حجت الاسلام صاحب نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

43 هزار نفر در نوروز 1403 از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند

عبدالحسین ملک جعفریان، این آمار را اختصاص به بازه زمانی 29 اسفند 1402 تا 12 فروردین 1403 عنوان کرد و گفت: از این تعداد قریب به 38 هزار و 808 نفر از موزه مرکزی و فرش بازدید داشته اند. 
وی، موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری با 3هزار و 800 و موزه مردم شناسی با 505 نفر بازدید کننده در رتبه های بعدی بازدید قرار داد. 
ملک جعفریان تصریح کرد:  طی این مدت 110 گردشگر خارجی از کشورهای پاکستان، عراق، هند، لبنان، افغانستان، ترکیه نیز برای بازدید به موزه های حرم مطهر رضوی آمدند. 
رئیس اداره گنجینه های موزه آستان قدس رضوی روز پنج‌شنبه دوم فروردین‌ماه با تعداد 5 هزار و 655 نفر بازدید کننده را پربازدیدترین روز سال برشمرد و اظهار کرد: با توجه به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان، آمار بازدید کنندگان نسبت به سال گذشته با کاهش رو به رو بوده است.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • ۴۳ هزار نفر در نوروز ۱۴۰۳ از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • 43 هزار نفر در نوروز 1403 از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند