Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، در حاشیه جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور که شب گذشته در ساختمان شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای پروتکل‌های بهداشتی در کنکورها خاطرنشان کرد: سازمان سنجش آموزش کشور پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است و امیدواریم این آزمون‌ها را بدون مشکل برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وزیر علوم، دانش‌آموزان حدود ۲ هفته در کلاس‌های درس حضور یافته و حتی امتحانات نهایی خود را داده‌اند، ما برای آزمون سراسری فقط حدود ۳ ساعت وقت آنها را می‌خواهیم که در فضایی با استاندارد بالا حضور داشته باشند. در این ۳ ساعت همه موارد برای داوطلبان رعایت شده است.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه اگر زمان نتایج نهایی آزمون ۹۹ را محاسبه کنیم، آموزش همه دانشجویان این آزمون‌ها از ترم نخست شروع می‌شود، هر چند آموزش ورودی‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ممکن است با تاخیر ۳ تا ۴ هفته‌ای آغاز شود.

 تجدیدنظر در تغییر رشته فرزندان اعضای هیأت‌علمی

غلامی درباره آخرین وضعیت حذف یا اصلاح تسهیلات فرزندان اعضای هیأت‌علمی شامل نقل و انتقال و تغییر رشته بعد از قبولی در کنکور تاکید کرد: تغییر رشته و جابه‌جایی دانشجویان جزو آیین‌نامه‌های معمول دانشگاه‌هاست اما برای اینکه فرزندان اعضای هیات‌علمی به محل زندگی والدین خود بروند، تسهیلاتی در آیین‌نامه دیده شده است. انتقال به محل خدمت والدین هنوز پابرجاست اما تجدیدنظری در تغییر رشته این افراد در حال انجام است.

وی همچنین درباره اصلاح سهمیه‌های کنکور گفت: برای سهمیه‌هایی که به مصوبه مجلس شورای اسلامی نیاز دارد، باید همه کمک کنند لایحه‌ای برای مجلس تهیه شود یا اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این زمینه ورود کرده و طرحی را ارائه دهد.

وزیر علوم درباره نظر اعضای کمیسیون آموزش در خصوص تغییر یا تعلیق کنکورهای ۹۹ تاکید کرد: زمان برگزاری کنکورهای تیرماه و مردادماه تغییر نمی‌کند و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم هیچ فردی موافق تاخیر یا تغییر آزمون‌ها نبود، فقط نگرانی‌هایی که از نظر شیوع کرونا ویروس وجود دارد، مطرح کردند.

ورودی‌های جدید به دانشگاه می‌روند

غلامی در پاسخ به سوالی درباره برگزاری کلاس‌های آموزشی ترم تحصیلی جدید اظهار داشت: پیش‌بینی کامل برای برگزاری آموزش مجازی دانشگاه‌ها انجام شده است و تلاش می‌کنیم توزیع جمعیتی را در ترم آینده برای واحدهای عملی و کارگاهی به گونه‌ای انجام دهیم که دانشجویان با تراکم کمتری در خوابگاه‌ها سرویس بگیرند و سایر دروس به شکل مجازی برگزار شود.

وی با اشاره به حضور نودانشجویان در محیط دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشجویان ورودی جدید ترم آینده به صورت حضوری آموزش می‌بینند چراکه این دانشجویان باید در محیط دانشگاه حضور داشته باشند تا با سیستم و فضای آن آشنا شوند. بعد از برقراری این ارتباط، اگر احساس کردیم این دانشجویان هم باید به محیط آموزش مجازی بازگردند، همانند سایر دانشجویان اقدام خواهیم کرد.

کد خبر 529086 برچسب‌ها دانشگاه‌های ایران دانشگاه - دانشجو کنکور وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون کارشناسی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه های ایران دانشگاه دانشجو کنکور وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون کارشناسی تغییر رشته وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۹۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود

دانشگاه صنعتی شریف در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ورود تمامی دانشجویان در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) که آزمون سراسری برگزار می‌شود به پردیس اصلی دانشگاه ممنوع است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد: آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) برگزار خواهد شد. مطابق اعلام قبلی، جهت برقراری نظم و امنیت، ورود تمامی دانشجویان در روز‌های ذکر شده به پردیس اصلی دانشگاه ممنوع است.

در صورت ضرورت، تردد دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا، فقط از طریق مکاتبه رییس دانشکده مربوطه با مدیریت حراست دانشگاه و صرفا برای موارد بسیار اضطراری امکان پذیر خواهد بود.

دانشجویانی که در روز پنچشنبه در ساختمان آموزش آزمون میان‌ترم دارند، صرفا از طریق درب‌های ورودی پردیس شمالی دانشگاه (گیت بن‌بست تیموری و گیت کنار آسانسور پارکینگ) امکان تردد به ساختمان آموزش را دارند و پل عابر مابین پردیس شمالی و پردیس اصلی بسته خواهد بود.

دیگر خبرها

  • امروز، چهارشنبه آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
  • تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور در مناطق سیل زده اندیشیده شد
  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • واکنش وزیر علوم به انتقادات دانشجویان به عدم حضور در دانشگاه‌ها
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت ورد به جلسه کنکور را دریافت کردند
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • ۳۲۷ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • برگزاری نوبت اول کنکور سراسری با حضور ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی