Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختتامیه جشنواره ملی " از چشم دختران ببینیم " با معرفی نفرات برتر برگزار شد و نمایشگاه جشنواره با ۹۷ اثر در رفسنجان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان وحیده نوری عصر چهارشنبه (18 تیر ) در آئین اختتامیه جشنواره ملی عکس"از چشم دختران ببینیم" و گشایش دومین نمایشگاه جشنواره که در محل گذر فرهنگی گردشگری بنفشه برگزار شد؛ گفت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت جامعه را زنان و بانوان تشکیل می دهند می توان از ایده های آنان در تصمیمات و مدیریت شهری استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو شورای اسلامی شهر رفسنجان افزود: در صورتی که حضور پر رنگ بانوان را داشته باشیم و از دغدغه آن ها اطلاع پیدا کنیم شاهد فضاهایی هستیم که عدالت در آن ها کاملا" رعایت می شود و فضاهایی امن می شوند لذا شهرداری و شورای اسلامی شهر رفسنجان بنا به همه این دلایل در تلاش است تا حضور بانوان پر رنگ تر باشد و از  خواسته های آنان با اطلاع شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری دومین جشنواره ملی " از چشم دختران ببینیم " هم دلیلی بر همین مدعا است؛ ادامه داد: این جشنواره با همت شهرداری، شورای اسلامی شهر رفسنجان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر و دیگر نهادها برگزار شد.

 

 

یک هزار اثر به جشنواره ملی " از چشم دختران ببینیم " ارسال شد

ساجده دهقانی هم در این آئین بیان کرد: شهرداری رفسنجان در کنار اجرای پروژه های عمرانی به دغدغه های فرهنگی شهر هم اهمیت می دهد که در این راستا برای دومین سال جشنواره عکس را پر شورتر و پر نشاط تر اجرا کرد.

 

 

دبیر دومین جشنواره ملی عکس " از چشم دختران ببینیم " ادامه داد: این جشنواره کار خود را از اوایل خرداد ماه امسال شروع کرد و با ارائه فراخوان، بیش از یک هزار اثر از 43 عکاس از سراسر کشور از جمله اصفهان، تهران، تبریز، شیراز، کرمان و ...  به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

 

وی تصریح کرد: 3 داور مطرح کشوری اهل رفسنجان ( عباس بلوچی، حسام الدین باقری و سید محسن سجادی ) این آثار را داوری کردند که 97 اثر انتخاب و به نمایشگاه راه یافت.

 

 

دهقانی بیان کرد: از این 97 نفر 8 نفر در دو بخش دوربینی و موبایلی به عنوان برتر برگزیده شدند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در گذر فرهنگی و گردشگری خیابان بنفشه به مدت 3 روز میزبان علاقمندان است.

 

 

غنیمت شمردن فرصت ها توسط بانوان بسیار حائز اهمیت است

محمد مختاری هم در این آئین گفت: وقتی فرصت هایی در اختیار بانوان قرار می گیرد غنیمت شمرده و از آن فرصت ها استفاده می کنند که بسیار حائز اهمیت است.

 

 

معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان ادامه داد: همه شرکت کنندگان در دومین جشنواره ملی عکس " از چشم دختران ببینیم " برنده هستند زیرا حضور آن ها در این جشنواره مغتنم بوده و نشان دهنده این است که بانوان برای امر هنر اهمیت قائل هستند.

 

 

 

وی افزود: شهرداری رفسنجان طی دو سال و نیم گذشته با شکل گیری پنجمین شورای اسلامی شهر، به مباحث فرهنگی اهمیت خاصی داده است و در این راستا چندین فرهنگسرا در سطح شهر ایجاد کرده است که مورد استقبال عمومی قرار گرفته اند.

 

 

مختاری بیان کرد: دومین جشنواره ملی عکس " از چشم دختران ببینیم " می تواند شوری در جامعه ایجاد کند.

 

بیانیه دومین جشنواره ملی عکس  " از چشم دختران ببینیم " قرائت شد

در ادامه عباس بلوچی، مدیر انجمن سینمای جوان رفسنجان و داور این جشنواره بیانیه دومین جشنواره ملی عکس  " از چشم دختران ببینیم " را قرائت کرد.

این بیانیه به این شرح است:

" عکاسی هنری است که بیش از هنر دیگری با واقعیت رابطه تنگاتنگی دارد، بدون شک حضور هنرمندان عکاس زن در عرصه های مختلف هنری به ثبت لحظات نشان دهنده تلاش و همت بی وقفه آن ها برای  پیشرفت خود و آینده کشور است.

 

 

جشنواره ملی عکس  " از چشم دختران ببینیم " مثالی کوچک و نقطه شروعی برای رسیدن به آمال  وآرزوهای دیرین بانوان است که با همت و تلاش هنرمندان و مسئولان در دومین حرکت خود به صورت ملی و سراسری برگزار شد.

 

 

امید است که این جشنواره استمرار یابد، برای ما تجربه بی نظیر از یک سفر جذاب  در میان هزار فریم عکس را فراهم کرد و اکنون هدیه ما برای شما نمایش 97 اثر از 43 هنرمند عکاس در نمایشگاه است.

 

 

هیئت داوران با افتخار اعلام می دارد بر مبنای احترام به جایگاه هنر عکاسی و با حفظ و رعایت قوانین جشنواره تمام تصاویر رسیده با کدگذاری از سوی دبیرخانه یک بار بازبینی و سپس برمبنای اصول تکنیکی عکاسی، خلاقیت و سوژه یابی و توجه به موضوعات اصلی جشنواره انتخاب یا حذف شده است.

 

 

مجموعه 97 اثر منتخب نتیجه بررسی دقیق و تخصصی  بوده و آثار برگزیده با دقت نظر و وسواس هنری، همفکری و با اتکای دانش و تخصص داوران انتخاب شده اند.

 

 

در بخش کرونا و قرنطینگی نگاه ها خیلی سطحی و ساده انگارانه بود و عکاسان  به لایه های پنهان و اتفاقات درونی موضوع نگاه نکرده بودند، خانواده  و کانون خانواده بطن بسیاری از اتفاقات خوب و بد در این موضوع بود که انتظار می رفت با نگاهی عکاسانه رصد  شود.

 

 

در بخش های موبایلی چون موبایل خود ابزاری برای ثبت لحظات ماندگار پیرامون شده است توجه به این نکته حائز اهمیت است که در کادر بندی ها دقت بیشتری شود تا  در زمان ثبت لحظه ناب تصویر خاص تری پدید آید.

 

 

در پایان هیئت داوران دومین جشنواره ملی عکس " از چشم دختران ببینیم " احترام قلبی خود را به تمام بانوانی تقدیم می کند که می کوشند با ابزار هنر مسیر رسیدن به آینده و جامعه ای پویا و شاد را برای مدیران، جوانان و تلاشگران ایران روشن و پر امید نماید"

 

 

در پایان در بخش اصلی دوربینی نگین محمدی فرد از اصفهان و زهره لک از تهران و در بخش اصلی موبایلی هم سمانه شیرازی از آمل و کوثر علیزاده از رفسنجان تجلیل شدند.

در بخش ویژه دوربینی هم مینا نوعی از تبریز و مهناز نوریان از مشهد و در بخش ویژه موبایلی نیز نگین سیدی از رفسنجان نفر اول و فاطمه شایق از رفسنجان به عنوان نفر دوم تقدیر شدند.

 

 

 

 

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: رفسنجان نمایشگاه عکس شهرداری دومین جشنواره ملی عکس چشم دختران ببینیم شورای اسلامی شهر برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۹۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران

مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران (برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۲) شامگاه چهارشنبه ۵ اردیبهشت با حضور پیمان جبلی رئیس رسانه ملی، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، روسای فدراسیون‌های ورزشی، قهرمانان و افتخارآفرینان کشور و جامعه ورزش در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074646 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در رزن
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد