Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید موسی حسینی کاشانی عصر عصر چهارشنبه در یکصد و نودمین جلسه شورای فرهنگ عمومی قم در تالار شهید آوینی  ، همکاری دستگاه‌های فرهنگی قم در استفاده مشترک از شبکه های اجتماعی را نیز از دیگر موضوع های پیشنهادی برشمرد و اظهار داشت: هر یک از نهادهای فرهنگی مانند شهرداری، آستان حضرت معصومه(س)و آستان مسجد جمکران به لحاظ فرهنگی ظرفیت‌هایی را ایجاد کردند که باید ضمن تعامل با دیگر مجموعه ها زمینه بهره بردن از آن را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم عصر چهارشنبه در یکصد و نودمین جلسه شورای فرهنگ عمومی قم در تالار شهید آوینی اداره کل ارشاد قم، اظهار داشت: خیلی از برنامه هایی که تا قبل از شیوع کرونا در ذهن مسئولان فرهنگی بود، برگزاری آنها در شرایط فعلی غیر ممکن می باشد.

وی  بیان داشت: بنابراین رویکرد برنامه‌ها باید به سمتی سوق پیدا کند، که از ظرفیت‌های که در اختیار داریم، بهترین استفاده را داشته باشیم.

مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی قم با بیان اینکه شیوه اجرای برنامه‌های فرهنگی در دوران کرونا شامل ۱۷ موضوع پیشنهادی می‌باشد، ضمن اشاره به برخی از آنها گفت: در ایام کرونا دوره ها و کارگاه های آموزشی استان باید به صورت مجازی برگزار شود.

حسینی کاشانی برگزاری مسابقه های فرهنگی اجتماعی به صورت مجازی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: مسابقه های شعرخوانی، کتاب خوانی و قصه گویی نیز بخشی از این برنامه های مورد نظر به شمار می‌آید.

وی  برگزاری کمپین های فرهنگی اجتماعی به شکل مجازی را نیز از جمله موارد پیشنهادی به دستگاه های فرهنگی این استان برای اجرا در دوران کرونا ذکر کرد و گفت: تولید محتوای فرهنگی و اطلاع رسانی نیز باید مورد توجه قرار گیرد، که در این زمینه عملکرد حوزه های علمیه جای قدردانی بسیار دارد.

وی با اشاره به برگزاری منبر مجازی به عنوان یکی دیگر از موضوع های پیشنهادی گفت: اداره تبلیغات اسلامی قم این رویکرد را دنبال کرد و با استقبال خوبی نیز مواجه شد.

مدیرکل ارشاد قم با تاکید بر تولید نشریه ها و ویژه نامه‌های مجازی افزود: در ایام کرونا مواردی از قبیل تبلیغات محیطی با محتوای آموزشی و ترویج فرهنگ کتابخوانی و استفاده از کتاب های الکترونیک و خلاصه نویسی و برداشت از آن برای استفاده در فضای مجازی نیز باید مورد اهتمام جدی باشد.

حسینی کاشانی با اشاره به تولید آثار هنری مانند نمایش خانگی و تله تئاتر جهت پخش و انتشار در فضای مجازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با صدا و سیمای استان جهت هدایت تولیدهای نمایشی به این سمت وارد مذاکره شدیم.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌ها و محافل علمی و فرهنگی به صورت ویدیو کنفرانس و همچنین خدمات مشاوره ای به صورت تلفنی و مجازی تصریح کرد: با توجه به محدودیت های موجود ناشی از شیوع کرونا، اگر برنامه های فرهنگی در چارچوب مطالب پیشنهادی فوق شکل بگیرد، دیگر شاهد برگزاری همایش ها و تجمع های غیرضروری نخواهیم بود، از این رو علاوه بر تداوم برنامه های فرهنگی و جلوگیری از توقف آن، به مجموعه بهداشت و درمان نیز کمک زیادی صورت می گیرد.

یکصد و نودمین جلسه شورای فرهنگی عمومی قم به ریاست آیت الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه در قم و همچنین تعدادی از مدیران استانی برگزار و طی آن ۱۷ پیشنهاد جهت اجرای برنامه های فرهنگی توسط نهادهای فرهنگی این استان در ایام شیوع کرونا به تصویب رسید.

برچسب‌ها قم فضای مجازی کتابخوانی نمایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم فضای مجازی کتابخوانی نمایش قم فضای مجازی کتابخوانی نمایش برنامه های فرهنگی شورای فرهنگ شیوع کرونا برنامه ها عمومی قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۹۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری

اسقف «مار ماری امانوئل» امروز (دوشنبه) کمی پس از ساعت ۱۷ به وقت محلی هدف حمله با چاقوی مردی که لباس مشکی به تن داشت، قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، تصاویر وحشتناک از این حمله که به صورت زنده در کانال یوتیوب این کلیسا منتشر شد نشان می‌دهد که این اسقف همزمان با هدف حمله قرار گرفتن به شدت شگفت زده شد و ضارب صورت و سر این اسقف را چندین بار هدف قرار داد.

عبادت کنندگان به سمت اسقف دویدند تا به او که روی زمین افتاده بود، کمک کنند.

پلیس اعلام کرده که این اسقف دچار جراحاتی نشده که زندگی‌اش را در معرض خطر قرار دهد. همچنین یک مرد در این رابطه توسط افسران پلیس دستگیر شده است.

این حمله درست ۴۸ ساعت پس از حمله دیگری با چاقو در استرالیا اتفاق افتاد. در آن حمله، فردی به نام «جوئل کوچی»، ۴۰ ساله پنج زن و یک گارد امنیتی را با ضربات چاقو از پای درآورد و چند تن دیگر را نیز زخمی کرد و در نهایت توسط افسر پلیس کشته شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این اسقف بیش از ۱۷ هزار دنبال کننده در فیسبوک دارد و در دوران کرونا و زمانی شهرت یافت که سیاست قرنطینه دوران کرونا را که توسط مقام‌های سیدنی وضع شده بود به شدت مورد انتقاد قرار داد و آن را «برده داری جمعی» توصیف کرد و مدعی شد که واکسن‌های کرونا بیهوده هستند و زندگی در حالت عادی باعث تقویت ایمنی می‌شود.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • طرح پژوهشی نقشه‌برداری فرهنگی انجام شد
  • نوسانات بازار ارز و طلا، زندگی مردم را با مشکل مواجه می‌کند
  • ضمانت اجرای حفظ حقوق فرهنگی چیست/سیاست‌هایی که رهبر بر آنها تأکید دارند
  • ۴۰ خانه میراثی اطراف حرم شاهچراغ (ع) به اماکن فرهنگی تبدیل می‌شود
  • ۱۳ زبان و گویش ایرانی در معرض نابودی است!
  • برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی
  • زنگ عطار در دبیرستان نمونه عطار نیشابوری نواخته شد
  • «کوچ‌نشینی» و یک تغییر فرهنگی ۸ هزار ساله
  • دو سالانه سرنا نوازی در بیشه خرم‌آباد برگزار می شود