Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز چهارشنبه ۱۸ تیرماه به ریاست آیت الله آملی لاریجانی تشکیل جلسه داد.

در این نشست ابتدا محسن رضایی گزارش کمیسیون ویژه مجمع پیرامون مسائل اقتصادی کشور، علل و راهکارها ارائه کرد.

در ادامه این جلسه طرح الزامات تحقق و عملیاتی شدن سیاست‌های کلی مطرح گردید و بندهایی از این طرح به تصویب اعضای مجمع رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش به منظور تحقق اهداف و عملیاتی شدن سیاست‌های کلی نظام مقرر گردید:
- پس از ابلاغ هر سیاست کلی مخاطب اصلی موظف است با همکاری سایر مخاطبان ذیربط، برنامه جامع تحقق آن سیاست، شامل اقدامات تقنینی و اجرایی لازم را حداکثر ظرف مدت ۶ ماه تهیه و اقدامات عملیاتی آن را آغاز نموده و همزمان یک نسخه از برنامه جامع تحقق را به هیات عالی نظارت ارسال نماید.
- مجلس، دولت، قوه قضائیه و سایر مخاطبان سیاست‌های کلی موظفند در آیین نامه‌های داخلی و فرآیندهای تقنینی، خط مشی گذاری و اجرایی خود، ساز و کار اعمال سیاست‌های کلی را به عنوان اسناد بالادستی لازم الاجرا مدنظر قرار داده و درج نمایند.
- دبیرخانه مجمع با همکاری مستمر صداوسیما و دستگاه‌های فرهنگی و سایر رسانه‌ها برنامه‌ریزی لازم را جهت تبیین سیاست‌های کلی، اطلاع رسانی نظام مند و تبدیل سیاست‌ها به گفتمان عمومی انجام دهد.
- اعمال نظارت کارآمد بر حسن اجرای سیاست‌های کلی براساس شاخص‌های ارزیابی توسط هیات عالی نظارت در چارچوب آیین نامه نظارت که به تصویب مقام معظم رهبری می‌رسد صورت می‌پذیرد.
تبصره: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی جهت ارزیابی انطباق و عدم مغایرت با سیاست‌های کلی به هیات عالی نظارت ارسال گردد.

پربیننده ترین خبر خوب بـرای بازنشستگان تامین‌اجتماعی انتقاد "دکتر معلمان" از نحوه رتبه‌بندی کنکور 99 لغو می‌شود؟ خوشگذرانی ایوانکا ترامپ در تعطیلات +عکس رهاسازی جسد یک کرونایی در خیابان! +عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آیت الله آملی لاریجانی شورای عالی انقلاب فرهنگی مجمع تشخیص مصلحت نظام محسن رضایی مسائل اقتصادی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت سیاست های کلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زهرا شجاعی سیاست را زنانه می‌فهمید و سیاستمداری توانمند در دنیای مردانه سیاست بود /به شکوفه‌ها، به باران، برسان سلام ما را

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنابر آنچه شرق روایت کرده، در بیانیه مجمع زنان اصلاح طلب آمده است:


«فَتَقَبَّلَهَا رَبُّهَا بِقَبُولٍ حَسَنٍ وَأَنبَتَهَا نَبَاتًا حَسَنًا»

سیده زهرا شجاعی
از میانمان رفت
خبری تلخ که جانمان را مدام بیشتر می‌خراشد.

ما امروز تنها، دبیرکل حزب، هم‌فکر و یا معلم‌مان را از دست نداده‌ایم، بلکه سیاست مداری توانمند در دنیای مردانه سیاست و پشتوانه‌ای عظیم و چهره‌ای اثرگذار در عرصه مدیریت، سیاست و اخلاق را از دست داده‌ایم.

مجمع زنان اصلاح‌طلب نه تنها یک حزب که نمادی بود از استمرار امید به سیاست‌ورزی زنان و زنانه شدن میدان مردانه‌ی سیاست.

زهرا شجاعی سیاست را زنانه می‌فهمید و قدرت برایش نه هدف بود و نه حتی وسیله. او زنی بود سازنده و نهادساز که از این مسیر همواره دل در گروی اعتلای جامعه زنان ایران داشت. چه آن زمان که در قامت دولت‌زن و مدیر ارشد دولت اصلاحات به ایجاد نهادهای ماندگار، ساختار و تشکیلات اثربخش در عرصه زنان پرداخت و چه آن هنگام که با فراغت از مسئولیت در کسوت زن سیاستمدار، به نهادسازی در حوزه سیاسی زنان و تأسیس حزب و تشکل سیاسی همت گمارد؛ با خیراندیشی همه دغدغه خود را در ساختار سازی و متشکل نمودن فعالیت های زنان متمرکز نمود. می‌دانست مساله اقتدار است، اقتداری که از ذات مادرانه‌ی زن می‌آید و حاصلش پذیرش تفاوت‌ و تکثر است. حاصلش گذشت به‌هنگام، فداکاری به وقت و ایستادن استوار بر سر اصول است.

سیاست‌ورزی مادرانه امری‌است فراتر از جنسیت و اصلاح‌طلبی در معنای دقیقش، نماد آن است. صبوری، ایستادگی، آرمان‌خواهی، گذشت و تلاش مستمر بی‌آنکه به دنبال سهمی برای خود باشی. مساله در سیاست‌ورزی مادرانه نجات پاره‌تن -وطن- است. نوعی استراتژی‌ برای محافظت از آنچه چون جان فرزند مقدس است: «ایران».

زهرا شجاعی رسم مادری در سیاست را بلد بود. هوشمندانه هر فرصتی را مغتنم می‌شمرد تا ایران سربلند بماند. چه آن‌هنگام که عضو کابینه سید محمد خاتمی بود و مطالعات زنان را به یاری ده‌ها زن اندیشمندی که حتی تفاوت فکری معناداری با او داشتند در ایران رسمیت بخشید، چه آن موقع -خرداد ۱۴۰۰- که به نمایندگی از جبهه اصلاحات به وزارت کشور رفت و در مقام رجل سیاسی برای ریاست‌جمهوری اعلام نامزدی نمود.

زهرا شجاعی نه فقط در مقام دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب یا عضو کابینه دولت اصلاحات، که در هیات یک «زن» با تمام ویژگی‌هایش مادرانه زیست، مادرانه اندیشید و تا همین آخرین روزها کوشید تا «امید» میانمان زنده بماند.

زهرا شجاعی مادرمان بود، انسان را می‌فهمید و ما امروز در یادگارش، مجمع زنان اصلاح‌طلب، داغ‌دیده و با دلی سرشار از اندوه، درگذشت این زنِ استوار، مصلح، قرآن‌پژوه و فرهیخته‌ای که عمر پربرکت خود را وقف ارتقاء جایگاه زنان و پیشبرد اصلاحات در ایران نمود را به زنان و مردان آزاده ایران، همه دوستان و همراهانش، اعضای مجمع زنان اصلاح‌طلب و به ویژه همسر بزرگوارش جناب آقای دکتر توانا و دختران داغدارش تسلیت می‌گوییم و استوار بر سر آرمان‌ها و آرزوهایش به فردایی می‌نگریم که مسئولیتمان را دو چندان کرده است.

«سفرت به‌خیر! اما، تو و دوستی، خدا را
چو ازین کویرِ وحشت به سلامتی گذشتی
به شکوفه‌ها، به باران، برسان سلامِ ما را»
که شکوفه نشان امید و باران نشان آبادانی و آزادی‌ست...

مجمع زنان اصلاح‌طلب
۸ فروردین ۱۴۰۳

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888644

دیگر خبرها

  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد / مصوبه دولت اصلاح شود
  • شورای‌ عالی نظام‌پزشکی: در تعرفه‌های مصوب دولت بازنگری شود
  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود
  • مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است
  • بیانیه مجمع زنان اصلاح‌طلب درباره «زهرا شجاعی»
  • نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها
  • زهرا شجاعی سیاست را زنانه می‌فهمید و سیاستمداری توانمند در دنیای مردانه سیاست بود /به شکوفه‌ها، به باران، برسان سلام ما را
  • اجرای موفق سیاست «درهای باز، نوآوری باز» در سازمان انرژی اتمی
  • تسلیم کارزار ۱۶ هزار نفری جامعه پزشکی به قوه قضاییه
  • ببینید | حساب‌کتاب تلخ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از حقوق کارگران: صد سال کار فقط ۱۰ میلیارد تومان!