Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@03:51:08 GMT

آغاز برداشت لیموترش در خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۹۹۲۹

آغاز برداشت لیموترش در خوزستان

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ایرج نوروزی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برداشت لیموترش از سوی باغداران آغاز شد و پیش بینی می‌شود امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن از باغات استان برداشت شود.

او افزود: میزان ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن لیموترش در بازه زمانی نیمه دوم خرداد تا نیمه مرداد ماه از باغات استان برداشت خواهد شد که باتوجه به توسعه سطوح بارور، انجام عملیات فنی و توصیه‌های ترویجی کارشناسان و محققان باغبانی به باغداران و شرایط مناسب جوی پارسال، شاهد رشد ۱۲ درصدی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزی بیان داشت: سطح باغات لیموترش استان یکهزار و ۴۵۰ هکتار است و از این مقدار ۹۱۰ هکتار بارور و ۵۴۰ هکتار نهال است و شهر‌های مهم تولیدکننده دزفول، شوش، اندیمشک و شوشتر هستند و باتوجه به کیفیت بالای لیموترش و دارا بودن شاخصه‌هایی نظیر آبداربودن، طعم، عطر و رنگ منحصر به فرد، پوست نازک و درشتی میوه، این محصول از بازارپسندی مطلوبی برخوردار بوده که بصورت تازه خوری و آبلیموگیری بطور وسیع در کارگاه‌های کوچک و خانگی مصرف می‌شود.

‌سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: با توجه به قیمت مطلوب لیموترش و ثبات نسبی قیمت طی سال‌های گذشته، استقبال خوبی از توسعه کشت این محصول درحال انجام است و سازمان جهاد کشاورزی نیز ضمن جلوگیری از ورود نهال آلوده به استان و تولید نهال استاندارد در نهالستان‌های درون استان، اقدام به تامین و توزیع یارانه نهال به متقاضیان و توصیه ارقام پرمحصول جدید با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد می‌کند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۹۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد

 یحیی رمضانی گفت: سم پاشی به موقع ۲۵ درصد افزایش بهره وری در تولید را به همراه خواهد داشت که در ۵۰ هزار هکتار معادل ۱۰ هزار تن محصول بیشتری به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان برداشت خواهد شد.

او گفت : برای مبارزه با آفات و بیماری‌هایی همچون سن گندم، علف هرز، سوسک سیاه و زنگ زرد مهم‌ترین عامل سم پاشی به موقع است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بجنورد با اشاره به اینکه کشاروزان هزینه لازم برای خرید سم را ندارند افزود: با تعدادی از سم فروشان قرار دادی منعقد شده تا سم لازم را دراختیار کشاورزان قرار دهند و در زمان برداشت محصول وجه خود را دریافت کنند.

رمضانی گفت : هشت گروه از کارشناسان جهاد کشاورزی از مرحله کاشت، داشت و برداشت با آموزش‌های لازم در کنار کشاورزان ۵۰ هزار هکتار از ارضی دیم و آبی بجنورد برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها فعال هستند.

باقر پورفرماندار بجنورد در بازدید از مزارع کشاورزی گفت: برای بخش کشاورزی این شهرستان اعتباراتی حدود ۵۷ میلیارد تومان را اختصاص داده اند و همچنین به منظور مبارزه با این آفت‌ها برنامه سم پاشی را بصورت یکپارچه در نظر دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت پنج هزار تن دانه روغنی کلزا در شوشتر
  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • هماهنگی‌های لازم برای برداشت گندم در بخش سعدآباد انجام شد
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد