Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@07:15:27 GMT

مصر: داعش به مناطق غربی لیبی بازگشته است

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۰۳۸۱

مصر: داعش به مناطق غربی لیبی بازگشته است

به نوشته الیوم السابع، شکری گفت: همه باید با کشورهایی که به حاکمیت ما احترام نمی‌گذارند و ثبات را در شرق مدیترانه برهم می‌زنند مقابله کنیم.  
وی افزود: ارتش ملی لیبی کنترل شرق لیبی را افزایش داده و ثبات را به این منطقه بازگردانده است؛ اما شبه‌نظامیان به دنبال تحقق منافع و ایدئولوژی خود آن هم به حساب مردم لیبی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
شکری اضافه کرد: سال ۲۰۱۵ داعش با کشتن ۲۱ مصری جامعه جهانی را تحت تاثیر قرار داد و این جنایت، جامعه جهانی را بر آن داشت تا خواستار مبارزه با گروه‌های تروریستی شوند، اما متاسفانه داعش بار دیگر به غرب لیبی برگشته است و تاکید می‌کنم که جامعه جهانی ملزم به مبارزه با گروه‌های تروریستی در لیبی و محکوم کردن کسانی است که از آنها حمایت می‌کنند.
وزیر خارجه مصر در پایان گفت: شرایط در لیبی به دلیل نیروهای منطقه‌ای که از تروریست‌ها حمایت می‌کنند بدتر شده است و این موضوع خطری برای مصر محسوب می‌شود و هیچ تهدیدی را تحمل نخواهیم کرد.  
دولت مصر از نیروهای ژنرال خلیفه حفتر موسوم به ارتش ملی لیبی در شرق این کشور حمایت می‌کند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با هدف برکناری معمر قذافی حاکم وقت این کشور، با تنش‌های سیاسی و درگیری‌های نظامی بسیار گسترده‌ای روبه‌رو بوده است.
این کشور در نهایت به ۲ بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد و برخی کشورها از جمله ترکیه، قطر و ایتالیاست و در بخش شرقی و جنوب نیز خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش بر امور مسلط شده است که از سوی کشورهایی مانند عربستان، روسیه، فرانسه، مصر، امارات متحده عربی، یونان و قبرس حمایت می‌شود.

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش مصر لیبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش مصر لیبی گروه تروریستی داعش مصر لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۰۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف نوشاد عالمیان از جام جهانی ماکائو

بازیکن تنیس روی میز ایران دومین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی ماکائو را نیز واگذار کرد.   به گزارش ایسنا، در دومین روز جام جهانی تنیس روی میز ماکائو، نوشاد عالمیان برابر بازیکن ۲۲ساله سوئدی مغلوب شد. عالمیان در رقابت با مورگارد که در رنکینگ ۲۰ جهان قرار دارد با نتیجه سه بر یک شکست خورد.   عالمیان در گروه شانزده جام جهانی ماکائو با بازیکنان مصر و سوئد هم‌گروه است و از هر گروه یک نفر راهی جدول حذفی می‌شود. او روز گذشته مقابل بازیکن مصر شکست خورده بود. نوشاد عالمیان با این دو باخت از صعود به مرحله بعد بازماند.   نتیجه بازی به شرح زیر است: نوشاد عالمیان از ایران (رنکینگ ۷۲ جهان) ۱ - ۳ ترولس مورگارد از سوئد (رنکینگ ۲۰ جهان) امتیاز:۱۱ - ۶، ۱۳ - ۱۱، ۱۱ - ۱۳، ۸ -۱۱ کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شوی غربی برای حمایت از جنگ‌طلبی صهیونیست‌ها | دست بسته گروه ۷ در برابر ایران
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • هوای اصفهان در برخی مناطق ناسالم برای همه
  • مهاجرین افغانستانی بازگشته در خطر انفجار مین
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟
  • حذف نوشاد عالمیان از جام جهانی ماکائو