Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسلامی وزیر راه و شهرسازی در برنامه متن حاشیه با بیان اینکه راه آهن چابهار زاهدان به عنوان محور شرقی کشور محسوب می‌شود گفت: این راه‌آهن در بحث ترانزیت و توسعه صنایع معدنی به ویژه در محور شرقی کشور بسیار مهم است.

او افزود: این پروژه یکی از برنامه‌های زیرساختی است که بندر شهید بهشتی در چابهار را به شبکه ریلی متصل می کند و با توجه به ضرورت آن سعی شد از منابع صندوق توسعه ملی متناسب با پیشرفت کار استفاده شود و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم بتوانیم این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: اقدامات مهم محیطی و اتصال آن به کریدور شمال به جنوب برای انتقال بار و اتصال به اروپا در شکوفایی اقتصادی و بهبود کیفیت زندگی مردم تاثیر بسیار قابل توجهی دارد و با توجه به توسعه سواحل مکران این پروژه برای شکوفایی کشور بسیار با اهمیت است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این پروژه توسط قرارگاه خاتم الانبیا در حال ساخت است گفت: این پروژه ۱۰۰% دولتی است و ما برای ریل گذاری و روسازی این پروژه از شرکت تراورس استفاده کرده ایم و تاکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه در بحث زیرساختی به ۵۰ درصد رسیده و امیدواریم بتوانیم تا چند ماه آینده پیشرفت آن را به رشد ۱۰۰ درصدی برسانیم.

اسلامی با بیان اینکه طول این پروژه ۶۳۰ کیلومتر است گفت: با ایجاد خطوط ریلی فرعی این مسیر به ۷۳۰ کیلومتر می رسد و تا کنون حجم سرمایه‌گذاری که برای آن انجام شده دو هزار میلیارد تومان است که البته ارزش این پروژه بسیار بیشتر از ۲۰۰۰ میلیارد تومان است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری که برای این پروژه لازم است حدود ۵ هزار میلیارد تومان است و ساخت  این پروژه توسط پیمانکاران داخلی و مهندسان ایرانی انجام شده و در راستای استفاده از تولید داخل سعی شده تمامی ریل مورد نیاز این پروژه توسط کارخانجات داخلی تامین شود و ما برای اولین بار موفق شدیم که از جنس داخلی از جمله ریل و سوزن داخلی بدون هیچ وابستگی به کشورهای خارجی استفاده کنیم.

افزایش قیمت مسکن متاثر از نوسانات بازارهای موازی

اسلامی با اشاره به اینکه افزایش قیمت مسکن  تنها متاثر از عرضه و تقاضا نیست گفت: ایجاد نوسانات در بازارهای موازی از جمله ارز، طلا و سکه و کاهش ارزش پول ملی به طور طبیعی باعث شده که بسیاری از منابع به سمت بازار مسکن هدایت شود و این امر در افزایش قیمت مسکن هم بسیار موثر بوده است.

او افزود: از دهه ۷۰ و همزمان با افزایش نرخ ارز و ایجاد تورم در سایر بخش ها شاهد آن هستیم که با افزایش قیمت در این بازارها ، قیمت مسکن و اجاره هم به صورت پیوسته افزایش می یابد.

او یادآور شد :مهمترین برنامه دولت آن است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده که بتوانیم اقشار متوسطه جامعه را صاحب خانه کنیم.

 

بیشتر بخوانید

پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن با اولویت جوانانی که تازه ازدواج کرده‌‎اند

وزیر راه و شهرسازی گفت: اهتمام دولت آن است که با اخذ مالیات از خانه های خالی بازار مسکن را به سمت ثبات و کاهش قیمت هدایت کند.

 

 

در حال تکمیل../

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار مسکن اجاره بها راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نرخ دلار و درهم و رشد قیمت یورو

قیمت دلار و درهم در معاملات امروز مرکز مبادله ثابت ماند اما قیمت حواله و اسکناس یورو افزایش یافت.

به گزارش مشرق، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا امروز (چهارشنبه ۸ فروردین) در مرکز مبادله ۴۳ هزار و ۴۷۲ تومان معامله شد؛ همچنین قیمت حواله دلار آمریکا ۴۰ هزار و ۵۵۳ تومان بود. بدین ترتیب قیمت اسکناس و حواله دلار در مرکز مبادله همچون روز گذشته بدون تغییر ماند.

هر اسکناس یورو امروز با ۸۹ تومان افزایش به قیمت ۴۷ هزار و ۶۹ تومان معامله شد و نرخ حواله یورو نیز با ۸۲ تومان افزایش قیمت به ۴۳ هزار و ۹۰۷ تومان رسید.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری ۱۱ هزار و ۸۳۷ تومان و حواله درهم ۱۱ هزار و ۴۲ تومان داد و ستد شد که نسبت به روز گذشته تغییر نداشت.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی مهم مشاوران املاک از قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳؛ خانه بخریم یا نخریم؟
  • ثبات نسبی بازار طلا در روز رشد بهای طلای جهانی
  • ثبات نرخ دلار و درهم و رشد قیمت یورو
  • رونق بازار مسکن در گرو افزایش و مشارکت های مردمی است
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید + جدول
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد
  • پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ / جدیدترین قیمت خانه در تهران