Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-16@14:54:35 GMT

بازار مسکن متاثر از قیمت سکه و ارز

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۰۵۶۷

صراط:

اسلامی وزیر راه و شهرسازی در برنامه متن حاشیه با بیان اینکه راه آهن چابهار-زاهدان به عنوان محور شرقی کشور محسوب می‌شود گفت: این راه‌آهن در بحث ترانزیت و توسعه صنایع معدنی به ویژه در محور شرقی کشور بسیار مهم است.

او افزود: این پروژه یکی از برنامه‌های زیرساختی است که بندر شهید بهشتی در چابهار را به شبکه ریلی متصل می کند و با توجه به ضرورت آن سعی شد از منابع صندوق توسعه ملی متناسب با پیشرفت کار استفاده شود و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم بتوانیم این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: اقدامات مهم محیطی و اتصال آن به کریدور شمال به جنوب برای انتقال بار و اتصال به اروپا در شکوفایی اقتصادی و بهبود کیفیت زندگی مردم تاثیر بسیار قابل توجهی دارد و با توجه به توسعه سواحل مکران این پروژه برای شکوفایی کشور بسیار با اهمیت است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این پروژه توسط قرارگاه خاتم الانبیا در حال ساخت است گفت: این پروژه ۱۰۰% دولتی است و ما برای ریل گذاری و روسازی این پروژه از شرکت تراورس استفاده کرده ایم و تاکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه در بحث زیرساختی به ۵۰ درصد رسیده و امیدواریم بتوانیم تا چند ماه آینده پیشرفت آن را به رشد ۱۰۰ درصدی برسانیم.

اسلامی با بیان اینکه طول این پروژه ۶۳۰ کیلومتر است گفت: با ایجاد خطوط ریلی فرعی این مسیر به ۷۳۰ کیلومتر می رسد و تا کنون حجم سرمایه‌گذاری که برای آن انجام شده دو هزار میلیارد تومان است که البته ارزش این پروژه بسیار بیشتر از ۲۰۰۰ میلیارد تومان است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری که برای این پروژه لازم است حدود ۵ هزار میلیارد تومان است و ساخت  این پروژه توسط پیمانکاران داخلی و مهندسان ایرانی انجام شده و در راستای استفاده از تولید داخل سعی شده تمامی ریل مورد نیاز این پروژه توسط کارخانجات داخلی تامین شود و ما برای اولین بار موفق شدیم که از جنس داخلی از جمله ریل و سوزن داخلی بدون هیچ وابستگی به کشورهای خارجی استفاده کنیم.

افزایش قیمت مسکن متاثر از نوسانات بازارهای موازی

اسلامی با اشاره به اینکه افزایش قیمت مسکن  تنها متاثر از عرضه و تقاضا نیست گفت: ایجاد نوسانات در بازارهای موازی از جمله ارز، طلا و سکه و کاهش ارزش پول ملی به طور طبیعی باعث شده که بسیاری از منابع به سمت بازار مسکن هدایت شود و این امر در افزایش قیمت مسکن هم بسیار موثر بوده است.

او افزود: از دهه ۷۰ و همزمان با افزایش نرخ ارز و ایجاد تورم در سایر بخش ها شاهد آن هستیم که با افزایش قیمت در این بازارها ، قیمت مسکن و اجاره هم به صورت پیوسته افزایش می یابد.

او یادآور شد :مهمترین برنامه دولت آن است که بتوانیم اقشار متوسطه جامعه را صاحب خانه کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اهتمام دولت آن است که با اخذ مالیات از خانه های خالی بازار مسکن را به سمت ثبات و کاهش قیمت هدایت کند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی مالیات از خانه های خالی بازار مسکن صراط وزیر راه و شهرسازی افزایش قیمت قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۰۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار ۶۶ هزار تومان شد

آفتاب‌‌نیوز :

فارس نوشت: از ابتدای معاملات امروز ۲۵ فروردین، قیمت دلار در بازار غیررسمی افزایش یافته است.

قیمت دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا در بخش اسکناس بدون تغییر ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و در بخش حواله ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان کشف قیمت شد.

دلار در صرافی‌ها امروز در زمان تنظیم گزارش، به نرخ ۴۳ هزار و ۲۵۹ تومان خریداری و با نرخ ۴۳ هزار و ۸۷۰ تومان فروخته شد.

همچنین یورو امروز در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۷ هزار و ۲۸۳ تومان معامله شد، اسکناس درهم امارات ۱۱ هزار و ۸۶۳ تومان ارزش‌گذاری شد.

بررسی میدانی بازار ارز نشان می‌دهد، دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۶۵ هزار و ۹۵۰ تومان معامله شد؛ معاملات دلار در بازار غیررسمی طی یک ماه گذشته نوسانی بوده است، در جریان معاملات امروز نرخ دلار در بازار افزایش ۱۷۰۰ تومانی داشته است.

قیمت انواع سکه و طلا

امروز در میدان فردوسی سکه طرح قدیم با رشد دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی به نرخ ۴۲ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با افزایش یک میلیون و ۸۱۹ هزار تومانی به قیمت ۴۵ میلیون و ۶۰۴ هزار تومان معامله شد و حباب آن افزایش یافته است.

امروز حباب سکه امامی به ۸ میلیون و ۹۳۴ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی به ۵ میلیون و ۷۴۲ هزار تومان رسید؛ نیم سکه در بازار به نرخ ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان داد و ستد شد، ربع سکه به قیمت ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه یک گرمی به نرخ ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۳ میلیون و ۸۲۸ هزار تومان در هر گرم قیمت‌گذاری شد، همچنین امروز هر مثقال طلای ۱۸ عیار، ۱۶ میلیون و ۵۲۳ هزار تومان نرخ‌گذاری شد؛ نرخ طلای آب شده نیز هر مثقال ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

در حال حاضر هر اونس طلا (معادل ۳۱. ۱۳۲گرم)، با کاهش ۱. ۳۳ درصدی هر اونس طلا ۲۳۴۴ دلار است.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری بلندمدت و ویژگی‌های آن در بازار کریپتو
  • پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳ | برای خرید مسکن در ارزان‌ترین نقظه تهران باید این مقدار هزینه کنید
  • روند قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان
  • نرخ رهن بازار مسکن در تهران؛ رهن کامل در این منطقه با یک میلیارد
  • فوبیای وام مسکن
  • ۵ پیش‌بینی درباره نرخ اجاره در سال جدید/ آرامش چگونه به بازار اجاره بازمی‌گردد؟
  • نرخ خرید در بازار مسکن تهران؛ مسکن در این منطقه۴۰ میلیون تومان!
  • الاکلنگ سرمایه‌گذاران کوچک با عرضه مسکن
  • دلار ۶۶ هزار تومان شد