Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شیوه برخورد وزارت علوم با مدارک جعلی، اظهار کرد: متاسفانه برخی ها در حوزه جعل مدارک دانشگاهی در حال فعالیت هستند و انتشار این موضوع باعث سست شدن آموزش عالی کشور می‌شود. وجود مدارک جعلی در کشور امری است که نباید وجود داشته باشد اما حجم تبلیغات و اخبار درباره جعلی بودن مدارک دانشگاهی بسیار فراتر از واقعیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نحوه استعلام مدارک جعلی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه درباره نحوه استعلام مدارک جعلی، اظهار کرد: وزارت علوم در این رابطه دو اقدام انجام داده است. یکی قانون اجرای مقابله با تقلب است که به این وسیله با مراکز و موسساتی که جعل مدرک را انجام می‌دهد برخورد می‌کنیم. در دانشگاه‌ها و استان ها، شورای نظارت و ارزیابی و مجموعه‌های حراست‌ها ماموریت دارند که این مسائل را رصد کنند.

او اضافه کرد: اقدام دومی که در حال انجام است و این تقلب‌ها را بی اثر می‌کند سامانه جامع استعلام صحت مدارک است که در حال تکمیل آن هستیم. به وسیله این سامانه هر دستگاه، سازمان و یا نهادی می‌تواند برای هر مدرک تحصیلی که از شخصی دریافت می‌کند، با وارد کردن اطلاعات برخط استعلام صحت مدرک را هم از نظر تعلق به موسسه و هم از نظر محتوای مدرک بگیرد.

بیشتر بخوانید

وزیر علوم زمزمه‌های تغییر زمان کنکور توسط اعضای مجلس را رد کرد

غلامی درباره فرآیند اجرای سامانه جامع استعلام صحت مدارک، بیان داد: استعلام بخشی از این اطلاعات قابل دسترس است و تعداد کمی از دانشگاه‌ها در حال بارگذاری اطلاعات هستند. در کنار آن دانشگاه‌های غیر دولتی و بعضی از موسسات کوچک هم روی مدارک تحصیلی بارکد‌هایی را نصب می‌کنند که می‌توان با اسکن این کد توسط موبایل مشخص کرد که اطلاعات این مدرک درست است یا خیر.

مکانیزم های کنترل صحت مدرک را فعال می کنیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تلاشمان این است که بتوانیم در کوتاه‌ترین مدت مکانیزم‌های کنترل صحت مدرک را فعال کنیم و از این شیوه برای اطلاع از صحت مدارک استفاده کنیم تا اینکه دنبال افرادی بگردیم که اقدام به جعل مدرک می‌کنند.

او در ادامه تاکید کرد: از همه نهاد‌ها حکومتی، قوای سه گانه و حتی بخش‌های خصوصی درخواست می‌کنیم که از دریافت و پذیرش مدارک بدون استعلام خودداری کنند.

نحوه برخورد با متخلفان

او در ادامه درباره نحوه برخورد با افرادی که مدارک جعلی اخذ کرده باشند، ادامه داد: در این وضعیت دو اتفاق می‌افتد، ابتدا اینکه اگر محرز شود که مدرک شخصی جعلی است مدرک بلااثر می‌شود و این لغو مدرک تبعات قانونی دارد، در هر سطح و سازمانی استفاده‌ای از این مدرک شده باشد همه آن‌ها لغو می‌شود و تمام امتیازاتی که به واسطه مدرک تقلبی اخذ شده باشد بی اثر خواهد شد. برخورد دوم هم توسط قوه قضائیه اتفاق می‌افتد.

غلامی در پایان گفت: تقلب علمی باید پیگیری، مدرک تقلبی لغو شده و جریمه و خسارت آن هم پرداخت شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش عالی جعل مدرک مدارک جعلی وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۰۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه شاهد نیروی حفاظت فیزیکی جذب می‌کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شرایط عمومی و اختصاصی لازم برای متقاضیان طبق فراخوان یاد شده به شرح ذیل است:
شرایط عمومی:
داشتن تابعیت ایران و اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
نداشتن اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر و نداشتن سابقه محکومیت جزائی مؤثر
داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می‌شوند
شرایط اختصاصی:
داوطلبان دارای مدرک تحصیلی کاردانی یا کارشناسی باشند. (تمامی رشته‌‎ها)
داوطلبان دارای کارت پایان خدمت یا معافیت باشند. کارت معافیت پزشکی پذیرفته نمی‌شود
حداکثر سن ۳۰ سال تمام (متولدین ۱۳۷۳/۰۳/۰۱ به بعد)
قد حداقل ۱۷۵ سانتیمتر
لازم به ذکر است داوطلبین واجد شرایط پس از طی نمودن مراحل مصاحبه عمومی و اختصاصی جذب می‌شوند.
مدارک مورد نیاز: ۱ ـ تصویر کارت ملی پشت و رو ۲ ـ تصویر تمام صفحات شناسنامه ۳ ـ تصویر کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم (پشت و رو) ۴ ـ تصویر آخرین مدرک تحصیلی ۵ ـ دو قطعه عکس ۴*۳
یادآوری می‌شود این فراخوان از تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۹  تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ بر روی پایگاه اینترنتی اعتبار خواهد داشت.
متقاضیان لازم است به منظور تماس و هماهنگی، شماره تلفن و شماره همراه خود را با مدارک خواسته شده به اداره حفاظت فیزیکی دانشگاه تحویل نمایند.

دیگر خبرها

  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • واحد علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • مهارت‌آموزی مشکل مدرک‌گرایی و بیکاری را حل می‌کند
  • صنعت اسباب بازی، مسئله جدی دانشگاه‌های جهان
  • مدل دانشگاهی تمدن ایرانی الگوی ۲۰۰ دانشگاه در دنیا است
  • برترین مدرک بین‌المللی داوری بدمینتون در دستان داور قمی
  • دانشگاه شاهد نیروی حفاظت فیزیکی جذب می‌کند
  • داور قمی برترین مدرک بین المللی داوری بدمینتون را کسب کرد