Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، عصر امروز شصت و دومین نشست شورای گفت‌وگوی گیلان و چهارمین نشست این شورا در سال جاری با حضور محمد خزاعی، دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی و اعضای شورای گفت‌وگوی گیلان در سالن غدیر استانداری برگزار شد.

در این نشست راهکار‌های پیشنهادی جهت بهبود صنعت چای از طریق تقویت صندوق حمایت از توسعه صنعت چای و همچنین مشکلات ناشی از سیاست‌های ارزی دولت و تأثیرات آن بر فضای کسب‌وکار موردبررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صنعت چای، موضوعی بود که شورای گفت‌وگوی گیلان به آن پرداخت و رئیس سازمان چای نیز گزارشی در این زمینه ارائه کرد.

به گفته رئیس سازمان چای کشور، این محصول پرمصرف قبلاً از خارج ارزان وارد می‌شد، اما طی دو سال گذشته حضور چای‌کاران در بازار بیشتر ملموس است.

حبیب جهان‌ساز می‌گوید در سال‌های اخیر به چای‌کاران سرمایه در گردش و تسهیلات ارزان‌قیمت ارائه می‌شود و علاوه بر آن در به‌زراعی نیز دست کشاورزان را می‌گیرند.

به گفته وی، باید صندوق حمایت از چای‌کاران تقویت شود تا با توسعه آن آرامش برای کشاورزان به ارمغان آید.

دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) نیز در این نشست اظهار کرد: صنعت چای، برنج و گردشگری ارکان اقتصادی گیلان هستند.

محمد خزاعی با اشاره به کاهش درآمد کشور ازجمله تشدید تحریم‌ها و کاهش فردش نفت افزود: نابسامانی‌ها و ناکارآمدی‌ها در شرایط کنونی، فعالان اقتصادی را بیشتر اذیت می‌کند.

وی حمایت از بخش خصوصی را راه نجات اقتصاد کشور برشمرد و گفت: تجار، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی هستند.

دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) با اشاره به کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی اتاق بازرگانی، اظهار کرد: ICC تنها نماینده بخش خصوصی در جهان است که از کسب‌وکار خصوصی و رقابت آزاد حمایت می‌کند.

او با اشاره به فعالیت کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی گفت: این کمیته ضمن برقراری ارتباط فعالین اقتصادی کشور با ICC فعالیت‌های خود را از طریق ۹ کمیسیون بانکی، بیمه، تسهیلات گمرکی و تجاری، حقوقی و داوری، تجارت و سرمایه‌گذاری، مالیات، اقتصاد دیجیتالی، محیط‌زیست و انرژی انجام می‌شود.

خزاعی، تسهیل مبادلات فعالیت‌های تجاری و اقتصادی بین‌المللی، ایجاد هماهنگی در روابط اقتصادی بین‌المللی در کلیه بخش‌های اقتصادی، مشارکت با کمیته‌های ملی کشور‌های عضو ICC برای نیل به رشد و توسعه اقتصادی و تقویت بنیه حقوقی و بین‌المللی اتاق‌های بازرگانی را از اهداف و برنامه‌های کمیته ایرانی ICC برشمرد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت چای اقتصاد کشور کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی چای کاران صنعت چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۰۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالف است؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، در بخشی از بیانیه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران آمده است:

اسباب نگرانی است که نمایندگان مردم در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در تازه‌ترین تصمیم خود با بی‌توجهی به پیشنهاد منطقی، کارشناسانه و مبتنی بر منافع ملی که توسط فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار در مورد تعیین روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات پایان هفته ارائه شده بود، در اصلاح لایحه ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با کاهش ساعات کاری هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت، روزهای کاری را نیز شنبه تا چهارشنبه و تعطیلات دو روزه پایان هفته را روزهای پنجشنبه و جمعه تعیین کردند.

تصمیم اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در صورت تایید نهایی و تبدیل به قانون جاری کشور، قطع ارتباط اقتصاد کشور با بازارهای بین‌المللی را به چهار روز در هفته افزایش می‌دهد و روشن است که در شرایط تحریم و محدودیت‌های خارجی و تنگناهای داخلی، ضمن تحمیل زیان مضاعفی بر اقتصاد کشور خصوصاً در شرایط دشوار کنونی، نقض اکید منویات مقام معظم رهبری در دستیافت به اهداف شعار سال خواهد بود.

ساعات کاری هفته کاهش یافت | افزودن یک روز به تعطیلات رسمی هفته


در ادامه این بیانیه آمده است: از موضوع تعطیلی ایام پایان هفته، نمودی از تجمع و یکدستی خواسته‌های فعالان اقتصادی و سایر شقوق اجتماعی کشور است که در همراهی با یکدیگر و با انتشار سیلی از بیانیه، اطلاعیه، مصاحبه و اظهارنظرات، تلاش می‌کنند تا از خواسته و آرزوی سربازان خط مقدم اقتصادی کشور که مجدداً نادیده انگاشته شده را به جهت پیشینه‌سازی منافع ملی محقق کنند.

امیدواریم نظر نهایی سیاستگذاران و قانونگذاران در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، عدم تایید این تصمیم و استماع نظرات کارشناسی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی با هدف بیشینه‌سازی منافع ملی و به کار بستن آن باشد.

کد خبر 844937 برچسب‌ها خبر مهم شورای نگهبان اتاق بازرگانی ایران مجلس شورای اسلامی اتاق بازرگانی تهران

دیگر خبرها

  • رضایی: نقش دولت باید از متصدی به سیاست‌گذار تغییر کند
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه‌ها
  • درخواست اتاق بازرگانی از رئیسی و قالیباف برای تعطیلی شنبه‌ها
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه ها
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر
  • مخالفت کامل اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها
  • چرا اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالف است؟
  • اتاق بازرگانی تجدید نظر درباره تعطیلی روز پنجشنبه را خواستار شد
  • قدردانی اتاق بازرگانی از استاندار همدان