Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@20:45:04 GMT

برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ در سه مرحله

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۰۸۵۵

برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ در سه مرحله

به گزارش افکارنیوز،

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور روز گذشته با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، فرآیند‌ برگزاری کنکور را تشریح کردیم. جمع بندی کمیسیون درباره زمان برگزاری کنکور‌های سراسری این بود که بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا عمل شود و مصوبات ستاد کرونا هم همان تاریخ‌هایی است که قبلا اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اخبار اجتماعی- او افزود: زمان برگزاری کنکور‌ها تغییری نکرده است مگر اینکه ستاد ملی کرونا تاریخ‌ها را عوض کند. در شرایط موجود، تصمیم جدیدی گرفته نشده است، ولی اعضای کمیسیون مجلس پیشنهاد‌های خودشان و دغدغه‌های داوطلبان را مطرح کردند که پیرامون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بهتر اجرا شدن آزمون‌ها بود. البته برخی از این پیشنهاد‌ها قبلا توسط سازمان سنجش اجرا شده بود.

رئیس سازمان سنجش بیان کرد: در خصوص تاریخ برگزاری کنکور، مصوبات ستاد کرونا، معیار اصلی تصمیم‌گیری است. براین اساس، تصمیم جدیدی گرفته نشده است.

 

او اضافه کرد: در کمیسیون آموزش، مباحث خوبی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و افزایش تعداد حوزه‌ها مطرح شد که البته این مسائل تاکنون عملیاتی شده است.

رئیس سازمان سنجش درباره اقدامات انجام شده برای حفظ سلامت دانشجویان در کنکورهای سراسری تصریح کرد: در آزمون دکتری سال گذشته ۱۰۵ حوزه امتحانی داشتیم که امسال به ۱۴۳ حوزه رسیده است. در آزمون کارشناسی ۱۶۳ حوزه داشتیم که امسال ۲۳۶ حوزه امتحانی خواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه آزمون کارشناسی ارشد امسال در سه مرحله ( سه نیم روز) برگزار می‌شود، توضیح داد: سال‌های قبل کنکور کارشناسی ارشد در دو نوبت صبح و طی دو روز برگزار می‌شد اما امسال برای رفاه حال داوطلبان و تجمع کمتر، این آزمون روز پنج شنبه، ۲ مرداد در دو نوبت صبح و عصر و روز جمعه، ۳ مرداد در یک نوبت صبح برگزار خواهد شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان سنجش کنکور کرونا فاصله گذاری اجتماعی فاصله گذاری اجتماعی آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ برگزاری کنکور سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۰۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ ثبت‌نام نوبت دوم برای پذیرش رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از امروز سه شنبه (۷ فروردین۱۴۰۳) از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و در روز یکشنبه (۱۲ فروردین۱۴۰۳) پایان می‌یابد.

داوطلبان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند دفترچه راهنمای ثبت‌نام در این آزمون را که اکنون در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش در دسترس است، مطالعه کنند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای همه داوطلبانی که در موعد مقرر (۵ تا ۱۵ آذر ۱۴۰۲) برای ثبت نام اقدام کرده‌اند، در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و نوبت دوم در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام بیش از ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • آنچه که باید از کنکور ۱۴۰۳ بدانیم/ مهمترین تغییر آزمون امسال
  • مراحل ثبت نام نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • مراحل ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • ثبت‌نام ۸۰ هزار نفر در روز اول ثبت‌نام نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • ۱۱ مرحله ثبت نام نوبت دوم کنکور
  • آغاز ثبت‌نام نوبت دوم کنکور از امروز ۷ فروردین
  • آغاز ثبت نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • برگزاری مرحله‌ دوم کنگره‌ شهدای استان مرکزی