Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، حوادث بسیاری پایه برقی دارند و ثبت این حوادث در یک سیستم جامع می‌تواند باعث پیشگیری از آتش سوزی شود. تاریخ انتشار: 06:23 - 19 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۵۸۷۰

خبرگزاری میزان- از روز گذشته سامانه ثبت حوادث برق راه اندازی شد و هموطنان می‌تواند با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت خسارت‌های مالی، جانی و نقص عضو ناشی از شبکه برق را ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا از سخنگوی آتش نشانی پرسدیم چند درصد از حوادث ناشی از شبکه برق است و راه اندازی این سامانه چه کمکی به کاهش حوادث می‌کند؟

جلال ملکی در گفت‌وگو با میزان گفت: حریق، علت‌های زیادی دارد، اما درصد بسیاری از آتش سوزی‌ها پایه برقی دارند. البته نه به این معنا که شبکه برق مشکل دارد، بلکه به این خاطر که مردم برای مصارف گوناگون تغییرات غیراصولی در سیستم برق خود ایجاد می‌کنند و باعث آتش سوزی می‌شوند.

وی افزود: به عنوان مثال در مراکز صنعتی، کارگاهی و بازاری مانند بازار تهران یا برخی خانه ها، از وسایل برقی زیاد استفاده شده یا از یک سه راهی به صورت مشترک استفاده می‌شود. همچنین تغییر کاربری غیراصولی باعث حریق بر پایه برقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: پلیس: به احتمال زیاد محدودیت‌ها بر می‌گردد

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت حوادث برق اظهار کرد: راه اندازی این سامانه بسیار عالی است، اما باید از آمار‌های استخراج شده از این سامانه، بهره برداری صحیح انجام شود.

ملکی گفت: مثلا می‌توان مشخص کرد چند درصد حوادث، مربوط به دستکاری مردم و چند درصد به اشکالات شبکه برق است. همچنین می‌توان بر اساس این آمار، اقدامات بیشتری برای پیشگیری انجام داد.

این کارشناس ارشد ایمنی ادامه داد: این آمار باید باعث حل مشکلات شود به طوریکه تا چند سال بعد میزان آتش سوزی‌های پایه برقی کاهش یابد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حریق آتش نشانی راه اندازی آتش نشانی پایه برقی شبکه برق آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۰۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در مجیدیه جان مردی را گرفت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در رابطه با حادثه‌ای که ظهر امروز در شرق تهران رخ داد گفت: ساعت ۱۱:۱۳ دقیقه ظهر امروز یک مورد آتش سوزی در خیابان مجیدیه شمالی اعلام شد که دو ایستگاه برای اتفاء حریق به آنجا اعزام شدند.

ملکی افزود: این حادثه در یک ساختمان چهار طبقه مسکونی ۱۲ واحدی رخ داد که آتش سوزی مربوط به یکی از واحد‌ها در طبقه سوم بود و زمانی که نیرو‌های آتش‌نشانی به محل حادثه رسیدند و عملیات را آغاز کردند، آتش کاملا شعله‌ور بود. 


سخنگوی سازمان آتش نشانی ابراز داشت: گویا داخل این منزل مقدار زیادی لوازم مستعمل و ضایعات بود که دچار آتش‌سوزی شد. یکی دو ظرف کوچک حاوی بنزین، افشانه و حشره کش که قابلیت انفجار داشتند نیز در واحد وجود داشت که باعث رخ دادن انفجار‌های خفیف در زمان آتش‌سوزی شد.

وی در خاتمه متذکر شد: در حین عملیات نیرو‌های آتش‌نشانی با وضعیت مردی حدودا ۶۰ ساله مواجه شدند که در این سانحه سوختگی فراوانی داشت. پس از خارج کردن این فرد از داخل ساختمان با تایید عوامل اورژانس مشخص شد این فرد به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶ کشته اتباع بر اثر آتش سوزی در تهران
  • حریق در کارگاه مکانیکی در شهر دولت آباد
  • آتش سوزی مرگبار در شرق تهران
  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته
  • ببینید | آتش سوزی مرگبار در شرق تهران
  • آتش‌سوزی در مجیدیه جان مردی را گرفت
  • مهار آتش سوزی منزل مسکونی در ده مجنون کرمانشاه
  • (ویدئو) آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در میدان مهارت شیراز
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در میدان مهارت شیراز
  • آتش سوزی گسترده در انبار کالا در شیراز