Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی از دستگیری و متلاشی کردن باند بزرگ سرقت در آذربایجان‌شرقی و غربی خبر داد و گفت: از این باند بیش از ۸ میلیارد تومان خودرو، احشام و اموال مسروقه مغازه کشف شد. - اخبار استانها -

سردار حسین عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درتبریز، از دستگیری و متلاشی کردن باند بزرگ سرقت در آذربایجان شرقی و غربی خبر داد و اظهار داشت: از این باند بیش از 8 میلیارد تومان خودرو، احشام و اموال مسروقه مغازه کشف شد که اغلب اعضای این باند افراد غیربومی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خودروهای مسروقه پژو 405، پژو پارس، زانتیا، ماکسیما و سمند هستند که بیشترین فراوانی سرقت این باند در حوالی اتوبان کسایی بود، گفت: علت این انتخاب، دسترسی و راحتی فرار از تبریز بود تا قبل از حضور پلیس و صاحب اموال از محل متواری شوند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه این باند کاملاً متلاشی شده است، افزود: اینگونه سرقت‌های ترکیبی و حتی مسلحانه در آذربایجان شرقی سابقه کمی دارد لذا تمام ظرفیت پلیس استفاده شد تا این باند را شناسایی و دستگیر کنیم که تمام 13 نفر از این باند به صورت کامل و در کمترین زمان دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه یکی از سارقین که در حین سرقت، مسلح بوده و یکی از اهالی بناب را در درگیری سرقت به قتل رساند، حین خروج از مرزهای شمالغرب در نقطه صفر مرزی دستگیر شد، اضافه کرد: از این باند 48 دستگاه خودرو کشف شده و تحقیقات از سایر سرقت‌ها ادامه دارد. ضمن اینکه به 17 مورد سرقت احشام و 3 سرقت مغازه در تبریز اعتراف کردند.

باند بزرگ سارقان حرفه‌ای در استان کردستان بازداشت شدند+جزئیاتکهگیلویه و بویراحمد| باند حرفه‌ای سارقان احشام منهدم شدنداز گوشه و کنار خراسان جنوبی| تله نوری برای مهار ملخ‌های مهاجم / دستگیری سارق خودرو در بیرجند

سردار عبدی با بیان اینکه بعد از شیوع کرونا با افزایش سرقت در تبریز و جنوب استان مواجه شدیم، خاطرنشان کرد: با همین خودروهای سرقتی سرقت احشام انجام می‌شد که این امر نگرانی‌های پلیسی برای برقراری امنیت ایجاد کرد که با بررسی‌های فنی و پلیسی و اشراف اطلاعاتی تمامی اعضای باند دستگیر شدند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ذاتی پلیس ایجاب می‌کند که مجرم تحت تعقیب قرار گیرد، تصریح کرد: تمامی مجرمین دستگیر شده در چنگال قانون، به دست قوه قضائیه مجازات خواهند شد و به دلیل اینکه سابقه دار هستند به شدیدترین مجازات محکوم خواهند شد.

فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه سرقت اگر افزایش یابد، احساس ناامنی زیاد می‌شود، گفت: هم مردم و هم پلیس باید در کنار هم، نسبت به کاهش سرقت‌ها تلاش کنند.

وی ابراز داشت: سارقین خودرو اغلب، ساعت یک شب تا 5 صبح و از اماکن خلوت، دور از مراقبت، با کمترین ایمنی سوژه‌های خود را انتخاب می‌کردند که باید مردم در مورد مراقبت از اموال خود دقت و توجه کافی داشته باشند، متاسفانه در تعدادی از موارد سرقت خودرو، مالکین خودرو دارای پارکینگ هستند ولی تنبلی کرده و استفاده نکردند و به مالباخته تبدیل شدند که خوشبختانه خودروها کشف و تحویل شد اما تعدادی از آنها اوراق شده بودند.

وی تصریح کرد: بهترین مشارکت مردم در پیشگیری از سرقت، این است که مردم از مال خود به درستی مراقبت کنند، تمهیدات ایمنی را پیش‌بینی کرده و افراد مشکوک را به 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/111/ش

R7887/P/S6,47/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان شرقی دستگیر شد باند بزرگ کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد

عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به صادرات ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از استان، گفت: پارسال میزان صادرات نسبت به سال ۱۴۰۱ با افزایش ۱۴ درصدی مواجه بود.

وی اضافه کرد: ترکیه، عراق، چین، افغانستان، فدراسیون روسیه و سوریه از جمله مقاصد صادراتی آذربایجان غربی پارسال به شمار می‌روند.

سرتیپی ادامه داد: عمده کالا‌های صادراتی از آذربایجان‌غربی نیز شامل مواد پتروشیمی، موادمعدنی، محصولات‌صنعتی، محصولات‌کشاورزی، صنایع‌تبدیلی، فرش و صنایع‌دستی بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: پارسال براساس کارت‌های‌بازرگانی استان بیش از ۳۹۵ هزار تن انواع کالا‌های موردنیاز به ارزش ۹۱۴ میلیون دلار وارد کشور شد که ترکیه، عراق، چین، امارات متحده عربی، کره‌جنوبی و هند مهمترین مبادی این کالا‌ها بود.

سرتیپی با بیان اینکه در صدور و تمدید کارت‌های‌بازرگانی در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال پیش از آن، ۷۱ درصد افزایش داشتیم، گفت: در این مدت ۲ هزار و ۵۴۵ فقره کارت‌بازرگانی، ۸۶۱ فقره کارت پیله‌وری و ۲۱ هزار و ۹۰۸ فقره‌کارت مرزنشینی صادر شد.

آذربایجان‌غربی از جمله مبادی صادرات و واردات کشور به شمار می‌رود؛ این استان ۹۶۷ کیلومتر مرز، ۹ گمرک و پنج پایانه مرزی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • کشف پراید سرقتی کمتر از ۲ ساعت در طبس
  • ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد
  • انهدام باند سارقان در بیرجند
  • کشف ۱۳ فقره سرقت و انهدام باند حرفه ای سارقان در خرم آباد
  • انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت
  • صلح و سازش بیش از 12 هزار و 800 فقره پرونده در آذربایجان‌غربی
  • کشف ۴ فقره سرقت احشام در قاین
  • دستگیری سارقان موتورسیکلت در مراغه
  • کشف ۲۵ فقره سرقت در مشهد
  • دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرودرنیشابور